Ik liet laatst een stekker vallen en daardoor zit er nu een put in de vloer. Ook heel veel krassen onder de eettafel van stoelen (ondanks viltjes) en schoenen.
Desondanks nog steeds blij met de vloer want die is echt prachtig, maar mocht ik ooit een nieuwe vloer uit moeten kiezen zou ik wel twee keer nadenken.
échte parket in combinatie met vloerverwarming geeft ook warme voeten hoor, ik heb ook nog nooit parket gezien met voegen
Voor alle duidelijkheid: ik hou ook het meest van echt parket en zou daar zelf zeker voor kiezen. Maarrrrrr niet iedereen heeft de budgetten daarvoor + sommige mensen worden panisch bij het idee dat er krassen/putjes in hun dure houten vloer zouden komen.
Voor die mensen vind ik persoonlijk een keramisch parket optisch nog altijd mooier dan een laminaat of PVC houtlook + top qua onderhoud.
Maar again: niks kan echt hout 1 op 1 vervangen. Daar volg ik zeker in.
Ik denk dat wat wij hier hebben (huurhuis dus niet zelf laten leggen) geen massief houten vloer is, maar iets met een toplaag ofzo. Ik heb bij ander parket in elk geval nooit meegemaakt dat er direct een deuk in de vloer zit als er iets op valt.
als ik het echte niet kan betalen zou ik liever mijn concept omgooien zonder naar imitaties te moeten grijpen en dat warme met prullaria of meubilair terug brengen
@simsalabim het kan ook zijn dat je gewoon een slechts soort hout hebt liggen, naaldhout wordt wel gebruikt voor parket maar is naar mijn mening echt te zacht om als vloer te leggen omwille van die mogelijke deuken en krassen. Veel eikenparket is ook gewoon een toplaag van een paar millimeter wat dan vooropgesteld wordt dat je het toch een paar keer kan schuren, maar eik is ook gewoon al ene harde houtsoort bijvoorbeeld.
Maar putjes ed. kunnen altijd voorkomen, ik zie daar zelf ook niet een probleem in. Als je echt een strakke afgewerkte vloer wilt hebben kan je beter een gietvloer laten leggen.
Ja dat zou goed kunnen, dat het een zachtere houtsoort is! Geen seconde bij stil gestaan ook, dat daar ook verschillen in zitten. Ik heb er zelf echt geen verstand van, ik merk alleen dat deze vloer snel beschadigd raakt. En omdat ik weet dat ze er heel erg op letten als je gaat verhuizen en je dus je borg niet terugkrijgt of nog erger, een nieuwe vloer moet betalen, valt elk nieuw putje me op.
Ik heb bamboe parket en ondanks dat het een hele harde houtsoort is zitten er een paar putjes in de vloer. Van bijvoorbeeld toen ik de stofzuiger liet vallen. In het begon kon ik daar goed van balen, maar uiteindelijk denk ik ach er wordt geleefd in dit huis je kan niet alles als nieuw houden
en @simsalabim maar jullie wonen toch beiden in scandi als ik het goed heb hé? Op zich verbaast het me dan niet dat er historisch veel met lokalen dennen is gewerkt voor houten vloeren, met dat jammerlijk nadeel. Gelukkig kan een goede vakman wel al veel bijwerken door opnieuw te schuren en af te werken, indien het echt te diep is vervangen ze gewoon een plank.
Ja klopt, Zweden hier. Dus dat dennenhout zou me niks verbazen!
Ik heb mijn oog laten vallen op een donker blauw arte behang, ik zie helemaal de hotel chique vibe voor me in combinatie met mijn nieuwe bed.
Alleen het is zo duuuuuuur! En ik vraag me af hoe het zit met de trendgevoeligheid van dat behang. Vind ik dit over 5 jaar nog steeds zo leuk?
Ik heb jullie hulp nodig. Wij komen niet uit welke kleur de stoelen moeten worden voor bij de eettafel.
Foto weg
- Naturel
- Blossum
- Iets anders
0 stemmers
Naturel, maar dat is omdat naturel tijdloos is en de pastelkleuren vrij trendgevoelig zijn. Mocht je klaar zijn met de kleuren op de muur, hoeven de stoelen niet weg.
Maar zulke kleurige stoelen staan toch daarna ook mooi bij super veel andere mogelijke verfkleuren? Alsof dit de enige combinatie is.
Ik heb veel kleur in mijn interieur en raak dat juist niet zat want dat is mijn smaak. Terwijl ik een witte muur en neutrale bank echt meteen zat zou zijn.
Kies dus vooral wat je zelf écht mooi vindt @Strawberry. Heeft de winkel niet ook nog andere contrastkleuren? Dat groen lijkt me wel mooi namelijk. En mag ik vragen wat de onderste muurkleur is? Ik zoek nog een kleur voor bij mijn red earth terracotta muur namelijk.
@Neena mijn voorkeur gaat ook uit naar naturel. Alleen mijn man probeert mij te overtuigen om voor de gekleurde stoelen te gaan.
Zelf denk ik naturel past overal bij. Al kan je ook de stoelen opnieuw laten stofferen na zoveel jaar.
De winkel heeft wel nog meer kleuren, ben alleen bang dat het dan een bij elkaar geraapt zooitje wordt. En vind ook heel veel lelijk.
De lichtere kleur is faded terracotta van f&b.
Ik zou de kleurverdeling in de kamer een rol laten spelen. Zodat de kleuren uitbalanceren zegmaar? Dus het ligt er heel erg aan waar die terra muur zit of de blossom kleur logisch is, of eerder de neutrale. Grofweg zou ik zeggen dat als de terra muur dichtbij de eetkamer zit (zie je de muur vanaf de eetkamer, zie je de muur en eetkamer tegelijkertijd als je bijv op de bank zit of in de keuken staat?) je dan voor naturel stoelen moet gaan. Als de terra muur aan de andere kant van de kamer is zou ik t juist laten terugkomen en dus voor blossom gaan.
Tot dusver te volgen? ![]()
Weg
Oh dan zeker blossom! Gaat t denk ik mooi met elkaar verbinden.
Mwah weet je, ik heb dit in het begin als advies opgevolgd en nu zit ik in een neutraal karakterloze woonkamer waar ik niet blij mee ben. Als het bij je past en je vindt het echt mooier, zeker voor neutraal gaan. Maar anders echt niet bang zijn voor kleur. Word je net zo makkelijk zat als een beige stoel.
Gewoon doen! 5 jaar keihard van genieten en als je het dan zat bent, is er vast wel weer €100 voor een pot verf.
Go big or go home ![]()
Absoluut de blossom!