Interieurtopic #4

Heb je iemand in je omgeving die hier (meer) verstand van heeft?

Wij hebben onlangs ook een huis gekocht en zagen door de bomen het bos ook echt niet meer. We wilden van alles, maar tegelijkertijd wisten ook niet wat dan precies en hoe dat aan te pakken. Ons heeft het toen geholpen om met iemand door het huis te lopen die verstand heeft van klussen en dingen zag die aangepakt konden/moesten worden die wij zelf niet zagen. Samen met hem hebben we toen een priolijst gemaakt en aan de hand daarvan zijn we een planning gaan maken.
We hebben toen een groot wit vel gepakt en dat verdeeld per ruimte en daar met post it’s op geplakt wat er moest en de kleurtjes hadden een betekenins. Elke keer als er iets gedaan was, konden we dit eraf halen en werd het vel steeds leger, wat heel fijn werkte.

Hou ook rekening met tegenslagen, dit hebben wij niet voldoende gedaan waardoor dingen te strak gepland waren en we alsnog een beetje in tijdnood kwamen. Andere tip, probeer echt per ruimte te werken. Ik merkte dat ik door die tegenslagen dan andere dingen doen, waardoor er allemaal ruimtes half af waren het weekend voor de verhuizing, wat niet bevoordeljk is voor je stressniveau, haha.

Wat betreft huur opzeggen, kijk naar wat er allemaal moet gebeuren en hoeveel tijd je hier voor nodig denkt te hebben en wat financieel lukt. Wij hebben ons huurhuis per 1/1 opgezegd en dat is 2,5 maand nadat we de sleutel gekregen hebben van ons koophuis.

1 like

Begin met opzoeken wat je opzegtermijn is. Meestal is dat 1 of 2 maanden dat is niet de grootste zorg denk ik. Wrs is dit een van de laatste beslissingen die je hoeft te nemen, op basis van hoe het klussen vordert.

Ik heb mijn eigen huurbaas geïnformeerd over mijn aanstaande opzegging. Zo kon hij al nieuwe huurders benaderen en ook een bezichtiginh plannen toen ik er nog woonde. Op die manier heb ik mijn 2 maanden opzegtermijn naar 1 maand kunnen kletsen en maakte ik me minder druk over dubbele lasten.

3 likes

Dat is echt maar een heel kleine selectie van één stofcategorie, als je op de site LR kijkt zie je dat er alleen al 53 categorieën stof zijn waar je dan een kleur uit kunt kiezen.
(ik zou meneer ontwerp sowieso niet aanraden, als je zoveel geld uit gaat geven aan meubelen altijd naar een fysieke winkel gaan om je in de watten te laten leggen!)
https://www.ligne-roset.com/be/modele/living/upholstery/togo/37

1 like

MisterDesign is gewoon een winkel hoor, met 2 vestigingen. In Den Bosch! :slightly_smiling_face:

3 likes

ja maar dan nog zou ik ze niet aanraden, zeer gehaaide zaakvoerders naar mijn mening

3 likes

Ah oke, maar dat is wat anders!

(nu ben ik wel nieuwsgierig, haha)

2 likes

Opzegtermijn is even langs als betalingstermijn @Neusklem ongeacht wat er in je contract staat

3 likes

Bijna heel mijn interieur komt daar vandaan, ik vind ze eerder slecht in onderhandelen :sweat_smile: maar over het algemeen ben ik eigenlijk wel tevreden met hun service.

2 likes

Bedankt voor de tips allemaal! Per kamer uitschrijven had ik nog niet bedacht en dat is wel een hele goede. Dat houdt het behapbaar. Ik heb mijn huurbaas al op de hoogte gesteld en die wacht nu op een definitieve datum vanuit mij.

Ik voel me een beetje een one issue forummer worden, maar mijn vader is onlangs overleden en ik ben vrijgezel. Hij was eigenlijk degene waar ik met al mijn vragen naar toe zou gaan. Ik heb wel een netwerk waar ik beroep kan doen, maar écht één persoon die ik bij wijze van spreken ‘s nachts nog kan opbellen heb ik niet.

Gelukkig hoef ik qua kluswerk weinig groots te doen! De volgende dingen móeten wel echt: schilderen, woonkamer met skylt lakken en de sanibroyeur vervangen. Ik overweeg om het schilderen uit te besteden aan een bevriende professionele schilder en ook de sanibroyeur wordt binnen mijn netwerk opgepakt.

Het enige jammere is dat ik de sleutel vlak voor de carnaval krijg, dus daar moet ik wel rekening mee houden. Ik zit er aan te denken om 3 weken lang mijn huur aan te houden en daarna definitief over te gaan.

En Pinterest moet ik nog een beetje handig in worden merk ik haha. Ik heb wat moeite met bedenken van zoektermen en krijg steeds dezelfde resultaten. Het forum is trouwens soms ook echt een bron van inspiratie dus dankjewel daarvoor! :relaxed:

13 likes

Weet niet of je dit al wist maar bij reliving verkopen ze refurbished togos, en je mag zelf een stofje uitkiezen (uiteraard). Ze hebben veel keus en een vriendin van me heeft hem ook, je ziet er niks van. Scheelt toch weer in de prijs en is goed voor het milieu haha.

Ik wil er ook heel graag een maar mijn vriend helaas niet, we hebben bijna dezelfde bank als jullie (dunbar van fest) en volgens hem hebben we dan twee ‘lounge’ meubels… heeft hij wel een punt maar vind de togo echt mooi!

5 likes

:pensive: Sterkte! Ik weet hoe je je voelt, vorig jaar zat ik in precies dezelfde situatie. Er komt veel op je af en het is moeilijk zonder je vaste steun en toeverlaat/ meedenker/ mee klusser.

1 like

Ja er valt daar echt een gat! Mijn moeder is een schat en ik zou haar s nachts wel kunnen opbellen, maar zij weet net zo weinig als ik haha. Ik vind het persoonlijk ook heel erg dat hij het huisje nooit heeft kunnen zien. We hadden een afspraak gemaakt om langs te komen maar dat heeft hij nooit meer gehaald. Dat neemt wel een stukje voorpret en vreugde voor mij weg.

Maar desalniettemin mag in mijn handjes knijpen want ik heb echt een heel leuk huisje weten te bemachtigen op een hele leuke plek en ik zal er vast mijn draai gaan vinden

12 likes

Hi! weet iemand waar ze dit soort kasten verkopen of waar ik op kan googlen? :relaxed:

3 likes

String furniture!

4 likes

Moebe heeft ook zulke kasten die je zelf kan samenstellen

1 like

Googelen op (Vintage) modulaire kasten vind je denk ik wel van alles!

Bedankt allemaal :pray:t2: zie ook gelijk dat het prijzige kasten zijn :sweat_smile:

1 like

Ikea had ook zo’n systeem. SVALNÄS serie, zie het bericht van Pastelzwart.

Deze lijkt erop.
Sklum

Ikea hebben wij gekozen, nadat we de hoge prijzen zagen van tweedehands kasten.

Verkeerde info.

2 likes

Is dat van de Ikea? Nooit geweten

Ikea had ooit de SVALNÄS serie. Die is helaas uit het assortiment, maar op marktplaats kun je ze af en toe nog vinden. Misschien is dit iets voor je en bij jou in de buurt?

IKEA Svalnäs wand opbergcombinatie bamboe inclusief bureau
€ 350,00

IKEA svalnas wandmeubel bamboe
Gereserveerd

Die laatste is wel gereserveerd, maar misschien haakt de koper nog af. Je kunt het altijd even vragen.

6 likes