Interieurtopic #4

Ja heb je gelijk in hoor, maar twijfel ook een beetje over hout omdat ik meer houten meubels heb en een houten vloer en dan ben ik bang dat het teveel van alles wat wordt. Die winkel ken ik niet, dank voor de tip! Korting is bij zo’n kast mooi meegenomen :money_mouth_face:. Klinkt als een goede indeling voor het uitstallen van mooie spullen. Alvast veel plezier ermee en ben benieuwd naar het resultaat als je dat tzt wilt delen. Ik ga dit weekend even op pad om te kijken!

edit: Ben je boos @mestkever ?

3 likes

Helemaal niet :grinning: was een foutje bij het scrollen denk ik. Sorry!

1 like

Maisons du Monde heeft ook mooie spullen

4 likes

Eerst behangen en dan gaten in de muur boren om een kastje vast te maken, of andersom (en dan dus gaatje door t behang prikken oid)?

• Eerst boren dan behangen
  • Eerst behangen dan boren

0 stemmers

1 like

Niet op wijsheid gebaseerd, maar ik zie mezelf al 83 jaar over die muur wrijven om die gaten terug te vinden.

17 likes

Je moet uiteindelijk toch nog door je behang heen, kan je het beter in 1x goed doen dan dat je op verschillende plekken gaat prikken omdat je denkt dat daar het gat zit

3 likes

Uit eigen ervaring: behangen en dan in 1x boren. Eventueel bij wat poreuzer/dunner behang een schilderstape over de plek waar je gaat boren, dan blijven de randen van het gat mooier en scheurt het behang niet in.

Wij hebben wat oude gaten hergebruikt en dus uitgemeten hoe die zaten vanaf vloer en hoek. Maar toch voel je niet goed met je vinger of je op de juiste plek zit (ondanks dat er op die kamer best dun behang zit) en vond ik het spannend om dan voor mijn gevoel op de gok te gaan prikken en dadelijk met een beschadiging in het behang te zitten op een plek waar niks overheen kwam. Gewoon met de rest dichtsmeren en daarna opnieuw een gat boren was sneller geweest en had in ons geval ook gekund, want het ging niet om dingen die 100% op dezelfde plek moesten hangen. Was ook netter geweest, vond de randen vd gaten die we door het behang heen hebben geboord strakker, maar goed hangt wel wat over zon gat heen natuurlijk en dat zie je nu niet meer,

Dus als je de gaten nog moet boren zou ik zeggen: doe het in 1x ipv boren, uitmeten en weer doorprikken.

1 like

Hebben jullie ervaring met La redoute? De prijzen voor bedden bijvoorbeeld zijn laag, ik vraag me af hoe de kwaliteit is. (Vaak zijn er wel beoordelingen in sterren maar kan ik verder geen reviews lezen of vinden).

1 like

Volgens mij heeft @VickyViolence hier wat interieur spullen van als ik het mij goed herinner?

Ik heb er wel eens beddengoed gekocht, dat was prima! Maar van meubels weet ik het dus niet

5 likes

Ik heb een tv meubel, ziet er prachtig uit! Maar moest het wel zelf in elkaar zetten

1 like

Ik heb daar een bureautje gekocht voor mijn dochter, heel stevig en goed!

2 likes

Ja beddengoed was ook best prima geprijsd en wilde ik ook misschien aanschaffen! Ik vind dat alleen lastig zo online, om te boordelen hoe de snit is. Heb jij de percal stof? Voelt het koel aan? Niet zo zweterig of heel glad.

Ik kon bij één bed wel één review lezen dat er een spleet in het hout overbleef na in elkaar zetten, maar goed nieuws verder!
Klantenservice dus ook prima? @nova @Ciri

1 like

Ja, ik ben er nog steeds heel blij mee! Wij zijn uiteindelijk voor een kleine versie gegaan met bureaublad, wel met het idee dat hij altijd nog uit te breiden is. De kast was makkelijk in elkaar te zetten en kwalitatief ziet het er goed uit. Er zijn veel woonwinkels waar ze in verschillende opstellingen te zien zijn. Ik zag er bijvoorbeeld in Nijmegen bij Deja Vu afgelopen week nog een staan met de staanders in beige, vond ik ook héél mooi. Wij hebben dus maar een bescheiden variant:

Samenvatting

8 likes

Ik heb er ooit 2 tafelkleden gekocht en een terug gestuurd en dat ging prima qua afhandeling en terugbetaling.

3 likes

Hmm nee ik had een katoenen; vrij simpele. Ik denk dat ie vergelijkbaar is met de katoenen van de Ikea, gewoon prima en niet heel bijzonder!

2 likes

Ik heb een kast gekocht. Was prima, had alleen heel lang gewacht met in elkaar zetten, dus na maanden pas uitgepakt en toen bleek een van de planken een vage streep te hebben. Gelijk gemaild en ze zouden een nieuwe plank opsturen. Uiteindelijk bleek die niet meer op voorraad, dus kreeg een compensatie van 35 euro. Ik heb op die plek (zijkant) een plantje neergezet dus je ziet er ook niks van

3 likes

Wat een mooie hebben jullie! En fijn dat je er nog steeds zo blij mee bent. Heb je de kast verankerd aan de muur?

2 likes

Ik heb er een salontafel en eet stoelen gekocht. Salon tafel geweldig, massief hout voor een klein prijsje. Eet stoelen had er 1 een losse naad na een paar maanden. Niet echt een goede ervaring met de klantenservice, maar uiteindelijk goed opgelost.

1 like

@ellegirltalk Mijn nachtkastjes komen daar vandaan! Zijn prima, stonken (nog steeds wel een beetje) wel erg chemisch. :sweat_smile:

afbeelding

Ik heb hoop dat als ik deze lamp horizontaal hang, er nog nét een boekenkast onder kan staan haha.

• Goud
  • Zilver

0 stemmers

2 likes

Ja, anders zou ik bang zijn dat hij om zou vallen. Het aantal gaten dat we moesten boren viel me trouwens mee (weet niet meer precies hoeveel, 4 denk ik?)

2 likes