Interieurtopic #4

Ik weet niet of het je smaak is maar ik vind wonen landelijke stijl heel leuk! Ik heb toen wij ons huis kochten een stapel bij de kringloop gekocht en daar plaatjes voor op de moodboards uitgeknipt.

Ik haal ook veel inspiratie uit instagramaccounts over interieur.

1 like

Elle Decoration!

1 like

Heeft iemand hier een mooie oplossing voor boeken opbergen waarbij de boeken niet mega veel stof vangen?

Wij hebben twee Billy kasten vol met boeken, ivm met mijn stof allergie zitten daar glazen deuren voor. Helemaal prima! Alleen wil ik de boeken graag in de woonkamer hebben, staan nu op zolder, maar de kasten zijn in de woonkamer heel lelijk. Matcht niet met t interieur.

Zoek al heel lang dus naar andere mooie kasten met deurtjes, of een andere oplossing. Maar kan niks vinden. Iemand hier een toffe tip of idee?

Heeft iemand ervaring met banken van Zitmaxx? Wij hebben een bank op oog, maar ik ben benieuwd of ze ook langere tijd mooi blijven ed.

1 like

Kan je de boeken niet afstoffen? Doe ik zelf altijd, werkt (op het oog) prima. Maar ik heb zelf geen allergie

1 like

Ik had vroeger “ossebloedrood” op de kuurt. Echt een prachtige kleur. Op papier :sweat_smile:

3 likes

Dankje voor de reacties.

VT-wonen is het geworden :smiling_face_with_three_hearts:

Zou een donkere kast in je interieur passen? Ik heb een hele mooie kast met glazen deuren die ik gebruik als servieskast, maar die kan denk ik ook goed als boekenkast. Het is er eentje van ikea, maar dat kun je er niet aan zien (vind hem wat luxer qua uitstraling).

3 likes

Oehh ik heb laatst ook zo’n soort kast gezien bij Jysk die ik mooi vond, wellicht niet wat de poster zoekt maar ik plaats 'm toch ff :stuck_out_tongue:

3 likes

Heeft iemand deze toevallig (voor in de keuken?) ik ben op zoek naar een kast voor in de keuken waar ik servies, pannen, mixers, maar ook wat etenswaren etc in kan opbergen.

1 like

Wij hebben net een nieuw huis gekocht en ik worstel enorm met de verfkleuren. In de woonkamer zit Shaded Grey van F&B op de muren. Dat vinden we mooi dus laten we zitten. Het oogt vaak een beetje beige/groen, afhankelijk van het licht.

De keuken is gericht op het zuiden, met veel ramen. Nu zit er een olijfgroen op de muur, maar ik zou graag een iets koelere groentint (denk ik?) willen om het een beetje te balanceren. Maar ik kom er niet uit. Is groen wel de juiste kleur?

Onze bank is antraciet, meubels een beetje industrieel verder en een mangohouten tafel. De keuken is hoogglans wit met een zwart blad.

Alle adviezen zijn welkom!

3 likes

Heeft iemand een kast van de maat fabriek? Ik wil graag een kast op maat laten maken en hun site ziet er goed uit. Ik vind het handig dat ze een tool hebben waarin je zelf al een kast kunt ontwerpen. Of heeft hier iemand een aanrader voor een kast op maat?

er komt binnenkort een heel hoekje in mijn huis leeg waar ik eigenlijk een leeshoek met een kast van wil maken, maar het is zo irritant dat over de gehele breedte van de muur een verwarming zit :roll_eyes:. Ik heb wel een boekenkast maar uitbreiding kan nooit kwaad. Dan maar wat plankjes ophangen denk ik. Heb er wel al helemaal zin in om in een keer een hoek helemaal mooi in te richten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Jaaa veel mooier!

1 like

Ik hou zelf heel erg van de kleur die erop zit, warm en koel tegelijk. De meeste kleuren die je op de muur hebt geplakt zijn vrij diep en warm van kleur (behalve de 2e van boven links en de groenblauwige kleurkaartjes) . En vrij opvallend, wat ik zelf niet match met ‘koel’ en ‘balanceren’. Als je het wat koeler wil, zou ik ongeveer de tint kiezen die je nu op de muur hebt maar dan wat grijzer. Maar ik zou een ‘knalkleur’ juist ook wel leuk vinden hoor! Zeker als je nog niet zoveel kleur in huis hebt.

Heel mooi! Leuke combi ook met de kleur van de muur links

2 likes

Heeeeeeul mooi!

Ga deze kleur ook even opslaan voor bij ons, kan vast nog wel iets bedenken wat geverfd moet worden, haha.

1 like

Ik ben op zoek naar een mooie, warme maar niet te felle rode of oranje kleur die niet te donker is voor mijn kantoor/logeerkamer.

Het moet matchen met lichtgroen:
afbeelding

Heeft iemand goede suggesties? Ik kom er niet uit.

Even een vraagje over laminaat versus klik pvc. Wij willen niet verlijmen (want onderburen en vind het toch prettig dat het er nog uit kan) krast het erg? En ik lees ook best veel over kieren? Is dat door het leggen of is dat altijd bij pvc? Of alleen als je het in een bepaald patroon legt? Wij hebben overigens geen vloerverwarming.

En qua krasgevoeligheid? Wij hebben nu lichtgrijs laminaat en daar zie je dus niks op, maar we willen wss donker tot middenbruin is dat dan een veel groter risico met stoelen en banken, huisdieren etc?

Lees zoveel conflicterende dingen op internet dat ik wel benieuwd ben naar ervaringen hier.

Kijken nu of naar een laminaatvloer of klik pvc van Therdex (toevallig een plank meegenomen van Metz Rotterdam) maar ik vind het zo lastig visualiseren wat mooi gaat zijn qua finish, kleur of gewone planken vs visgraat etc.

1 like

Wij hebben zelf geen pvc, maar 3 close familieleden wel en die hebben hun click pvc allemaal binnen 4-5 jaar er weer eruit gehaald omdat het krom trok, verkleurde of kieren kreeg.

Mijn zus heeft hem specifiek gekozen vanwege krasbestendig en kleine kinderen. Maar de vloer zat ook echt binnen no time onder de krassen. Nou zijn haar kids ook wel echt gooiende hufters dus misschien heeft hij wel meer te lijden dan gemiddeld gezin😂

Wij hebben zelf in ons appartement een laminaat gehad en hebben nooit klachten gehad. Krasbestendig en geen kieren, verkleuringen of boltrekken

2 likes