Interieurtopic #4

Wauw!! Heel mooi!

1 like

Ik heb twee lage billy’s en 2 opzetstukken gebruikt en vervolgens met houten latten en sierlijsten de naden weg gewerkt. Om dit vast te maken heb ik montagekit en kleine spijkers gebruikt. Daarna heb ik alle kieren en naden weg gewerkt met houtvuller en houtkit. En daarna geverfd en dit was nog het lastigste van alles, mede omdat ik me verkeerd heb laten voorlichten. Je ziet het hier niet, maar aan de binnenkant laat de verf los, dus ik moet hem opnieuw gaan verven. Ik heb waarschijnlijk niet genoeg geschuurd, dus daardoor pakte de primer én de verf niet goed.

Als je wil weten wat ik precies gebruikt heb, kan ik je wel een pb sturen.

6 likes

Zijn de opzetstukken ook van de ikea / los gekocht? Of zelf gemaakt? Tenminste, ik bedoel die onderkant, waar je de kast op hebt gezet.

Ik heb een hele lange muur in de kamer waar ik een enorme boekenkast van wil maken (op maat). Aangezien dat heel duur is, speel ik ook met het idee om billy’s te gebruiken en dan boven en onder af te timmeren.

Toffe kleuren!

Ik heb net al het houtwerk boven qua deuren en deurposten geschilderd. Was nog allemaal 30 jaar oud vergeeld hoogglans beige en nu met zijdeglans gedaan. Zie je weinig op qua vingers en vlekken tot nu toe. Vergeleken bij het hoogglans is zijdeglans echt mat haha. Wij hebben wel donkere kleuren aan de gangkant zitten, dat scheelt wellicht qua viesheid die je ziet. Op onze kamer is het een midden groene tint en op 1 kinderkamer een lichtblauwe. Onze kamer heb ik begin van de zomer al gedaan en die deuren worden door de kinderen lekker met de handen vastgepakt, maar daar zie je eigenlijk weinig op.

Beneden is bij ons alles nog een licht/midgrijze tint en mat qua deuren en daar zie je zoveel vingers en vieze vlekken van kinderhandjes op. Op grijphoogte van de kinderen ook precies. Dat wordt het volgende project denk ik, ergens in het voorjaar ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye: ben er voor nu wel weer ff klaar mee.

2 likes

Volgensmij heeft Xenos een Instagram account, misschien kan je daar even kijken? Volgensmij heb ik deze kast wel eens in de folder op een foto gezien (dat die dus in een interieur stond, ipv alleen losse productfoto). Misschien staat die foto ook wel op hun insta. Of bij getagde fotos kijken?

1 like

Instagram foto

Ik zag deze! (Ging zelf ook maar even kijken haha).
Maar dat is wel een kleinere variant denk ik?

1 like

Mat zie je aaaalles op, dus zou dan een verf doen die je goed af kan nemen!

4 likes

Ben heel benieuwd hoe het wordt, de kleuren zien er heel leuk uit bij elkaar!

Ik wilde net zeggen, zijdeglans, haha.

Mooie kleuren hoor! Heel gaaf!

Denken jullie dat het een dom idee is om zo’n soort lamp aan een radiatorbuis vast te maken als die klem zelf van plastic is? Ik heb er nog één liggen en vermijd liever te moeten boren (en een nieuwe lamp te moeten kopen)…

1 like

Nou ik weet niet hoe heet je je radiator zet haha maar ik denk dat het prima kan. Eventueel een stukje aluminiumfolie ertussen doen?

1 like

Ja ik kon op google zo niks vinden en wist even niet of dat kwam omdat het logisch is dat het gewoon kan of omdat het zo logisch is dat het een slecht idee is haha. Maar ik ga het gewoon proberen!

2 likes

Ik heb een boekenkast die volledig open is en geen pootjes heeft, dus direct op de grond staat. Het voelt raar om helemaal tot beneden toe boeken neer te zetten, iemand suggesties wat een goede invulling van de onderste plank is? Het liefst iets dat er ook leuk uit ziet, aangezien de kast in de woonkamer staat. Ik dacht eerst aan dekentjes, maar die zijn te licht en dat komt de stabiliteit van de kast niet ten goede

2 likes

Kratjes zodat je daar iets ik kan stoppen?
Wel mooie leuke kratjes, geen Appie kratten

4 likes

Als die dekentjes echt leuk staan, eventueel een paar bakstenen (of iets anders zwaars) en daar die dekentjes daar op leggen?

3 likes

Jammer :frowning: al vind ik hem wel tof nog… Heb je toevallig de Binti Home kleuren van Flexa al bekeken? Misschien past daar iets van. Ik denk dat het al scheelt als de kleur iets meer gedempt is.

2 likes

Wij hebben in de slaapkamer op de buitenzijde van de ramen UV-werend folie wat spiegelend werkt. We kijken wel iets donkerder naar buiten, iets blauwige gloed. Misschien dat dit wel wat te donker wordt als deze ramen je enige lichtbron zijn.

En misschien een zware lamp op de onderste plank? :slight_smile:
Of bijvoorbeeld een oude typemachine.

@ SpeedOfSound en als je de omgeving naast de kast meer aankleed. De grote plant ernaast zet etc?

3 likes

Een tijd geleden had ik de kleur Pandora van Histor op mijn muur en die was echt prachtig. Lijkt op je kandelaar (ik bracht overigens laatst ook een kaars mee naar de bouwmarkt voor kleurmatch hahaha)

7 likes

Misschien kun je enkel beneden een strook melkglas raamfolie plakken? Dan behou je je zicht naar buiten. Melkglas lijkt me mooier dan spiegelfolie en het blijft ondoorzichtig, ook 's nachts.
Bijvoorbeeld zo:
image

1 like