Ohhh die Radiohus vind ik ook prachtig! Thanks
Ik heb een douchewand van Aluwdoors, dat was toen voor onze wensen de goedkoopste. Wel aluminium ipv staal, weet niet of dat een probleem is.
Mijn keuken komt in april ergens, zwart met groen granieten blad. Aangezien de meterkast moet worden aangepast moet ook de vloer eruit. We hebben geen extra planken en zijn ook complete nullen op handige Harry’s vlak dus we denken eraan om maar gelijk een nieuwe vloer erin te (laten) knallen.
We hebben namelijk nu een soort lichtgrijs laminaat, en het is niet zozeer lelijk maar wel echt heel erg kil. We willen graag meer warmte en kleur in ons huis (beetje jewel tones, kleurrijke grafische prints, maar geen troepjes overal, geen chunky houten meubels, en al helemaal geen beige). Vind het alleen zooo moeilijk wat voor kleur vloer dan wijsheid is. Ga je voor lichter met een Hongaarse punt? Ga je voor rechte planken maar juist donker (en is dat dan weer te klassiek?). Of een andere combinatie.
Ik heb geprobeerd te gluren in het show je woonkamer topic maar daar zijn helaas niet megaveel foto’s. Iemand die me misschien wat advies kan geven? Of nog beter foto’s wil delen ter inspiratie.
Wij hebben vrij veel bekeken en hebben uiteindelijk voor Steellife gekozen. Maar de prijzen lagen allemaal redelijk dicht bij elkaar voor staal. Ik zou gewoon eens wat offertes aanvragen, en zeker langsgaan bij een showroom. Er zitten best wat verschillen tussen bedrijven. Als je aluminium ook oké vind is Aluwdoors inderdaad wel een aanrader! Volgens mij zijn die deuren van GewoonGers bijv ook van aluminium
Ik vind de ph5 ook prachtig en kan heel goed denk ik!
Misschien Interiorvibes op insta en Facebook ter inspiratie? Daar mag je iig altijd ook advies vragen en van anderen vragen ‘wat voor vloer is dit’ etc.
Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar een keuken gaat wel dusdanig lang mee dat ik er persoonlijk wel €1000 voor over zou hebben als de keuken dan helemaal naar mijn smaak is, ten opzichte van ‘prima’. Al helemaal als het bijvoorbeeld een open of woonkeuken is.
Ik weet niet wat Kvik getekend heeft maar als je het echt mooier vind zou ik kijken of je in de keuken nog iets kan bezuinigen als je onder ikea wil blijven. Grootste voordeel bij kvik vind ik die verdiepte aanrechtbladen en kastjes: dus mocht je dat ook hebben. Is het heeel erg waard als je graag in de keuken staat.
Ja, is inderdaad een open keuken! Ligt in het verlengde en op een dusdanige manier dat ik denk dat er geen mooie lijn met tegels kan komen.
Uiteindelijk zelf aan de slag gegaan met billy’s en hout. Was even een klus, maar ik ben zo blij het resultaat.
Mooi gedaan hoor! Leuk!
Wat gaaf! Hoe heb je dit gedaan? Ik was net inspiratie aan het opzoeken voor precies zo’n project.
Wauw!! Heel mooi!
Ik heb twee lage billy’s en 2 opzetstukken gebruikt en vervolgens met houten latten en sierlijsten de naden weg gewerkt. Om dit vast te maken heb ik montagekit en kleine spijkers gebruikt. Daarna heb ik alle kieren en naden weg gewerkt met houtvuller en houtkit. En daarna geverfd en dit was nog het lastigste van alles, mede omdat ik me verkeerd heb laten voorlichten. Je ziet het hier niet, maar aan de binnenkant laat de verf los, dus ik moet hem opnieuw gaan verven. Ik heb waarschijnlijk niet genoeg geschuurd, dus daardoor pakte de primer én de verf niet goed.
Als je wil weten wat ik precies gebruikt heb, kan ik je wel een pb sturen.
Zijn de opzetstukken ook van de ikea / los gekocht? Of zelf gemaakt? Tenminste, ik bedoel die onderkant, waar je de kast op hebt gezet.
Ik heb een hele lange muur in de kamer waar ik een enorme boekenkast van wil maken (op maat). Aangezien dat heel duur is, speel ik ook met het idee om billy’s te gebruiken en dan boven en onder af te timmeren.
Toffe kleuren!
Ik heb net al het houtwerk boven qua deuren en deurposten geschilderd. Was nog allemaal 30 jaar oud vergeeld hoogglans beige en nu met zijdeglans gedaan. Zie je weinig op qua vingers en vlekken tot nu toe. Vergeleken bij het hoogglans is zijdeglans echt mat haha. Wij hebben wel donkere kleuren aan de gangkant zitten, dat scheelt wellicht qua viesheid die je ziet. Op onze kamer is het een midden groene tint en op 1 kinderkamer een lichtblauwe. Onze kamer heb ik begin van de zomer al gedaan en die deuren worden door de kinderen lekker met de handen vastgepakt, maar daar zie je eigenlijk weinig op.
Beneden is bij ons alles nog een licht/midgrijze tint en mat qua deuren en daar zie je zoveel vingers en vieze vlekken van kinderhandjes op. Op grijphoogte van de kinderen ook precies. Dat wordt het volgende project denk ik, ergens in het voorjaar ofzo ben er voor nu wel weer ff klaar mee.
Volgensmij heeft Xenos een Instagram account, misschien kan je daar even kijken? Volgensmij heb ik deze kast wel eens in de folder op een foto gezien (dat die dus in een interieur stond, ipv alleen losse productfoto). Misschien staat die foto ook wel op hun insta. Of bij getagde fotos kijken?
Ik zag deze! (Ging zelf ook maar even kijken haha).
Maar dat is wel een kleinere variant denk ik?
Mat zie je aaaalles op, dus zou dan een verf doen die je goed af kan nemen!
Ben heel benieuwd hoe het wordt, de kleuren zien er heel leuk uit bij elkaar!