Interieurtopic #4

Dat heet een stompe deur. Weet niet of dat helpt met de zoektocht?

Zoiets misschien?

3 likes

Sorry ik weet geen haken maar wel dat het dan een stompe deur is :grin:

5 likes

Thanks! Dat helpt met zoeken, de link is helaas ook een haak tot 4 cm

Misschien een domme opmerking maar weet je zeker dat je deur 4,5 cm dik is? Het meetlint lijkt nogal uit te steken aan de kant van de 0…

9 likes

Even mijn twee centen als het gaat om parketvloer. Zoals al een paar keer is genoemd, is lak/vernis echt een mega goede optie nu. We hebben onze vloer uit de jaren 70 (vermoedelijk) helemaal laten schuren en daarna is er een kleurolie opgezet en daarna tweemaal afgewerkt met Skylt-lak. Wij hebben gekozen voor 1x ultramat en 1x mat voor een gezonde houtglans, maar je kunt ‘m ook tweemaal ultramat aflakken. Ik zou er zeker naar googlen. Skylt-lak heeft bij ons ook het voordeel dat de vloer bijna onbehandeld zou lijken (daarom hebben we gekozen voor iets warmere kleurolie). Op deze wijze kunnen we nu waarschijnlijk maximaal 15 jaar doen met de behandeling ipv olie waarbij je ongeveer 1x per jaar onderhoudsolie moet gebruiken en iedere 8 jaar opnieuw schuren/behandelen. Het ziet er echt prachtig uit nu en is geschikt tegen kotsende katten etc haha…

6 likes

Jemig wat dom hahaha ik liep vast omdat dat hoekje van de cm scheef naar binnen zit maar heb het precies verkeerd gedaan inderdaad. Thanks! Blunder van de dag maar nu passen die van 4 cm wsl wel :grin:

5 likes

Ik heb een poster/schilderij welke ik op wil hangen naast een deur. Nu vraag ik mij af of ik de poster op dezelfde hoogte als de deurpost moet hangen of een klein stukje daar onder. Wat zouden jullie doen? De poster is 80 breed en 100 lang en komt zon 15 a 20 cm naast de deur te hangen

1 like

Ik zou het op ooghoogte hangen! Ik denk dat het anders veel te hoog wordt. Er zijn wel richtlijnen voor die je online kan vinden!

5 likes

Het ligt er ook aan hoe hoog je deur is. Als je heel hoge deuren hebt dan komt het schilderij te hoog te hangen. Dus ik zou het dan iets lager doen dan de deur en inderdaad wat Quarterlife zegt, op ooghoogte. Je kunt ook een foto maken van je wand en daarin de verschillende opties tekenen zodat je het visueel kunt maken en zo voor jezelf kunt bepalen wat je de mooiste optie vindt.

2 likes

& @quarterlife de deurpost is 205cm en als ik op internet kijk moet het midden van het schilderij op 145cm hoogte dus dan komt de bovenkant uit op 195cm. Omdat het een relatief klein verschil is twijfel ik maar het even uittekenen is wel een goed idee

Ik zeg altijd, zo laag mogelijk, voordat het raar wordt. Raar wordt het als je omlaag moet kijken. Probeer het maar met iemand die de poster vasthoudt tegen de muur.

Edit, en ga vooral ook op de bank zitten, niet alleen blijven staan om de hoogte te beoordelen.

6 likes

Toevallig zou ik hier ook advies over willen. Ik heb deze in het midden van de muur (qua hoogte) opgehangen. En ook erg getwijfeld hoe ik die kleine moest ophangen. Staat dit nu raar?

4 likes

Ik vind dit niet raar staan, juist leuk! Maar ik zou misschien nog wat ophangen aan de linkerkant. Het lijkt daar nu wat kaal.

4 likes

Ik weet niet of je het nog kan veranderen, maar ik zou de kleine uitlijnen met de grote op de onderste lijn. En indien mogelijk mag de grote nog wel wat zakken, zeker 1/3 tot de helft van de afstand tot de bank.
Mooie kunst!

9 likes

Ik zou idd nog wat links ook hangen, of ze beiden meer naar links, zodat ze samen midden boven de bank hangen

2 likes

Pff je hebt geen rechten als een webwinkel veel later levert dan afgesproken hè? Ik heb halverwege oktober een kastje besteld en dat zou op 22 december komen (ik blij; precies voor de kerst ect) en nu bellen ze net dat het verzet is naar 19 januari :sob:

1 like

Wij willen voor onze schuifpui inbetweens met lamellen (2 in 1; lijken gewoon gordijnen, maar er zitten verborgen lamellen in waardoor ze, als je de lamellen dichtdraait, ook dimmend zijn). Ik twijfel alleen enorm over de kleur. We willen iets wat niet te donker is, omdat we het lichte karakter van deze ruimte willen behouden. Wat vinden jullie dat er het beste past bij de vloer, muren en meubels (let niet op de rommel op de foto’s). Aan de kopse kant van de tafel staat nog een strakke zwarte eiken buffetkast.

Aan de rechterkant moet ook nog raambekleding voor de deur en het raam, maar hiervoor willen we waarschijnlijk een ander type raambekleding kiezen, omdat we het niet te dicht willen maken.

Mijn keuze viel eerst op 4 (ecru), want dat is een hele mooie kleur die goed bij de muur en vloer past, maar ik twijfel of deze kleur niet te warm is voor bij de kleuren van de meubels. Vind 5 (beige) ook heel mooi. Die heeft wat weg van goudkleurig en we hebben ook een aantal goude accenten in ons interieur.

Edit: we zijn nog aan het klussen en aan het aankleden. Er komen sowieso nog oudroze accesoires en nog iets van behand of een schilderij tegen de muur.

• 1: kalk
  • 2: zilver
  • 3: wit
  • 4: ecru
  • 5: beige
  • 6: anders, namelijk

0 stemmers

Wat @TanteBetje zegt!
En ik zou het kleine werk een kwartslag draaien.

5 likes

Ik zou voor een kleur gaan, de rest is al zo neutraal, zie nergens kleur… Misschien een oudroze of mosterdgeel?

9 likes

Dit wilde ik ook zeggen ja, met nog een neutrale kleur erbij wordt het wel erg grauw vind ik. Tenzij dat je stijl natuurlijk is. Je kunt ook voor een blauwige kleur gaan, dat hebben wij nu en was eerst bang dat het té kleurrijk zou zijn maar ik vind het juist heel mooi passen.

2 likes