Interieurtopic #4

Ik wilde net zeggen, zijdeglans, haha.

Mooie kleuren hoor! Heel gaaf!

Denken jullie dat het een dom idee is om zo’n soort lamp aan een radiatorbuis vast te maken als die klem zelf van plastic is? Ik heb er nog één liggen en vermijd liever te moeten boren (en een nieuwe lamp te moeten kopen)…

1 like

Nou ik weet niet hoe heet je je radiator zet haha maar ik denk dat het prima kan. Eventueel een stukje aluminiumfolie ertussen doen?

1 like

Ja ik kon op google zo niks vinden en wist even niet of dat kwam omdat het logisch is dat het gewoon kan of omdat het zo logisch is dat het een slecht idee is haha. Maar ik ga het gewoon proberen!

2 likes

Ik heb een boekenkast die volledig open is en geen pootjes heeft, dus direct op de grond staat. Het voelt raar om helemaal tot beneden toe boeken neer te zetten, iemand suggesties wat een goede invulling van de onderste plank is? Het liefst iets dat er ook leuk uit ziet, aangezien de kast in de woonkamer staat. Ik dacht eerst aan dekentjes, maar die zijn te licht en dat komt de stabiliteit van de kast niet ten goede

2 likes

Kratjes zodat je daar iets ik kan stoppen?
Wel mooie leuke kratjes, geen Appie kratten

4 likes

Als die dekentjes echt leuk staan, eventueel een paar bakstenen (of iets anders zwaars) en daar die dekentjes daar op leggen?

3 likes

Jammer :frowning: al vind ik hem wel tof nog… Heb je toevallig de Binti Home kleuren van Flexa al bekeken? Misschien past daar iets van. Ik denk dat het al scheelt als de kleur iets meer gedempt is.

2 likes

Wij hebben in de slaapkamer op de buitenzijde van de ramen UV-werend folie wat spiegelend werkt. We kijken wel iets donkerder naar buiten, iets blauwige gloed. Misschien dat dit wel wat te donker wordt als deze ramen je enige lichtbron zijn.

En misschien een zware lamp op de onderste plank? :slight_smile:
Of bijvoorbeeld een oude typemachine.

@ SpeedOfSound en als je de omgeving naast de kast meer aankleed. De grote plant ernaast zet etc?

3 likes

Een tijd geleden had ik de kleur Pandora van Histor op mijn muur en die was echt prachtig. Lijkt op je kandelaar (ik bracht overigens laatst ook een kaars mee naar de bouwmarkt voor kleurmatch hahaha)

7 likes

Misschien kun je enkel beneden een strook melkglas raamfolie plakken? Dan behou je je zicht naar buiten. Melkglas lijkt me mooier dan spiegelfolie en het blijft ondoorzichtig, ook 's nachts.
Bijvoorbeeld zo:
image

1 like

Mooie buttplug :smiling_face_with_tear:🫠

5 likes

Ik snap dat je het heel heftig vindt, maar het is misschien ook even wennen. Er stond altijd een witte kast en nu heeft die ineens een aanwezige kleur.

De muur is nu ook nog wit, waardoor het extra opvalt. Als de muur straks geverfd is, past het waarschijnlijk een stuk beter in het geheel en is het een stuk minder heftig.

3 likes

Dit wist ik niet, dus vandaar mijn opmerking

Ik wil je ook niet overtuigen, het jouw huis/kast, moet je mee doen wat jij wil. Ik kan me alleen voorstellen dat een kast opnieuw lakken niet iets is waar je perse op zit te wachten, dus wilde alleen aangeven dat het soms even tijd nodig heeft om aan iets nieuws te wennen, zeker met kleuren als dit en de rest nog niet gedaan is.

Is het de kleur geworden van die kandelaar?

3 likes

Ik zou het ook zeker niet helemaal tot boven doen, maar dus enkel een strook beneden tot de hoogte waar je katten door het raam kunnen kijken! Op mensenhoogte niks plakken, op kattenhoogte een strook.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met

Ah zo, nee dan snap ik het! Eigenlijk nogal voor de hand liggend. Sorry voor m’n waardeloze input dan

Ik vond het ook niet zo mooi geworden hoor, ik snap je. De hele weerkaatsing van dat oranje op die witte muur was wel heel intens. Denk dat je muted roze tint veel rustiger gaat voelen.

1 like

Wij zijn eindelijk geslaagd voor een ronde tafel, knoop doorgehakt! Nu nog de lamp - ik moet even m’n vriend overtuigen - en het vlak breder maken.

Zouden jullie de randen van het vlak, waar de tape heeft gezeten, beetje opschuren? Ben bang dat je het blijft zien. Je voelt wel echt de overgang zitten.

5 likes

Hoewel ik het een hele mooie kleur vind snap ik wel dat je het te heftig vind. Inmiddels weet ik dat een kleur er voor mij op het staaltje bijna saai uit moet zien omdat het anders standaard een te heftige kleur is :sweat_smile: Rot dat je nu alles weer opnieuw moet doen zeg!!

3 likes