Interieurtopic #4

Ik heb geen glazen plaat, ik heb de uittrekbare plank onder een normale plank gedaan.

Volgens mij is de glasplaat vooral zodat je de sieraden kunt zien zonder de la open te doen, maar ja je moet de la toch open doen om de sieraden te pakken dus ik vond glas erboven niet nodig haha.

En afhankelijk van de maat van je kast kun je dus die vilten inserts erbij kopen, beetje puzzelen wat past maar het is wel zo gemaakt dat je altijd een indeling kunt samenstellen die precies in de uittrekbare plank past, ongeacht de afmeting van die plank.

Vooral deze insert vind ik handig: Inzet voor sieraden, KOMPLEMENT, lichtgrijs, 25x53x5 cm - IKEA

(Ik heb zelf een kastelement van 50 cm breed, dan kun je op de uittrekbare plank bovenstaande inzet doen + nog een kleinere ernaast)

Oke heel verhaal geworden zie ik haha, ik kan evt ook foto’s maken van hoe ik het heb

2 likes

Wij willen graag meer eenheid in ons huis brengen en denken dat het verven van de woonkamer de eerste stap is. De woonkamer (deels) en keuken (helemaal) hebben een verlaagd plafond. Hierdoor lijkt het net alsof je door een winkelstraat loopt en naar verschillende etalages kijkt (aldus mijn vriend) ipv naar 1 geheel. Nu heb ik het idee om het plafond dezelfde kleur als de muur te geven. Daarnaast willen we 1 wand behangen, want die muur is niet mooi (kalkmuur) We willen graag neutrale kleuren, zeker voor het plafond. Ik denk aan olijfgroen / zand / taupe. Denken jullie dat het verven van het plafond en de muur een goed idee is? En wie heeft een idee voor een mooie (rustige) kleur? Of een kleurenpalet met neutrale, rustige kleuren?

Edit; ik heb even een foto bijgevoegd van het plafond. Zo zie je dat er verschil in hoogte is, waardoor we 3 ruimtes lijken te hebben ipv 1.

3 likes

Vind die 2e bank wel mooier bij het groene behang staan!

3 likes

Gewoon je tijd nemen, je hebt een bank, en het mooie komt wel. Maar ik kan me voorstellen dat je op ten duur meer naar een warme kleur bank wil.

4 likes

Haha mijn eerste reactie als niet-kattenliefhebber is die buurtkat verjagen met een plantenspuit. Maar goed, je bent vast een kattenliefhebber dus hierbij nog een tweede suggestie: misschien kun je iets doen met plisségordijnen die strak op het raam zitten zodat je eigen katten er niet achter kunnen kruipen om hun oorlog te voeren.

1 like

Venushaar heet ‘ie! Is al wel een jaar of 6 terug en dus al lang overleden. Wel leuk plantje inderdaad.

1 like

Hahah ik dacht door de post hierboven even dat ik in t kattentopic zat. En dacht dat jij je kat ‘venushaar’ had genoemd :sweat_smile:

9 likes

HAHA! Nee die heet Oedipus :joy: (bleek later geen ‘pus’ maar een kater)

4 likes

Oedipoes dan toch :pleading_face:

2 likes

Haha ja!!

3 likes

Tweede bank is mooi ja, zeker in combinatie met al de rest.

1 like

Of juist tot 1 bepaalde lijn verven? Bij de muren die niet verlaagd plafond hebbeb, heb je dan nog een strook wit over het plafond. Optisch is het dan rustiger

1 like

Heeft iemand de kleur Wild Wonder of Ginger Gold in de woonkamer? :blush: ik ben er nog steeds niet over uit in de combinatie met cognac

15 likes

Enchanting Eggplant van Histor

2 likes

Ik heb dit, als je veel hebt is dat echt perfect. Zit voorop een spiegel, dus dubbelfunctie.

4 likes

2e bank lijkt me zoveel mooier. Alleen al door die losse plaatjes ziet het er al veel gezelliger uit met die bank ipv de grijze bank.

Ik heb zelf ook een kapotte grijze bank die ik mee moet verhuizen en die we wss niet meteen kunnen vervangen omdat het te duur is en minder prioriteit heeft. Maar ik zou nooit meer voor grijs kiezen haha.

3 likes

Zo hier kun je zeker wat in kwijt haha! Zou je misschien een foto willen posten van hoe hij eruit ziet? Vind die amazon foto’s toch altijd niet zo duidelijk.

Ik heb dit ook (wel de oude versie die ze niet meer verkopen) en ik vind het echt fijn! Heb best veel sieraden en dit is vrij overzichtelijk.

3 likes

Ik ben hier altijd een meelezer geweest, dus sorry voor het binnenvallen.

Als het goed is (we hebben de vraag naar offertes uit staan) gaan wij ons huis volledig verbouwen (aaaahhh :scream_cat::scream_cat::scream_cat:).

Ideeën vliegen in het rond en de ruwbouw moet nog beginnen maar ik ben al bezig met de afbouw. Pinterest ken ik ondertussen al, dus mijn vraag aan jullie:

Welke woonmagazines moet ik hebben om inspiratie op te doen?

2 likes

Ik vind Eigen Huis & Interieur altijd een mooi magazine! Ze hebben ook thema-nummers en er staan lekker veel binnenkijkers in.

1 like