Ik denk dat als je de witte muur verft het allemaal meer samen kan komen! Dan steekt de witte kast ook meer af en kan je het allemaal wat meer samenbrengen!
Ik zou wat extra kleur toevoegen door een ander kleed met kleur (evt 1 maat groter), plantenpotten met kleur en achter de bank is her nu een vrij wit vlak doordat zowel muur als kast als plankjes wit zijn. Denk dat wat @paraplu zegt over die plankjes geel maken een heel tof effect kan geven. Of de witte muur verven in een kleur en de rest wit laten, maar die loopt denk ik helemaal door tot je keuken?
Ik vind het er eigenlijk al heel leuk uit zien, maar snap wel wat je bedoelt.
Ik zou zelf dit veranderen:
- Andere lamp aan het plafond. Ik zou voor een hanglamp gaan
- De witte kast niet zo in de hoek (of bedoel je dat al met van de muur af?) en de kast misschien verven
- De witte muur andere kleur verven of behang
- Ander kleed met warmere kleueren. Ik zou ook even googlen/pinteresten over waar je een kleed het beste kan leggen.
- Nog een mooie stoel erbij zetten
Ja, ik zou ook voor een of twee stoelen erbij gaan. Dan wordt de zithoek denk ik gezelliger en niet meer alleen op de tv gericht. En dan een groter kleed en grote planten erbij.
Vind het zo ook al leuk trouwens!
Wat een mooie kleur heb je op de muur! Ik zou de andere witte muur in een kleur uit die kleur familie doen. Misschien lichter aangezien het een groot oppervlak is. En de kast zou ik, na het zien van je inspiratie plaatjes, juist in een wat fellere tint doen. Als in, niet neon ofzo haha, maar wat uitgesprokener dan de zachte tinten op de muren.
Die planken kan je misschien nog vervangen door iets van houten of bamboe planken?
Misschien een toffe kleurrijke (abstracte) poster boven je tv of ergens op die muur?
Aah ja, zo bedoelde ik het ook met uit de hoek.
Wat betreft kleuren, ik ben zelf altijd fan van 1 accentmuur en de rest in een andere kleur, maar alles in dezelfde kleur zou ook al veel veschil kunnen maken. Zeker met de kleur die je noemt.
Ik zou qua kast en planken voor een opvallende kleur gaan die niet eens terug hoef te komen in accesoires, maar uiteraard wel past bij de accesoires.
Ik zou die kleine plankjes met al die dingetjes erop weghalen denk ik, maakt wat rommelig. En ipv daarvan een mooi groot kleurrijk schilderij ophangen op die plek.
Oh en ipv die plant naast de tv-kast op dat krukje, een grote plant op de grond zetten. Ik vind je huis helemaal niet saai, maar vind het wat rommelig/niet 1 geheel omdat er zoveel (kleins) gebeurt.
Ja vind ik ook wel een goeie. Of de kast wat meer richting de piano en dan die mooie plant naast de piano op een kruk zetten zodat die wat hoger staat. En als de kast dan een mooie kleur heeft en de wanden ook, dan is dat al wel genoeg denk ik?
Ik denk dat alle muren een kleur al veel sfeer gaat geven. Deze muur is nu heel wit: witte muur, witte kast en witte plankjes. Als je daar een kleurtje hebt toont dat denk ik al heel anders en een stuk warmer
Misschien de muur achter de bank een donkere aubergine achtige kleur, meer richting bruin dan paars en de plankjes mee schilderen in die kleur en de kast ook,
Wat ook leuk kan zijn een grotere hogere plant op de kast en felgekleurde posters op de muur, dit voor het idee
Kijk je wel eens VT Wonen Weer verliefd op je huis? Daar doen ook heel vaak huizen met dit soort plattegronden aan mee en de designers doen vaak hele coole dingen met allerlei soorten roomdividers om de woonkamer en eetkamer wat meer te scheiden. De nadruk ligt vooral op die lange wand opdelen in twee secties voor de woon- en eetkamer. Soms zetten ze er echt glazen deuren of kasten in om de ruimten te scheiden maar vaak doen ze het ook optisch door de lange wand in de woonkamer te behangen en die in de eetkamer heel anders te doen.
Een ander ding dat ik heel erg mis in jouw woonkamer zijn boeken. Geeft naar mijn mening super veel sfeer en persoonlijkheid aan een ruimte. Daarnaast kun je boeken op lange planken of in een kast ook goed afwisselen met fotolijsten en accessoires.
Wellicht niet het juiste topic, maar ik ben op zoek naar een nieuw boxspring+topmatras Degene die ik op het oog heb kost 4200 euro, ik vind dat toch wel enorm veel geld. Nu kom ik bij E.mma op de helft uit.
Heeft iemand daar een bed van of een andere aanrader?
Jaaa deze hebben wij als badkamer vloer!
Ja en het is echt een mini badkamertje, dacht eerst dat het te druk zou worden maar valt mee.
Een mini badkamertje??? 🫠
Het past allemaal nét. Was eerst gewoon een grote wc.
Heeft iemand de tip voor een stalen deur leverancier waar ze maatwerk leveren voor een mooie prijs?
Heeft iemand een goed idee voor een hanglamp boven een ronde eettafel?
We hebben een replica Tulip tafel van 137cm met vier Kartell ghost stoelen eromheen, maar twijfel al driekwart jaar over de lamp erboven… ik zat eerst te denken aan een Louis Poulsen PH5 maar die is misschien te klein? Of de Sector Design Octo (small???) maar die is misschien te lomp… en het lukt me niet meer om er geen hoofdmassage spin in te zien
Foto van tafel (helaas niet mijn interieur):
En van die twee lampen: