Op de slaapkamer heb ik een mooie schaal waar mijn parfums op staan en mijn ‘dagelijkse’ sieraden, voor de overige sieraden heb ik een sieradenlade in mijn pax kast. Die lade is echt ideaal, heel overzichtelijk!
Alles verven is ook leuk ![]()
Wat een leuke plant zit er in die pot! Weet je hoe hij heet? ![]()
Groen is ook mooi. Zodra mijn dochter ging verhuizen werd het een sprookjesbos
Ondertussen is het een lage bedstede want ze is al 13 ![]()
Wat ontzettend gaaf!
Heb je toevallig een ikea Pax kledingkast?
Ik heb zo’n sieradenla met vilten inzet voor sieraden en zoals al gezegd, dat is zoooo handig en overzichtelijk
echt heel fijn
Ja heb ik! Hij ziet er inderdaad heel handig uit, dan moet ik denk ik een uittrekbare lade en een glazen plaat hebben toch?
Ik heb geen glazen plaat, ik heb de uittrekbare plank onder een normale plank gedaan.
Volgens mij is de glasplaat vooral zodat je de sieraden kunt zien zonder de la open te doen, maar ja je moet de la toch open doen om de sieraden te pakken dus ik vond glas erboven niet nodig haha.
En afhankelijk van de maat van je kast kun je dus die vilten inserts erbij kopen, beetje puzzelen wat past maar het is wel zo gemaakt dat je altijd een indeling kunt samenstellen die precies in de uittrekbare plank past, ongeacht de afmeting van die plank.
Vooral deze insert vind ik handig: Inzet voor sieraden, KOMPLEMENT, lichtgrijs, 25x53x5 cm - IKEA
(Ik heb zelf een kastelement van 50 cm breed, dan kun je op de uittrekbare plank bovenstaande inzet doen + nog een kleinere ernaast)
Oke heel verhaal geworden zie ik haha, ik kan evt ook foto’s maken van hoe ik het heb
Wij willen graag meer eenheid in ons huis brengen en denken dat het verven van de woonkamer de eerste stap is. De woonkamer (deels) en keuken (helemaal) hebben een verlaagd plafond. Hierdoor lijkt het net alsof je door een winkelstraat loopt en naar verschillende etalages kijkt (aldus mijn vriend) ipv naar 1 geheel. Nu heb ik het idee om het plafond dezelfde kleur als de muur te geven. Daarnaast willen we 1 wand behangen, want die muur is niet mooi (kalkmuur) We willen graag neutrale kleuren, zeker voor het plafond. Ik denk aan olijfgroen / zand / taupe. Denken jullie dat het verven van het plafond en de muur een goed idee is? En wie heeft een idee voor een mooie (rustige) kleur? Of een kleurenpalet met neutrale, rustige kleuren?
Edit; ik heb even een foto bijgevoegd van het plafond. Zo zie je dat er verschil in hoogte is, waardoor we 3 ruimtes lijken te hebben ipv 1.
Vind die 2e bank wel mooier bij het groene behang staan!
Gewoon je tijd nemen, je hebt een bank, en het mooie komt wel. Maar ik kan me voorstellen dat je op ten duur meer naar een warme kleur bank wil.
Haha mijn eerste reactie als niet-kattenliefhebber is die buurtkat verjagen met een plantenspuit. Maar goed, je bent vast een kattenliefhebber dus hierbij nog een tweede suggestie: misschien kun je iets doen met plisségordijnen die strak op het raam zitten zodat je eigen katten er niet achter kunnen kruipen om hun oorlog te voeren.
Venushaar heet ‘ie! Is al wel een jaar of 6 terug en dus al lang overleden. Wel leuk plantje inderdaad.
Hahah ik dacht door de post hierboven even dat ik in t kattentopic zat. En dacht dat jij je kat ‘venushaar’ had genoemd ![]()
HAHA! Nee die heet Oedipus
(bleek later geen ‘pus’ maar een kater)
Oedipoes dan toch ![]()
Haha ja!!
Tweede bank is mooi ja, zeker in combinatie met al de rest.
Of juist tot 1 bepaalde lijn verven? Bij de muren die niet verlaagd plafond hebbeb, heb je dan nog een strook wit over het plafond. Optisch is het dan rustiger