Interieurtopic #4

Ik heb een zachtroze bank in een stevige normale stof. Merk Zizeau, er waren veel kleuren beschikbaar. Prijs iets onder de helft van die Fest bank voor een hoekbank van circa 300x225 cm.

2 likes

Oké even buiten interieur om, maar ik sta in o.a. dit topic echt altijd zó te kijken van jouw brede maar ook zeer specifieke kennis over van alles en nog wat en bouwmaterialen etc.

(Edit: eigenlijk ben ik dan stiekem ook benieuwd naar je vakgebied en of dit in deze hoek zit)

6 likes

Ik heb nog staaltjes in de auto zitten, zal straks eens kijken.

Ik ben onlangs op bedrijfsbezoek gegaan naar Orac en afhankelijk van het type product is het materiaal inderdaad zeer stevig en zelfs bedoeld om ‘een leven lang’ mee te gaan.

3 likes

Iemand ervaring met meubels van La Redoute? Is de kwaliteit goed?
Ik heb de website recent ontdekt en ze hebben echt leuke dingen!

1 like

Ik heb twee fijne salontafeltjes 1,5 jaar geleden gekocht en ik vind de kwaliteit prima en de levering verliep ook vlekkeloos. :slight_smile:

4 likes

Ik heb er een boekenkast van.
Was prima (levering duurde wel even). Ook was 1 plank beschadigd, ze zouden eerst een nieuwe opsturen maar dat lukte uiteindelijk niet en daarom kreeg ik een kleine korting

1 like

Ik werk als interieurarchitect in een klein bedrijf dat vooral renovatieprojecten doet, met een kleine winkel design meubilair en verlichting, daarnaast hebben we ook een kleine collectie eigen meubilair in een belachelijk hoog segment.
Edit: oh en ik verkoop ook dure designkranen! Van alles iets dus, totale chaos.

37 likes

Ahhh love it though! Leuk!! Verklaart wel je kennis en kunde haha!

2 likes

Ja prima ervaringen mee!

2 likes

@Ainu nergens een indicatie van de stof te vinden op de staaltjes. Dit waren de staaltjes die we leuk vonden met op 1 het groene en per modulair stuk de op één na duurste categorie.

Ik zal eens kijken naar Saba

4 likes

Zijn kvadrat stoffen. Rechtsonder is razzle dazzle, andere twee weet ik niet uit mijn hoofd. Maar duurder is bij Fest vaak Kvadrat

5 likes

Als je op de website kijkt, en je kiest die (prachtige groene) stof, dan klapt de prijs ineens omhoog. Volgens mij omdat het een bijna 100% wollen stof is, tov de goedkoopste polyester stof. Vind het wel een verschil hoor, dat de stof de prijs bijna 3x over de kop gooit. Die blauwe stof is echt mijn droomkleur. Maar ook zo duur…

3 likes

Oh maar het blad zegt al wat je nodig hebt! Kvadrat is het merk van stoffen, dit zijn eigenlijk dure stoffen omdat ze zelf niets produceren maar een tussenpersoon zijn met extra marges. Wat natuurlijk ook wel meespeelt met de stoffen die je wilt is dat sommige merken daar een duurdere prijs op plakken omdat het gewaagde kleuren zijn waar weinig vraag naar is en ze dus het risico lopen lang met een rol stof te zitten tov. een veilige beige boucle.
Is het ook een optie om iets tweedehands te kopen en dan te laten herstofferen in de kleuren die je wilt? Als je even wat zoekt naar modellen van merken die je mooi vindt kan je bijvoorbeeld alerts instellen op 2dehands, ik heb er zelf zo een paar aan staan en verschiet altijd van de prijzen (bijvoorbeeld een Cassina Maralungo tweezits voor 1k nu, nieuwprijs is dat al rond de 6k.

3 likes

Well hellooooo :eyes::heart:

140 likes

Fleurig!! Leuk

2 likes

Mooi, zijn deze van Veneta?

Ik krijg nieuwe omdat ze te kort waren, was zo blij dat ze die meetgarantie hebben!

3 likes

Vooral fan van je stoelen :black_heart:

3 likes

Nee ze zijn van Gamma! Veneta is hier wel geweest maar had niet de juiste kleur en stof helaas. Heb wel zijn opgemeten maten gebruikt uiteraard haha

1 like

Ja slim, ze zijn perfect qua lengte!

3 likes