Ik zou inderdaad het vlak iets breder maken en ook een stukje plafond meenemen zoals in t plaatje van @Marqant.
Plafond twijfel ik nog over, hangt beetje af van de lamp die we gaan kopen! Hebben nu een rechthoekige lamp en da’s dus ook niet mooi meer ![]()
Ohja een lamp kan ook al veel verschil maken.
Heeft iemand toevallig de kleur “ciabatta” van de gamma op de muur? ![]()
@ciselering Je zou eventueel eerst met een primer je blauwe muur kunnen gronden, maar ik hoor ook vaak dat een laagje grijze muurverf ook helpt ( vooral bij rood) om een andere kleur aan te brengen.
Ja daar was ik al bang voor… mijn onderkleur is blauwgroen dus ik hoopte dat het dichtbij genoeg zou liggen maar denk te dichtbij
Ik wil het dus donkergroen, maar alles wordt meh.
Maar primer is gewoon latex lijkt me toch? Zoveel werk wel ![]()
Hier staat het goed omschreven. En primer kan je geloof ik in alle kleuren laten mengen. Of het zoiets als latex is weet ik niet.
Thanks! ![]()
Ik heb besloten om donkerblauwe muren lichtroze te maken en heb dat gedaan door eerst 2 lagen monodek aan te bregen en daaroverheen roze.
Ik zal zo even kijken of ik foto’s kan vinden.
Ik weet niet hoe donker de kleur nu is en hoe donker de kleur gaat worden, maar ik denk dat 1 laag monodek misschien al wel genoeg is, als het donkere kleur wordt. Ik ben voor 2 lagen wit gegaan omdat er een stuke lichtere kleur overheen kwam
Thanks! Ja het ding is een beetje dat ik nog steeds de perfecte kleur niet heb gevonden dus ik moet nog even kijken wat ik ga doen. Misschien ga ik toch voor een soort mintgroen, ik heb dat in de keuken ook en dat was eerst ook blauw en dat ging in 1 laag perfect. Ik ga er nog even op broeden thanks ![]()
Heeft er hier iemand ervaring met krijtverf, voor op de muur dus? Ik heb namelijk gisteren een tester gebruikt van Wood & Wall van Gamma en dat is nu in de aanbieding en dat pakte wel heel mooi (ik vind alleen de kleur niks, maar het is wel de kleur wat ook in het potje zat) dus ik overweeg om die te nemen in een mengkleur.
Welke kleur… ik ga straks als het wat lichter is een foto maken van mijn kamer, wellicht hebben jullie een idee! Mijn originele idee was donkergroen, maar dat wordt zo’n rotklus dat ik nu twijfel over meer mintgroen/salie.
Maar goed. Krijtverf/extra mat: mooi? Aan te raden? Of alleen maar lastiger?
Ik vind een vlak op de muur met een niet-rechthoekige tafel niet misstaan hoor. Wij hebben een Deens ovale tafel en daar vind ik het ook leuk bij.
Ohja Thanks! Lijkt echt precies ons vlak, qua breedte en kleur. We gaan gewoon eerst voor de tafel en de lamp, kijken we daarna wat we doen met de muur. Dankjewel!
Je wil het neem ik aan ook gebruiken om op te krijten? Krijt is natuurlijk wit dus salie is dan wel weinig contrast met wat je schrijft of tekent misschien
Mijn ouders hebben de deur van de kelder rood krijtverf. Geloof me te herinneren dat er wel 3 of 4 lagen op moesten voordat je er echt lekker op kon krijten maar uiteindelijk is t heel goed gelukt!
@ciselering ik vind kleuren kiezen ook heel lastig want heb altijd het gevoel dat het anders uitpakt. In ons vorige en huidige huis zat al structuur op de muur dus dat zal vast ook mee spelen. Wat uiteindelijk voor ons werkte is farrow & ball omdat je dan gewoon niet eindeloos keus hebt
want bij zo’n giga kleuren muur is dat gewoon heel lastig. En als we dachten op plaatjes is het mooi dan kochten we gewoon een pot verf. Want ik vind kleine vlakjes ook gewoon moeilijk, is toch heel anders dan wanneer de hele muur zo is.
Haha meen je dit serieus? Krijtverf is een matheid van de verf, waar jij het over hebt is schoolbordverf.
Disclaimer: let niet op de zooi, heb net een nieuw tv meubel en ben alles aan het herorganiseren ![]()
![]()
Maar die blauwe muur, zouden jullie gaan voor donkergroen (zoals de hocker bij de bank) of meer lichtergroen (mintgroen, salie, etc.)?
Ik wilde dus altijd een donkergroen maar elke por verf is ZO anders en allemaal lelijk. De krijtverf is als enige echt zoals in het potje, maar die kleur vind ik niks maar pakt wel goed. Dus ik overweeg krijtverf. Ik moet wel verven nu want ben uitgeschoten met een tester en nu leef ik al maanden met een verfveeg op mijn muur ![]()
Deze vond ik allemaal niks (te grijs of te warm groen)
maar dit is eigenlijk wat ik wil… en ik vrees dat ik hiervoor wel eerst moet primen… en dat is nog niet eens heeeeeel erg (denk ik?) maar ik ben zo bang dat het na al die moeite nog niet zo mooi wordt. Ik wil absoluut niet van dat duffe groen maar echt die intense kleur
Mijn vraag: welke kleur zouden jullie die blauwe muur doen? (Die overigens altijd veel blauwer en lichter fotografeert dan dat 'ie in het echt is)
Nog een detail: mijn woonkamer is 15m2 ![]()
Ik begrijp die verwarring wel hoor! Krijtverf is namelijk helemaal geen goede term. Het staat vaak voor hele matte verf, maar nog steeds op basis van gewone verf zoals wij dat kennen. Waar het vaak mee verward wordt is kalkverf, dat is een heel ander soort verf en droogt dmv en koolstof reactie.
@ciselering Hele matte verf heeft een aantal nadelen. Het is gevoelig voor vingers, ik krijg rondom veel gebruikte schakelaars een soort afdruk die ik niet meer weg krijg. En het is stootgevoeliger. Tot slot is het ook gevoeliger voor strepen, ik vind dat je heel zorgvuldig moest geven om het netjes te krijgen.
Duidelijk! Geen krijtverf voor mij
Thanks!
Doet mij denken aan de kleur puur tijm die ik al jaren op mijn Pinterestbord heb Puur Tijm - Mengkleuren Collectie - Groen - Zoek producten in deze kleur | flexa
En zou het niet primen als je van donkerblauw naar donkergroen gaat, want zo veel scheelt dat niet qua kleur. Zeker krijtverf dekt heel goed.
Lastige is wel dat je het altijd pas goed ziet als het op de muur zit vanwege de lichtinval ed. Ik zit nu al twee jaar met 15 meter roze muur in de woonkamer met de verkeerde tint. Doordat de muren noord/west liggen valt de kleur veel blauw/grijzer uit dan gepland. Doorn in mijn oog maar te lui om het opnieuw te doen. Kom toen helaas geen proefpotje mengen vanwege de lockdown.