Ik ben zelf meer van neutrale gordijnen en kleur via andere manieren. Zoals accesoires meubels of verf.
Eens, ik mis ook kleur, zelfs iets van een neutrale kleur. Maar alleen accessoires in kleur is niet genoeg. Of verf de muren, of kies een leuk behang, of kies voor een warme neutrale kleur, maar niet in de grijze, witte, beige tinten.
Ik zou ook voor wat kleur gaan! Vind het anders een beetje zo neutraal als een vakantiehuis ofzo. Maar als je niet van kleur houdt dan niet doen natuurlijk Meningen van anderen zijn ook maar meningen van anderen.
Tuurlijk, iets te direct geformuleerd naar je smaak? Zo is het niet bedoelt.
@Dubio ik sluit me aan bij de rest over de kleuren. Het voelt voor mij nog wat kil en onpersoonlijk aan, maar gezien het gat voor een stopcontact denk ik dat je of net verhuisd ben of nog gaat verhuizen, dus dat je waarschijnlijk nog een hoop moet doen met accesoires enzo. Als je de muren niet wil verven of behangen, zou ik wel kiezen voor iets aan de muur om het wel wat te breken zeg maar.
Als je het aandurft zou ik voor een opvallendere kleur gaan met je gordijnen, zoals eerder gezegd oudroze, mostergeel of misschien een mooie groen tint. Als je liever neutraler blijft, zou mijn voorkeur uitgaan naar een mooie beige tint.
Of donkerblauw, gezien ik ook blauwe stoelen zie? Zou heel sjiek kunnen zijn en is qua kleur nog wel neutraal/past bij veel
We zijn inderdaad nog bezig met klussen en aankleden. Er komen in elk geval oud/zachtroze accesoires en er komt ook nog iets tegen de muren (waarschijnlijk behang of schilderij).
We willen graag deze stof. Dit type raambekleding is vrij “speciaal” en er zijn maar 3 stofopties waar we uit kunnen kiezen. Dit is een hele mooie stof met een glinstering erin. Maar de kleuren op de staal zijn wel enigszins beperkt. Geen oudroze bijvoorbeeld.
@MJDLH ja blauw hebben we ook over nagedacht, maar zit niet tussen de kleuropties. Plus we willen het niet te donker maken. Aan de andere kant vd woonkamer hebben we donkerblauwe muren.
Volgens mij mag je op een gegeven moment wel je aankool annuleren dan.
Je moet ze extra levertijd geven, maar dat is niet tot in den treire.
Ik zou de kleur doen die het meest afsteekt van de stoelen. Juist als je dat te veel probeert te matchen dan wordt het een beetje net-niet omdat het nooit echt gaat matchen. En door het een beetje af te laten steken komt het denk ik mooier samen (klinkt tegenstrijdig haha maar hopelijk snap ne wat ik bedoel).
Ik houd van kleur, maar zou voor raambekleding altijd voor iets neutraals gaan. Want zoiets vervang je niet snel denk ik en dan raak je er minder snel op uitgekeken. Ik zou wel voor een warme kleur kiezen juist omdat de rest van de kamer al wat koeler oogt.
Ik heb net deze gordijnen besteld voor onze aanbouw. Allesbehalve neutraal, maar ik denk dat het echt super vet wordt. En heel gezellig.
Vind je 4 en 5 uit de poll warm (genoeg) of bedoel je nog warmer (dus nog meer naar de rechterkant van de staal).
Ik zou dan weer nooit voor neutrale gordijnen kiezen nu ik zelf alweer 3 jaar helemaal blij ben met m’n velours oudroze gordijnen. Net een theater als ze dicht zijn. Love it. En vriend die niet van roze houd vind ze ook prachtig.
Laatst weer een afspraak gehad met v.eneta en die stof staaltjes zijn zo mooi! Zag een hele mooie warme oranje tint en ook diep donkerblauw wauw. Wilde dat ik meer gordijnen nodig had haha
Ik vind ook dat 4 nog de enigszins warmere tint uit je vloer eruit pikt. Nu zijn de rest van je kleuren incl vloer wel vrij koel, maar je kunt altijd werken met een gekleurde bos bloemen of accessoires op tafel. En een plaid of iets dergelijks over 1 stoel in een warmere tint. Ik denk dat oudroze, terra mooi combineert met donkerblauw en taupe. Mocht je dan uitgekeken raken op een kleur, kun je altijd een andere kleur introduceren.
Mocht je juist de koelere tint van de vloer mooi vinden (dat vinden de meeste mensen hoor tegenwoordig), dan kun je altijd voor 5 kiezen in combinstie met accessoires juist een donkere koelere tint als aanvulling kiezen waarbij je gebruik maakt van ‘knusse’ texturen zoals wol of velours of iets dergelijks.
Die van je avatar? zijn wel mooi!
Ja haha
Dat geloof ik graag. Klinkt fantastisch!
Ik houd heel erg van kleur in een interieur, maar ik zou zelf bang zijn dat ik de dure, gekleurde gordijnen beu ben na een tijdje. Dan kies ik er liever voor om de muur een kleurtje te geven of andere kleinere dingen in het interieur die ik ook weer makkelijk kan vervangen zonder dat het meteen zoveel geld kost.
Ik snap het wel hoor. Voor mij is dit best een neutrale kleur en ook één die ik altijd al mooi heb gevonden en blijf vinden dus dan is het ook niet zo spannend.
Oh ik kan mij goed voorstellen dat je daar heel blij mee bent. Lijkt mij ook heel mooi. Maar niet passend bij ons interieur en de manier waarop we de gordijnen willen gebruiken.
Wij gaan inderdaad op een andere manier wat spanning in het interieur brengen.