Interieurtopic #4

wat verwacht je allemaal te doen met zulk groot tv meubel? Puur dingen opbergen of wil je ook kunnen pronken met dingen? Dat zou ik eerst uitmaken, en hoe en wat, om te bepalen wat je eigenlijk allemaal ‘nodig’ hebt. En waarom wil je geen ‘klassiek hangend kastje’? Kijk bijvoorbeeld eens naar duurdere merken ter inspiratie als Pastoe, Rimadesio, Piure, …
Ik denk dat je zo veel beter kan werken naar wat je echt wilt en naar je budget vorm te geven dan te vertrekken van je budgettaire contekst

3 likes

Die kleur van het plaatje lijkt heel erg op mijn muurverf (Quiet Clearing van Histor)

2 likes

In mijn nieuwe huis neem ik de pax kast over. Hier zitten geen deuren in. Nu ben ik nogal rommelig en zou ik toch graag mijn kleding een beetje uit het zicht willen hebben.
Alleen bij het uiteinde is geen deur mogelijk want dan zit de vensterbank in de weg. Ik zou evt kunnen gaan aanrommelen met de vensterbank, maar ik zit er eigenlijk aan te denken om bv een simpele gordijnstok om te hangen en het met een gordijn af te sluiten. Is dit een stom of goed idee haha

3 likes

Past een schuifdeur door de vensterbank ook niet?

Nee helaas niet. Toevallig vandaag even op mijn gemakje de montage van de schuifdeur bekeken in de ikea, maar de vensterbank is daadwerkelijk dieper dan de kast en zit er echt een beetje voor.

Heb je in de IKEA om advies gevraagd? Anders wil ik wel even met je meekijken! Kun je een foto delen (mag ook privé als je het liever anoniem houdt!).

4 likes

Ik heb niet om advies gevraagd nee, het was behoorlijk druk. Ik denk dat iedereen zijn 13e maand aan het uitgeven was. Ik stuur je privé even een funda foto, want ik zit nog niet in het huisje en plaats anders iemands huis op een openbaar forum

3 likes

Welke kleur hebben de kozijnen ?

4 likes

Duck green of Beverly?

Ik vind Brinjal trouwens prachtig!

2 likes

Ik vind Brinjal op zichzelf staand een mooie kleur, maar roodtinten gaan sneller vervagen en ik denk dat ie na vervagen toch dichter bij die standaard lelijke bordeauxrood van de jaren 80 komt die niet uit te roeien is uit het straatbeeld. Man, wat heb ik een hekel aan die kleur.
Door mijn persoonlijke vendetta zou ik dus kiezen voor 1 van de andere. Ik vind die Inchyra blue heel mooi!

5 likes

Dit is het geworden! Wellicht wat te blauw maar ik vond die kleur gewoon meteen mooi en staat mooi bij de meubels vind ik! Wel wat zoetjes met het roze er bij, maar ik ben sowieso al jaren aan het reageren op andere huizen (ik woon hier al bijna 11 jaar :sweat_smile:) dus in mijn toekomstige nieuwe huis komt een mooie donkergroene muur :heart_eyes:

Ben voor nu vooral blij een muur te hebben zonder rare verfvegen :laughing:

60 likes

O nee vind het echt heel mooi geworden!

2 likes

De struggles van alleen wonen en die tv niet kunnen tillen :rofl::rofl::rofl: Gelukkig niet gemorst hahaha

43 likes

Prachtig!

2 likes

Enerzijds dingen mooi uit kunnen stallen, anderzijds ben ik ook wel op zoek naar opbergruimte. We hebben in de woonkamer verder geen ruimte voor een kast en komen wel echt ruimte tekort op dit moment, het huidige tv-kastje puilt ook uit. Juist omdat we en opbergruimte zoeken en ruimte willen voor decoratie uitstallen zijn we wel opzoek naar een grotere kast, bij een klassiek hangend meubel ben ik bang alsnog ruimte tekort te komen voor beide use cases. Zie wel mooie producten bij de merken die je noemt, dus zal dat zeker opslaan voor andere kamers in huis!

@Luzarl ahhh meubelmaker is misschien nog wel het beste zodat de kast ook echt mooi op maat is, maar geen omgeving Zeeland (denk dat omgeving gouda dan net te ver is).

5 likes

Zoek je een meubelmaker omgeving Gouda? Kijk dan eens bij de Stoof in Zoetermeer. Die hebben meerdere meubels voor mijn ouders gemaakt en die zijn schitterend. Het is alleen niet goedkoop

2 likes

Ah ja ook hele fijne inspiratie. Ik ben er over uit dat het geeeen Besta Ikea kast wordt, ook geen kast die zo rondom de tv gebouwd is maar dat het een mooie lange kast wordt, met waarschijnlijk aan 1 kant wel iets wat de hoogte in gaat.

@Mrs.Fraser dank voor de tip! Hun portfolio ziet er idd moooooi uit dus denk dat we binnenkort daar maar eens gaan oriënteren en kijken of/hoe dit in ons budget gaat passen.

3 likes

Ik heb een beige voetenbankje en nee valt heel erg mee! Vind het ook wel makkelijk schoon te maken.
Je doelt denk ik op de stof, of deze eerder vlekken krijgt? Want het is niet heel anders dan een bruine stoffen bank lijkt me. Of bedoel je dat het gaat pillen of pluizen missch?

Bij het meubelstuk wat ik heb, niet per se opvallend. Maar dat gebruik je wel anders tov een bank (kan me voorstellen dat een bank misschien sws sneller minder mooi wordt)

Beetje interieur vraag; waar hebben ze mooie longdrink glazen? Vind het in de standaard winkels beetje tegenvallen

2 likes

Sorry niet het antwoord wat je zoekt maar ik vind je woonkamer heel gezellig! Zou de kast overigens in een tint verven zoals de bank denk ik

10 likes

Vind het er al gezellig uitzien! Toffe kleur ook op de muur!

Ik zou een groter kleed nemen om hem meer onder de bank te laten komen ook. Zodat het meer een geheel wordt. (Of voor nu er even iets meer onder schuiven dat de voorste poten er ook zeker opstaan) Een grote plant naast de bank om wellicht wat te breken in het zicht. En ook gordijnen bij het kleine raam doen, maakt het altijd knusser.

3 likes