Interieurtopic #4

Ikea was ook mijn nummer 1 optie momenteel en dus eventueel met een andere hoes, al is dat ook vaak meteen prijzig…

Je zou bijvoorbeeld naar de IKEA Vimle slaapbank kunnen kijken. Voordeel hiervan is dat je echt op een matras ligt en niet op de kussens van de bank, nadeel is dat hij volgens mij alleen maar in 2-zits is dacht ik. Ik heb zelf de Vimle als gewone bank en die zit echt helemaal top, zitkussens bij de slaapbank versie zijn hetzelfde.

2 likes

Ik keek niet goed, als je op hulp nodig klikt kan je een afspraak maken om naar een showroom te gaan. Maar ik weet niet waar die zit zo ver heb ik niet gekeken.

1 like

Of je iets lekker vindt zitten hangt toch ook van je lengte af? Lijkt me lastig in z’n algemeenheid te zeggen

3 likes

Ja ik snap het ook niet…? Ik had nog nooit eerder besteld daar en ging er gewoon van uit dat ze goede service zouden leveren. Maar ben hier niet echt over te spreken. Mijn vader heeft volgens mij wat beter inzicht, dus hopelijk kan hij zien hoe het in elkaar gezet moet worden en welke dingen er missen.

1 like

Ja wij hadden toen daar stoelen van fest besteld en was 1 armleuning wat beschadigd. Je kunt die er af schroeven dus heel makkelijk vervangen. Vroegen we ja kunnen jullie misschien een armleuning blokje sturen? Wilden ze niet, stoel moest dan retour (maar er was geen nieuwe op voorraad…) Toen naar fest gemaild en die stuurden gelijk een blokje op.

@RubyBlue kun je t merk mailen? Die hebben vast wel een digitale montage folder

3 likes

niet, ik vind het echt gaar dat mensen zulke zaken durven bestellen omdat zitten toch wel heel persoonlijk is, ik denk wel dat je niet snel een slaapbank voor 3 personen zal vinden…
tacchini en ligne roset hebben trouwens mooie slaapbanken maar die zijn reteduur

5 likes

Mijn vriend was te groot voor alle zuiver stoelen… 1,80 en rond de 100 kg en alles leek bij hem een kleuterstoel. Ik vond ze prima maar heb wel liever iets meer stoel voor wat geborgenheid ofzo? Vond ze niet per se lekker zitten. We hebben nu Ikea stoelen die wat meer body hebben

Ja ik vond ze voor het geld dan weinig robuust. Het is wel belangrijk dat de rugleuning voldoende hoog is en je een beetje lekker uitkomt met je knieën. Zeker als je lang bent. Ik houd zelf gelukkig van een diepe zit :joy:

3 likes

Ah goeie! Alleen is het volgens mij een soort van eigen merk van Fonq ofzo, of zij zijn een van de weinige die dit merk verkopen. Kan in ieder geval geen eigen website of contactgegevens vinden. Ga Fonq nog wel even contacten.

1 like

Onze buren hebben ze en ik vind het echt shocking hoe die eruit zien na een paar jaar. Vulling is compleet verdwenen en dan begint de stof enorm te “lopen” als in, over randen hangen in plaats van strak zoals je ze koopt. Ik vind het echt enorme afraders om aan te schaffen!

1 like

En de Ivy van Kick? Die heeft dezelfde afmetingen als de Zuiver stoelen, iets betaalbaarder. Wij hebben een ander model stoelen van Kick en die zitten heerlijk.

1 like

Ja hè, ik vind ze vaak ook zo lelijk. Of onbetaalbaar.

1 like

Echt hé, en zelfs al biedt de site gratis retourneren aan, dan nog durf ik het niet aan :smiley:

2 likes

Ik heb deze van de machinekamer en die zijn echt geweldig! Zitten heel lekker (niet te stijf) en goed voor lange mensen. Super mooie kwaliteit ook. Mijn ouders hebben die van hun ruim 10 jaar (de ribstof variant) en die waren na 9 jaar wel lelijk qua stof. Zij hebben die nu opnieuw laten stofferen in een andere stof en ze zijn weer als nieuw. Ik hou zelf niet van rib en heb de wolvilt stof en die zijn echt :heart_eyes: Wel duurder dan 200, maar wilde ze toch voor de zekerheid tippen want vind ze zelf wel echt ook nog mooier dan die van zuiver en dus opnieuw te stofferen waardoor je ze eigenlijk forever kan gebruiken

5 likes

Ik heb de vrij standaard Friheten van IKEA, tweedehands overgekocht van een vriend, en die zit prima, en slaapt ook lekker. Is er wel alleen in vrij standaard kleuren, heb zelf donkergrijs, maar beige zou misschien dan wel passen als warmere kleur? En dan met kussens/dekentje opfleuren/minder neutraal maken? Ik heb oudroze en bordeaux accessoires erop bijvoorbeeld

2 likes

Die vind ik ook mooi! Vind het mooi dat ze wat platter zijn. Dat zit dus wel lekker, niet te hard? Voor een hele avond.

1 like

Nee ik kan er gemakkelijk een hele avond op zitten! Vooral doordat het een goede houding geeft en je juist niet weg zakt. En ze veren een soort heel licht mee (niet wiebelen) waardoor het niet zo stijf is. Maar ik heb nooit echt van die soort fauteuil eetstoelen gehad dus misschien ook wel persoonlijk? Maar heb hiervoor de zuiver omg stoelen gehad en langer dan een uur daarop zitten was echt een marteling haha.

3 likes

Ik heb nu houten stoelen, dus het zit allicht beter dan nu :sweat_smile:
Klinkt echt goed! Toch maar eens uitproberen.

3 likes

Ik wil toch ook de Jysk tippen voor mooie vazen, handdoeken etc. Het is (tenminste die in Rdam) altijd zo rustig, verbaast me, maar kan er erg goed slagen, deze was 7 euro

39 likes