Haha ik heb plaktegels gebruikt aan de wanden om kleur toe te voegen en twee wanden gewoon wit gelakt met hun tegelverf (daaronder zitten lelijke geglazuurde wandtegels) dus over die kleur, gewoon wit, is niks bijzonders over te zeggen. Maar hun verf werkt echt top, na een laag echt al vet veel dekking! en gewoon super chill.
Haha ja dit overweeg ik daarom dus met mijn IKEA kast. Moet me alleen nog verdiepen in het verven van ikea meubels.
Onze woonkamer gordijnen hebben een sierstokje onderaan. Dit is nu zilvergoud maar ik zou er graag houten stokjes voor willen kopen. Heeft dat een naam en is dat los te koop? Het stokje is wel nodig als gewicht om de gordijnen omlaag te houden.
Een houten roede zoeken en die op maat zagen? Volgens mij kun je ook vaak wel van die sierknoppen kopen voor aan de buitenkanten. Misschien daarvoor googlen op eindknop roede of iets in die trant.
Wat ook een optie kan zijn is de paxkasten kopen zonder deur, en ze vervolgens ingebouwd maken. Afhankelijk van de ruimte waarin je ze zet. Dat heb gedaan onder een schuin dak en het is best mooi geworden! Hout heb ik op maat laten zagen voor de deuren, en tot aan het plafond. Zodat ze langer zijn dan de kast zelf. En dan een plintje boven waar de deuren tegenaanvallen voor een mooie afwerking. Extra voordeel is dat je bovenop valiezen ed kunt bewaren die toch uit het zicht zijn.
Je kunt bij Ikea gewoon de scharnieren aankopen om het jezelf makkelijk te maken!
Ik vind kleerkasten ook altijd lelijk en ga in mân nieuwe appartement opnieuw iets op maat bouwen!
We waren vandaag dingen meten bij ons nieuwe huis. Wel goed ook, want in de badkamer kwamen we er achter dat waar nu de douche zit mijn man helemaal niet kan staan ivm schuine wand. Dus we moeten even de hele badkamer opnieuw bedenken!
Ooit zat daar het bad, en voor de bejaarde bewoner is daar toen een douche geplaatst. Ik zag natuurlijk de vorige keer geen probleem, maar ik ben ook 30 cm kleiner dan mijn manâŠ
Ik heb daar echt geen ruimte voor + ik heb een huurwoning en weet niet hoe lang ik hier ga wonen
En ik vind pax-kasten ook lelijk dat is juist wat ik lelijk vind haha
Ik vind pak kasten ook lelijk, dat bedoel ik juist! je kunt ze zo goed verstoppen. En ze zijn wel handig om veel in kwijt te kunnen.
Maar als je daar misschien niet lang blijft, is dat de moeite niet waard inderdaad.
Ja ik woon op 25m2 dus verstoppen wordt lastig
Ik ben op zoek naar een iets mooier afgewerkte variant van de ikea Ivar kast voor in de woonkamer. Ik vind het zonde dat de afwerking net niet top is van deze. Denk aan de kieren tussen de deurtjes (ookal kun je dit hacken) en de deurtjes die je na verloop van tijd bij iedereen toch een beetje ziet gaan hangen.
Qua look het liefst geen houtkleur of zwart, maar gekleurd of beige. Iemand een idee?
De Ivar is echt perfect om zelf in de juiste kleur te schilderen!
Precies, en met een beetje stellen heb je 0,0 kier!
Alle kastdeuren gaan na een tijdje hangen. Gewoon de scharnieren weer even aandraaien.
Wij zijn al een tijd op zoek naar een warme neutrale tint voor op een lange muur in de woonkamer. Ik neig nu naar Joaâs white of matchstick van Farrow & Ball. Maar kom er niet echt uit. Hoe kies je nou de juiste kleur?
Door te testen, is zo afhankelijk van de lichtinval in je huis. Wat bij mij warm neutraal is kan bij jou koel en grijs tonen
quasi alle potscharnieren hebben hier ook gewoon special regelmechanismed in drie richtingen voor haha
Ja ik denk dat er niks anders op zit dan een proefpotje te bestellen. Kost wel een tientje. Maar liever dat dan verkeerde kleur đ«
Kun je geen sample laten mengen bij de bouwmarkt? Meende dat dat bij gamma wel kan?
Bij bepaalde verfwinkels kun je kleurvaste stalen kopen!
kan gewoon bij gamma en karwei etc, en in huismerk
let wel dat de merken bij die winkels wel van ââmindere kwaliteitââ of ââminder pigmentââ zijn.
Als het echt een hele belangrijke opvallende muur is zou ik toch gaan voor sikkens of f&b zelf, dat is de investering waard
wij hebben de trap wel in karwei huismerk in little greene kleuren, dat was prima