Interieurtopic #4

Ja ik vraag me dus af bij de wisselende verhalen of dat dan echt niet aan de kwaliteit van de pvc ligt? Zit ook enorm verschil in. Of dat iets door een professional gelegd is of zelf/ niet zo een goede vloerlegger?

Zo lastig dit.

@Cajun-moon

Ik heb even 3 foto’s toegevoegd, gaat om de middelste plank op de eerste foto (rest is laminaat). Dit is de gewone, en die andere is de visgraatversie in de winkel (foto 2, ligt op een wat rossigere vloer). Laatste foto is van de vloer in verschillende patronen maar dan zonder daglicht en met showroomlicht. Zit dus al best wat kleurverschil tussen die 2 stalen. (Dat zwarte en groene zijn mijn keukenstalen, probeer wanhopig te zoeken wat nu mooi is bij mijn toekomstige interieur haha). Heb ook nog een filmpje, maar die is te groot om te sturen.

9 likes

Die stoel is leuk!:blush:

2 likes

Ik vind de visgraatlook mooier dan de rechte look, ik heb het idee dat visgraat wat zachter zal staan bij jouw keuken en dat het anders teveel donkere structuren zijn bij elkaar?

Wat laminaat vs pvc betreft, ik heb ook pvc liggen (vorig jaar gekocht voor ong 45 euro per m2) dat was niet goedkoop helaas. Hier en daar zijn er wel lichte krassen/deuken ontstaan na de verhuizing maar ik stoor me er niet aan omdat het niet echt opvalt… als ik echt het budget ervoor zou hebben dan had ik gekozen voor een hongaarse punt pvc, maar de keuze was heel beperkt en het was bijna het dubbele qua prijs.

Ik vind een goede laminaat wel mooier uitzien dan een pvc tbh, maar wij moesten wel ivm vloerverwarming…

4 likes

Ja al kunnen dus dezelfde planken terecht komen bij de visgraatversie, is maar een sample natuurlijk. Visgraat is Oeve het algemeen wel drukker en ben dus bang dat het te trendgevoelig is. Vind die plank wel erg mooi. Wel grappig dat je dat zegt dat laminaat mooier is want deze pvc vloeren vond ik juist minder ‘plastic’ ogen dan de laminaatplanken die ik verder zag. Meer houtlook. De visgraatversie is idd duurder, ook qua legkosten overigens. Terwijl Hongaarse punt laminaat relatief goedkoop is, maarja dat zijn dan ook planken met print ipv dat het echt zo gelegd wordt. Ik weet gewoon echt niet meer wat wijsheid is.

Rest van het huis wil ik echt met kleur werken trouwens, gekleurde gordijnen, gekleurde eettafel als het kan, etc. Maar daar staat alles nog bij open.

Ik ben ook heel tevreden over de kwaliteit van laminaat wat nu ligt, op 1 plek na geen zichtbare deuken en krassen, maar kan ook de kleur zijn natuurlijk.

Het is mij dus om het even laminaat of klikpvc, maar wil gewoon geen gedoe. (Opeens egaliseren, of deuken krassen kieren binnen aantal jaren).

2 likes

Inderdaad visgraat is meer trendgevoelig en ik weet ook niet hoe ik er een aantal jaar later over denk :rofl:

Ik wist niet dat hongaarse punt laminaat alleen een print is, de pvc versie ervan was de legmethode en niet een print.
Ik denk trouwens dat pvc duurder uitvalt ivm egaliseren (mocht dat nodig zijn), hogere legprijs en meer snijverlies (voor zover ik zag)…

Lastige keuze, ik zou denk ik nog een keer de winkel bezoeken en andere merken laminaat bekijken om echt zeker te zijn van de keuze tussen pvc en laminaat.

2 likes

Ik zou juist geen visgraat nemen. Je hebt een donkere keuken en een druk blad. De rechte planken geven wat meer rust.
En de enige manier waarop ik visgraat echt mooi vind is in een dubbele elleboogpatroon gelegd. Geeft optisch ook meer ruimte.

8 likes

Google groene fauteuil en het is de derde foto in afbeeldingen. Vond het ook een erg leuk ding

3 likes

Ik wist geeneens wat een elleboogvloer was, maar ziet er heel mooi uit! Denk ook dat we gewoon voor rechte planken moeten gaan, zo groot is onze woonkamer niet. Keuken is wel in een hoek, dat scheelt qua drukte. Vind zo een patroon echt prachtig wel, maar ik houd ook van drukke prints aan de muur etc. Word denk ik snel wat veel, of moeilijk om tussendoor te veranderen qua look omdat een vloer zo bepalend is.

Wel neig ik nog naar iets donkerder, omdat ik licht soms wat hard vind qua contrast met kleuren ed. Maar is gewoon moeilijk voor me te zien.

Wat voor vloer gaan jullie voor?

2 likes

Ja ik vind donkerder ook prachtig.

Ik ben voor semi-massief parket gegaan en heb het op een veiling gekocht. Zo’n 20 euro/m2 betaald, het is juist tussen de twee en met niet te veel noesten op.

7 likes

Wij hebben PVC liggen en ik denk dat het wat gevoeliger is om te leggen dan laminaat. De ondervloer moet echt helemaal vlak zijn. En de kwaliteit maakt veel verschil. Het is iig aan ons verkocht als onderhoudsvriendelijker en krasvaster dan laminaat :sweat_smile:

3 likes

Oh mooi! En zeer goede prijs ook! Echt zo benieuwd naar alle vorderingen, wanneer komt jullie keuken?

@MyMoon moet het ook zo egaal zijn voor klik pvc? Wist ik geeneens haha. Ik heb geeeen idee hoe egaal de vloer eigenlijk is bij ons. Ben heel benieuwd wat de verkopers morgen tegen ons zeggen. Zijn net autodealers soms.

1 like

Ik zou niet voor iets met print gaan (raak je missh op uitgekeken) maar gewoon effen en dan steeds wisselen met kussens en mooi dekentje.

Bijv blauw of roestbruin oranje?
https://sofacompany.com/nl-nl/tafel-en-stoelen/design-fauteuil/oscar-armchairs-danny-dusty-blue-walnut-natural-e-30-and-33-cm-142001218255

https://sofacompany.com/nl-nl/tafel-en-stoelen/design-fauteuil/astha-armchairs-velour-matt-amber-black-matt-pc-steel-c-17cm-425601194294

Ik heb zelf de Oscar in het lichtbruin/grijs en krijg van gasten altijd complimenten dat het zo lekker zit. Ik heb er ook een voetenbankje van Teddy stof naast gezet.
Is ook nog best een “opgeruimd” model (heb vrij kleine huiskamer) hoewel jij vlg mij alle ruimte hebt dus je zou evt ook iets met een voetenbankje kunnen nemen?

Haha klinkt totaal niet tegenstrijdig, want precies waar ik van houd. Houd van kleur, aparte materialen, kleurige illustraties aan de muur etc. Maar heb een hekel aan allerlei rommeltjes overal. Heb liever een paar aparte meubels, dan bergen accesoires. Alleen jammer dat dat soms moeilijk te vinden is, of enkel voor de hoofdprijs.

7 likes

Ziet er mooi uit!

2 likes

Ze zijn volop aan de nutsvoorzieningen bezig. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk de chape kunnen leggen. Maar de keuken zou normaal midden februari klaar moeten zijn.

Bij jullie was april toch?

2 likes

@Bunnyslippers hier wat ongevraagde kleur interieur tips waar ik zelf fan van ben! (nav het aankopen topic)
https://www.tedamsterdam.nl/ vooral hun 2e hands design stoelen bijvoorbeeld zijn soms nog wel betaalbaar
Hay, bijvoorbeeld deze leuke gekleurde tafel :pleading_face: (hebben ze ook in andere kleurencombo’s)

Hay

Fest heeft mooie banken (en ben zelf heel blij met mijn plateau bijzettafel)

Fest

image

Zuiver, zij hebben veel saaie dingen maar ik heb zelf een gezellige gele lamp en rode stoel

Stoel en lamp

Verder vind ik design klassiekers met kleur uit de 60s/70s leuk, ik zou zelf bijvoorbeeld graag nog een flowerpot lamp willen maar helaas wil mijn vriendelijke vriend dat niet.
Wij hebben een paar klassiekers en een groot deel middelmatige luxe van Made maar Made is helaas failliet. Als je wat leuke interieurs op Instagram liket krijg je vanzelf meer aangeraden in het zelfde straatje dus dat kan je ook nog doen, ik vind bijvoorbeeld de keuken van Nicole Huisman zooo mooi, helaas heb ik een huurhuis met zwartwit keuken

13 likes

O dank je voor deze post! Ik heb er zelf zooo geen oog voor, dus dit helpt me echt. Vind die bank van Fest idd geweldig (en duur haha). Ik vind die lila bijzettafel ook heel tof.

Ik moet echt even kijken hoe ik het ga aanpakken. Mijn keuken wordt dus wel zwart (compromis tussen budget en mijn vriend haha) maar wil wel kleurige illustraties en dus hopelijk pokeren gekleurde tafel. Zit ook naar natuursteen te kijken (vind die tafel van die Nicole ook mooi).

@SpeedOfSound Prachtig zeg! Zou echt zo een kast willen laten maken bij ze, maar vraag me echt af hoeveel je dan kwijt bent. Ik zoek namelijk een dichte drankkast (met mss gedeeltelijk glas) voor onder mijn trap. Ben alleen bang dat ik dan wel mijn nier moet verkopen.

6 likes

Girl, ik wilde de limoengroene Bowie-bank van Fest en in de opstelling dat ik wilde was het zo’n 10.000 euro :smiling_face_with_tear: af en toe kijk ik naar de foto en doet het weer pijn.

56 likes

Wooow, zo mooi :sob:

Ik had zo gehoopt de oudejaarsloterij te winnen, maar helaas haha.

4 likes

Haha, ik ga alvast beginnen met Euromillions elke week. Ik wil geld zien.

5 likes