Interieurtopic #4

Dat ziet er wel leuk uit, bedankt! Helemaal niet aan de Kwantum gedacht!

2 likes

Ik heb deze ook, ben er heel blij mee!

3 likes

Wij hebben groene in betweens van Kwantum! Die hangen al bijna 5 jaar, blij mee.

4 likes

Wij hebben ze zelf ook! Heel tevreden mee en blokkeert goed de inkijk (als het licht binnen uit is)

2 likes

Weet iemand waar deze lamp van is? Heb haar een bericht gestuurd maar geen reactie en Google levert niks op.

5 likes

Hij is van Kwantum, ik zag hem voorbij komen in een story van een interieur account. Zie hem alleen nog niet online staan…

5 likes

@Stofdoek klopt en ik heb deze afgelopen weekend al in de winkel zien staan!
Volgens mij waren ze 33 euro

1 like

Heeft er hier iemand een pelletkachel? Zo ja, tevreden?

Ik heb er eentje, maar eerder als bijverwarming.
Hij staat er nu een 3 tal jaar en nog altijd heel tevreden mee.

Verbruik en ventilatie kan je zelf instellen, zet je het hoger, dan gaat de zak pellets minder lang mee en moet de kachel sneller kuisen. Op de minimum instelling is dat veel minder.
Qua onderhoud zuigen we de as eruit met de aszuiger en nemen we met een doekje de as af van het raampje. Hoe vaak je dat hoeft te doen is ook afhankelijk van hoe lang en hoe hevig hij brandt.
De onze kan je vanop afstand aan- en afzetten via bluetooth of wifi.

Toen de vloerverwarming het niet meer deed, was de pelletkachel onze hoofdverwarming en draaide hij de hele dag en nacht (oud en slecht geïsoleerd huis). Dat ging ook gewoon goed.

5 likes

Wil er iemand met mij meedenken?

Ik wil graag mijn badkamer gaan verven, want die is ouderwets en qua kleur niet mijn smaak. Nu heb ik deze tegelverf gevonden (betaalbaar): Tegelverf 2K | Alle kleuren - EPODEX - Nederland Hij is alleen niet in heel veel kleuren beschikbaar.

Ik dacht eraan om 1 accent kleur te doen op een muur, en dan de rest van de muren wat neutraler, en wellicht de vloer donkergrijs (want vind dat een lichte vloer vaak snel viezig oogt). Ik denk zelf aan een blauwe of groene kleur, maar kom er niet helemaal uit welke kleuren nou mooi bij elkaar zouden passen. Wordt het te druk als ik bijvoorbeeld de accentkleur op 1 muur doe, en dan de pastelvariant van diezelfde kleur op de andere muren? Of heeft iemand misschien nog een ander goed idee?

3 likes

Even geen kleurenadvies maar ik heb die tegelverf ook gebruikt (nog niet voor de badkamer, wel al de wc gedaan) en dat is echt topspul :ok_hand:t3:

3 likes

Ik wil een nieuwe kledingkast alleen ik vind kledingkasten over het algemeen zo lelijk. En wat ik mooi vind is niet praktisch :frowning: stommm

4 likes

Ja eens, ik heb een Paxkast omdat het praktisch is maar zeker niet omdat ik het mooi vind. Voor mijn kinderen heb ik oude houten kasten en een oude locker gekocht. en dat staat veel leuker. Wat vind je wel mooi? En kun je een kast meer naar je zin maken met andere grepen/knoppen of een kleur?

4 likes

Ja zo’n lockerkast vind ik leuk! Zag een mooie bij wehkamp, maar die is niet zo groot en ik heb weinig opbergruimte. Wil juist een grotere kast dan ik nu heb (IKEA hemnes ladekast) om zo de ruimte optimaal te gebruiken.

Het met details meer naar m’n zin maken is wel een goede ja! En ga ook nog wel even bij kringloopwinkels kijken maar dan moet je wel geluk hebben natuurlijk. Anders wordt het gewoon een simpele kast van IKEA denk ik.

Wat fijn dat je hier goede ervaringen mee hebt! Welke kleur heb je gebruikt voor de wc? Viel het uit zoals je had verwacht? (ben altijd bang dat de kleuren op de website heel anders zijn dan in het echt)

2 likes

Je zou nog andere frontjes op bijvoorbeeld een paxkast kunnen kiezen, maar dat is ook fockingduur.

Ik zit met hetzelfde probleem, we zijn net verhuisd en hebben een praktische en prima pax meeverhuisd maar vind het ZO lelijk. Zou misschien liever een tweedehands houten kast kopen maar die zijn denk ik over het algemeen te klein/minder praktisch. We overwegen houten frontjes op de pax maar dat is takkeduur :joy:

Ik heb oude lockers als kast gehad en nu een groene kledingkast die eigenlijk voor tieners is. Soms kiezen mensen ervoor om de kast in dezelfde kleur te verven of te behangen als de muur, valt iig een lelijk exemplaar minder op.

1 like

Ik heb ook ervaring met Epodex, werkt inderdaad super! Ik denk dat een combinatie in jouw badkamer inderdaad mooi zal zijn, zoals je aangeeft aan ton-sur-ton te denken.
Ikzelf had de kleur Orient- Pastel gebruikt en de muren verder neutraal gehouden. Het zit er nu bijna een jaar op, denk ik, en het ziet er nog top uit! Ik moet alleen nog steeds iets moois voor de voegen vinden, ik ben niet tevreden over de voegenstift die ik had gekocht.

Samenvatting

5 likes

Ik weet niet wat je mooi en praktisch vind, maar ik heb via marktplaats wel mooie (oude) houten kasten gekocht. En via een site als Reliving kun je ook echt mooie tweedehands dingen vinden, als het je smaak is (en zij bezorgen ook).
Qua nieuwe dingen vind ik dat ze bij maisons du monde wel mooie kasten hebben.
Maar je hebt dan natuurlijk zelden zoveel ruimte en mogelijkheden als bij een Pax kastenwand :sweat_smile:

1 like

Ik heb deze maar die is inderdaad best klein

8 likes