Interieurtopic #4

Ik heb ook een tijd naar een ronde eettafel gezocht, maar vond 130 sowieso heel lastig om te vinden! Ben uiteindelijk voor een van 140 gegaan want daar was meer keuze. Wat is ongeveer je budget? En zoek je een houten tafel of een van linoleum bijvoorbeeld in een andere kleur?

Edit: oh sorry had er overheen gelezen: hout met stalen poten

Ik vind deze wandkasten specifiek een beetje op extra mini keukens in je woonkamer lijken. Ik denk dat er veel mooiere wandelkasten bestaan die niet zo massief en strak zijn… maar misschien vind je dat juist wel mooi?

2 likes

Nee het is niet alsof ik deze specifiek heel mooi vind. Het begon ooit met het idea dat een tv-wandkastmeubel wel mooi zou zijn. Maar ik (en vriend nog meer) zijn gewoon echt heel slecht in interieur en keuzes maken en belanden vaak bij de IKEA (met vaak net-niet keuzes waardoor is interieur ook gewoon nooit mooi uitpakt)

1 like

Ik persoonlijk ben niet echt fan van zulke kasten. Dan zou ik eerder voor op maat, en dan helemaal passend zoals dit:

Ik zou ook niet voor zwart of grijs gaan, maar voor een wat warmere kleur.

9 likes

Mooi! Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor iets blauwers omdat dat meer terugkomt in mijn interieur. Maar het was lastig, maar ben nu dus voor iets heel anders gegaan!

Geïnspireerd door deze foto. Ben heel benieuwd!

(ff een edit maar die foto hierboven is niet van mij! mijn resultaat komt nog, is wel minder fotogeniek hoor haha!)

17 likes

Oja dit is eigenlijk wel een heel stuk mooier inderdaad. Aan wat voor warmere kleur zou je dan denken? Warmer hout, of bijvoorbeeld echt een kleur?

5 likes

Moooi!

5 likes

Ja een combi van hout en een kleur die daar dicht tegenaan zit.
Is de kleur van de muur ertegenover meer roze or meer terra?

Lichtroze? Of echt beige-grijs zoals hier:

Daar staat de grijze vloer ook mooi bij denk ik.

2 likes

Oja dat zijn wel mooie kleuren. Dat beige-grijs trekt mij wel!

Muur is wel iets meer roze dan terra (helaas, bedoeling was dat het meer terra zou zijn)

1 like

Kom ik weer reclame maken maar mijn oom is meubelmaker (goede) voor op maat gemaakte meubelen dus als je in of rondom zeeland woont zou ik hem eens checken!

4 likes

Misschien dat iemand hier een leuk idee heeft :slight_smile: Wij hebben een oude grutterskast, allemaal open vakken, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet? Weg doen vind ik zonde, maar het past ook niet echt in ons interieur. Wanneer ik zoek op grutterskasten krijg ik weinig inspiratie hoe ik hem kan gebruiken / in kan richten.

Ons huis is vrij rustig, neutrale kleuren, gebruik van hout en kurk en voorzien van veel planten.

wat verwacht je allemaal te doen met zulk groot tv meubel? Puur dingen opbergen of wil je ook kunnen pronken met dingen? Dat zou ik eerst uitmaken, en hoe en wat, om te bepalen wat je eigenlijk allemaal ‘nodig’ hebt. En waarom wil je geen ‘klassiek hangend kastje’? Kijk bijvoorbeeld eens naar duurdere merken ter inspiratie als Pastoe, Rimadesio, Piure, …
Ik denk dat je zo veel beter kan werken naar wat je echt wilt en naar je budget vorm te geven dan te vertrekken van je budgettaire contekst

3 likes

Die kleur van het plaatje lijkt heel erg op mijn muurverf (Quiet Clearing van Histor)

2 likes

In mijn nieuwe huis neem ik de pax kast over. Hier zitten geen deuren in. Nu ben ik nogal rommelig en zou ik toch graag mijn kleding een beetje uit het zicht willen hebben.
Alleen bij het uiteinde is geen deur mogelijk want dan zit de vensterbank in de weg. Ik zou evt kunnen gaan aanrommelen met de vensterbank, maar ik zit er eigenlijk aan te denken om bv een simpele gordijnstok om te hangen en het met een gordijn af te sluiten. Is dit een stom of goed idee haha

3 likes

Past een schuifdeur door de vensterbank ook niet?

Nee helaas niet. Toevallig vandaag even op mijn gemakje de montage van de schuifdeur bekeken in de ikea, maar de vensterbank is daadwerkelijk dieper dan de kast en zit er echt een beetje voor.

Heb je in de IKEA om advies gevraagd? Anders wil ik wel even met je meekijken! Kun je een foto delen (mag ook privé als je het liever anoniem houdt!).

4 likes

Ik heb niet om advies gevraagd nee, het was behoorlijk druk. Ik denk dat iedereen zijn 13e maand aan het uitgeven was. Ik stuur je privé even een funda foto, want ik zit nog niet in het huisje en plaats anders iemands huis op een openbaar forum

3 likes

Welke kleur hebben de kozijnen ?

4 likes

Duck green of Beverly?

Ik vind Brinjal trouwens prachtig!

2 likes