Hebben jullie tips bij het kiezen van een lamp boven de eettafel?
We hebben een rechthoekige tafel en ik vind zelf een lange, smalle lamp mooi (zie foto voor voorbeeld).
Weten jullie misschien nog iets vergelijkbaars, of tips waar we rekening mee kunnen houden?
Oeh die is wel heftig geworden inderdaad! Ik vind dit palet ook wel mooi bij je huis passen: Retro Revival: mijn eigen kleurpalet! - Enter My Attic Ik vind Enter my Attic altijd heel tof qua kleurgebruik in haar huis.
Ik zoek kleureninspiratie. Ik wil een kamer verven die nu logeerkamer en werkplek is, maar over ongeveer een jaar kinderkamer zal zijn van een peuter en dan wil ik liever niet opnieuw verven. Het liefste kies ik iets dramatisch zoals donkerblauw, groen of bordeauxrood/paars maar dat lijkt me gek voor een kinderkamer. Terracotta vind ik niet zo mooi. De meubels die er staan zijn donker hout, de vloer medium donker hout, en er komt een slaapbank in okergeel of roze. Ik kom er niet uit. Misschien toch maar nu doen wat ik nu leuk vind en dan tegen die tijd alsnog overschilderen.
De kleuren die je noemt heb je toch prima in een niet-dramatische toon? Donkerblauw is leuk, en anders een andere tint blauw zoals meer blauwgrijs? Vind ik heel mooi met okergeel samen. Groen lijkt me ook een leuke kinderkamerkleur?
Oh wat vervelend dat het niet uitpakt zoals je hoopte! Ik weet niet of je de richting van die kleur helemaal loslaat maar wij hebben India Yellow in de woonkamer en daar zijn we zo blij mee. Een mooie warme kleur, afhankelijk van het licht ook wat oranje-achtig maar dan absoluut niet op een felle manier. Ik kan je eventueel een dm sturen als je nieuwsgierig bent!
Edit: o lees nu dat je al andere verf hebt. Ik hoop dat die kleur naar meer tevredenheid zal zijn!
Bordeauxrood is echt de HEL om te schilderen. Na 4 lagen leek het bij ons nog steeds een slachthuis. De truc is om eerst een laag (licht)grijs te doen geloof ik, maar dat kunnen ze bij de bouwmarkt wel adviseren. Wij kwamen daar helaas te laat achter
Een slachthuis help
Oke ik denk dat het donkerblauw wordt, hele mooie voorbeelden @Alicent! Ik dacht eraan alle muren plus plafond te schilderen maar dit ziet er al heel leuk uit.
Ja of een goeie voorstrijk. Wij hebben een auberginekleurige muur en door de juiste voorstrijk gelukkig maar 2 lagen hoeven doen, was ook bang dat het er 4 zouden worden.
@roeptoeter Mountain Edge van Histor is ook een mooie kleur. En als je plafond zou willen doen, ik kan het aanraden, haha. Wij hebben dat ook in onze slaapkamer en is echt heel mooi en voelt nog steeds ruimtelijk.
Hoe hebben jullie je sieraden opgeborgen? Ik zoek nog naar een fijne manier die ook een beetje overzicht geeft in wat ik heb.
Op de slaapkamer heb ik een mooie schaal waar mijn parfums op staan en mijn ‘dagelijkse’ sieraden, voor de overige sieraden heb ik een sieradenlade in mijn pax kast. Die lade is echt ideaal, heel overzichtelijk!
Alles verven is ook leuk
Wat een leuke plant zit er in die pot! Weet je hoe hij heet?
Groen is ook mooi. Zodra mijn dochter ging verhuizen werd het een sprookjesbos
Ondertussen is het een lage bedstede want ze is al 13
Wat ontzettend gaaf!
Heb je toevallig een ikea Pax kledingkast?
Ik heb zo’n sieradenla met vilten inzet voor sieraden en zoals al gezegd, dat is zoooo handig en overzichtelijk echt heel fijn
Ja heb ik! Hij ziet er inderdaad heel handig uit, dan moet ik denk ik een uittrekbare lade en een glazen plaat hebben toch?