Interieurtopic #4

Thanks! Ja het ding is een beetje dat ik nog steeds de perfecte kleur niet heb gevonden dus ik moet nog even kijken wat ik ga doen. Misschien ga ik toch voor een soort mintgroen, ik heb dat in de keuken ook en dat was eerst ook blauw en dat ging in 1 laag perfect. Ik ga er nog even op broeden thanks :smiley:

Heeft er hier iemand ervaring met krijtverf, voor op de muur dus? Ik heb namelijk gisteren een tester gebruikt van Wood & Wall van Gamma en dat is nu in de aanbieding en dat pakte wel heel mooi (ik vind alleen de kleur niks, maar het is wel de kleur wat ook in het potje zat) dus ik overweeg om die te nemen in een mengkleur.

Welke kleur… ik ga straks als het wat lichter is een foto maken van mijn kamer, wellicht hebben jullie een idee! Mijn originele idee was donkergroen, maar dat wordt zo’n rotklus dat ik nu twijfel over meer mintgroen/salie.

Maar goed. Krijtverf/extra mat: mooi? Aan te raden? Of alleen maar lastiger?

Ik vind een vlak op de muur met een niet-rechthoekige tafel niet misstaan hoor. Wij hebben een Deens ovale tafel en daar vind ik het ook leuk bij.

11 likes

Ohja Thanks! Lijkt echt precies ons vlak, qua breedte en kleur. We gaan gewoon eerst voor de tafel en de lamp, kijken we daarna wat we doen met de muur. Dankjewel!

4 likes

Je wil het neem ik aan ook gebruiken om op te krijten? Krijt is natuurlijk wit dus salie is dan wel weinig contrast met wat je schrijft of tekent misschien

Mijn ouders hebben de deur van de kelder rood krijtverf. Geloof me te herinneren dat er wel 3 of 4 lagen op moesten voordat je er echt lekker op kon krijten maar uiteindelijk is t heel goed gelukt!

1 like

@ciselering ik vind kleuren kiezen ook heel lastig want heb altijd het gevoel dat het anders uitpakt. In ons vorige en huidige huis zat al structuur op de muur dus dat zal vast ook mee spelen. Wat uiteindelijk voor ons werkte is farrow & ball omdat je dan gewoon niet eindeloos keus hebt :stuck_out_tongue_winking_eye: want bij zo’n giga kleuren muur is dat gewoon heel lastig. En als we dachten op plaatjes is het mooi dan kochten we gewoon een pot verf. Want ik vind kleine vlakjes ook gewoon moeilijk, is toch heel anders dan wanneer de hele muur zo is.

3 likes

Haha meen je dit serieus? Krijtverf is een matheid van de verf, waar jij het over hebt is schoolbordverf.

8 likes

Disclaimer: let niet op de zooi, heb net een nieuw tv meubel en ben alles aan het herorganiseren :laughing::grimacing:

Maar die blauwe muur, zouden jullie gaan voor donkergroen (zoals de hocker bij de bank) of meer lichtergroen (mintgroen, salie, etc.)?

Ik wilde dus altijd een donkergroen maar elke por verf is ZO anders en allemaal lelijk. De krijtverf is als enige echt zoals in het potje, maar die kleur vind ik niks maar pakt wel goed. Dus ik overweeg krijtverf. Ik moet wel verven nu want ben uitgeschoten met een tester en nu leef ik al maanden met een verfveeg op mijn muur :laughing:

Deze vond ik allemaal niks (te grijs of te warm groen)

maar dit is eigenlijk wat ik wil… en ik vrees dat ik hiervoor wel eerst moet primen… en dat is nog niet eens heeeeeel erg (denk ik?) maar ik ben zo bang dat het na al die moeite nog niet zo mooi wordt. Ik wil absoluut niet van dat duffe groen maar echt die intense kleur :rofl:

Mijn vraag: welke kleur zouden jullie die blauwe muur doen? (Die overigens altijd veel blauwer en lichter fotografeert dan dat 'ie in het echt is)

Nog een detail: mijn woonkamer is 15m2 :grimacing:

4 likes

Ik begrijp die verwarring wel hoor! Krijtverf is namelijk helemaal geen goede term. Het staat vaak voor hele matte verf, maar nog steeds op basis van gewone verf zoals wij dat kennen. Waar het vaak mee verward wordt is kalkverf, dat is een heel ander soort verf en droogt dmv en koolstof reactie.

@ciselering Hele matte verf heeft een aantal nadelen. Het is gevoelig voor vingers, ik krijg rondom veel gebruikte schakelaars een soort afdruk die ik niet meer weg krijg. En het is stootgevoeliger. Tot slot is het ook gevoeliger voor strepen, ik vind dat je heel zorgvuldig moest geven om het netjes te krijgen.

2 likes

Duidelijk! Geen krijtverf voor mij :sweat_smile: Thanks!

2 likes

Doet mij denken aan de kleur puur tijm die ik al jaren op mijn Pinterestbord heb Puur Tijm - Mengkleuren Collectie - Groen - Zoek producten in deze kleur | flexa
En zou het niet primen als je van donkerblauw naar donkergroen gaat, want zo veel scheelt dat niet qua kleur. Zeker krijtverf dekt heel goed.

Lastige is wel dat je het altijd pas goed ziet als het op de muur zit vanwege de lichtinval ed. Ik zit nu al twee jaar met 15 meter roze muur in de woonkamer met de verkeerde tint. Doordat de muren noord/west liggen valt de kleur veel blauw/grijzer uit dan gepland. Doorn in mijn oog maar te lui om het opnieuw te doen. Kom toen helaas geen proefpotje mengen vanwege de lockdown.

1 like

Ja ik denk dus dat ik wel moet primen, want ik heb al 5 kleurtesters gebruikt en ze zijn allemaal zo anders dan op het kleurstaaltje, terwijl het op een wit velletje papier wel mooi is. Ik dacht namelijk ook dat het makkelijk zou zijn omdat het kleurverschil niet zo groot is, maar ik heb nog nooit zo’n struggle gehad met verf en kleur! Ik ben hier al maanden mee bezig en heb het toen opgegeven :sweat_smile: Maar ik weet dat licht wel makkelijker gaat (had in de keuken ook zo’n soort blauw en dat is nu ook beetje salie en dat ging in 1 laag).

Dus nou overweeg ik toch ook lichter, omdat dat ook wat in mijn interieur zit en dat wel goed pakt waarschijnlijk. Of meer moeite doen en hopen dat dat groene ook goed pakt. Maar omdat mijn kamer best klein is (met laag plafond) vraag ik me af of dat donkere het niet te klein zou maken. Maar misschien is het juist ook wel weer knus?

Heb je cardroom green al getest? Denk dat die heel mooi past bij t roze in je kamer ook

@Hippe_kikker haha kleine taalverwarring op de vroege morgen

3 likes

Nee ik heb alleen nog maar heel donkergroene getest (omdat dat mijn eerste idee was), zoiets vind ik wel mooi inderdaad, alleen nog iets te grijs denk ik. Ik ga zo weer even naar de Gamma op zoek naar kleurtesters (mijn hemel alleen daar al een vermogen aan uit, past ook helemaal niet bij mijn impulsieve aard, wellicht ben ik het zat en koop ik straks daar gewoon in 1x een grote pot haha)

2 likes

Ik heb er echt spijt van dat wij voor een matte afwerking zijn gegaan in de aanbouw. Super mooi zeker icm de lichtstraten en grote raampartijen, maar je ziet er alles op als je er langs gaat :sob: en we hebben 3 kleine kinderen waarvan er 1 ondanks 100x per dag zeggen “niet aan de muur zitten” constant de muren aanraakt. echt een geweldige keuze dus :+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3:

Dan meteen even stukje frustratie daarover: Schilder zei deze verf is goed afneembaar en snap dat je niet alles wegkrijgt maar dit is echt klote. Toen we bij hem erover gingen klagen was het eerst ja het moet 2 maanden uitharden voor het echt afneembaar is (fijn dat je dat ba aanbrengen communiceert) en daarna ja jullie hebben voor mat gekozen, dan heb je dat nou eenmaal meer. Prima, maar ga dan niet de hele week dat je bij ons bent schilderen prat op dat die muurverf goed afneembaar is (en ook van tevoren) :rage: het is verder echt super netjes en strak geschilderd allemaal hoor, maar dit was echt een foute keuze voor ons achteraf. Rotte is dus ook dat je het bij ons niet zomaar even over verft. Ben mega blij met de kleur, maar als ik de 2 grote muren bv over wil verven met een andere afwerking is dat ook gek. Alle andere muren hebben 101 ramen e.d. dus echt een rotkarwei om alles af te plakken (daar ben je langer mee bezig dan met het verven ansich want het oppervlakte is klein). Zouden dan die grote muren in andere kleur moeten doen, maar zijn juist zo blij met de kleur.

Nouja lang verhaal kort: matte verf is echt vlekgevoeliger, soms al idd vingers langs de lichtknoppen terwijl je echt schone handen hebt. Dus als je daar niet tegen kan: doe het niet.

6 likes

Ik ben een kleur aan het laten mengen as we speak! Update volgt :laughing: Geen krijtverf iig!

10 likes

Hebben jullie nog tips voor webshops/woonwinkels met betaalbare tafels? Bijna alles wat in ons budget zit is mango hout en vallen in het echt tegen door de hoeveelheid hobbels in het houd. Echt mega veel :tired_face:

2 likes

Wat voor tafel zoek je? Wij hebben er een laten maken bij stoermetaal. De tafel was minder duur dan de kant en klare tafels van woood enzo. En we zijn er nog steeds blij mee!

3 likes

Ronde eettafel van 130 cm! Met hout en stalen poten, alleen hebben we niet zo’n groot budget omdat we onze oude niet goed kunnen verkopen door schade… ik ga eens kijken bij jouw tip!

2 likes

Ik heb net dit op de muur gesmeerd tegenover een licht roze muur.

Is “full jade - pure” van flexa.

Maar je bent al iets anders aan het mengen, dus waarschijnlijk heb je hier precies niets meer aan…

spiegelfoto met alle kleuren in huis bij elkaar op 1 foto

6 likes