Dankjewel! De lichte kussens zijn van karwei. Die met die roze bolletjes van Kwantum. De andere roze zijn van Hay en Plekonline.
Ik dacht zelf ook meteen aan groen maar in ieder geval iets met kleur. Ik vind die kleine tegeltjes juist wel leuk, maar misschien iets met een metrotegel look? Dat is misschien wat minder druk voor je vriend!
Haha wat leuk! Ik kom jouw tuin volgens mij vaak tegen op pinterest of insta oid. Heb m al een tijd geleden opgeslagen als inspiratie.
Ja of van die rechthoekige tegeltjes vind ik altijd heel leuk. Deze vorm is ook leuk hoor, maar ik zou t gedoe vinden als er geen rechte onderkant aan zit
Keramisch parket in combinatie met vloerverwarming geeft nochtans lekker warme voeten + indien van hoge kwaliteit is het nauwelijks te onderscheiden van echte parket.
Persoonlijk leg ik liever dergelijke ‘tegels’ in mijn woonkamer dan laminaat/PVC waar je van kilometers ver ziet dat het geen parket is. Smaken verschillen
O ja eens hoor, maar daar ben ik te arm en te lui voor. Dan vind ik plastic laminaat en pvc nog wel het beste alternatief.
Ik vind juist dat je van die tegels echt heel goed kan zien dat het tegels zijn. Zal vast voordelen hebben hoor, maar uiterlijk is er niet 1. En ik vind van laminaat en pvc ook dat je ziet dat het geen echt parket is (Lets be honest, bijna niemand heeft echt dus het zal vaker nep zijn), maar ik vind die look vaak nog wel wat hebben.
Ik heb niks over laminaat of pvc gezegd. En die tegels niet te onderscheiden van echt hout? Hm, met je ogen dicht wellicht…
Oh ii vind die kast en tegels wel tof erbij!
Nog een ongevraagde tip, ik had dezelfde handgrepen en deze vevangen voor zwarte handgrepen. Dat was zo’n verbetering al! Ging het woningbouwgevoel er wel een beetje mee af.
Wij hebben ook een hele kwetsbare houten vloer. Er zitten al flink wat putten en deuken in van waar we dingen op de grond hebben laten vallen. Hoe gaan jullie dit fixen? Maak me er wel eens een beetje zorgen over, ben bang dat ze gaan zeggen dat ze de hele vloer moeten vervangen en dat wij het moeten betalen
Ok dus echt schuren! Hier hoef je het niet opnieuw te schilderen etc, maak me over de muren ook niet zo druk want die kunnen we zelf wel een beetje bijwerken. Maar die vloer… het is ook niet zo dat we er zware pannen ofzo op laten vallen, maar ook gewoon speelgoed kan echt al een put opleveren 🫤
Ook echt iets om op te letten als we ooit iets willen kopen, want zo’n ‘zachte’ houten vloer wil ik liever niet meer.
Wij zijn op zoek naar posters/afbeeldingen van bekende sporters/sportmomenten. De standaard poster winkels hebben niet wat we zoeken, waar zou je nog meer kunnen kijken voor zulke posters? Ik heb al Etsy geprobeerd, maar daar kan ik het ook niet vinden
Zelf laten printen! Op internet zoeken naar hoge kwaliteit foto’s of op Etsy digital downloads zoeken. En dan bij het Kruidvat of de Hema het laten afdrukken op een poster.
Ken je Barry Pirovano al?
Ja door hem is het idee ontstaan om wat posters van sporten op te hangen. We hebben de ado poster al besteld bij hem, alleen heeft hij niet de andere sporters/sporten/momenten die we zoeken. Het liefst willen we het dus ook een beetje in die stijl hebben.
Ik liet laatst een stekker vallen en daardoor zit er nu een put in de vloer. Ook heel veel krassen onder de eettafel van stoelen (ondanks viltjes) en schoenen.
Desondanks nog steeds blij met de vloer want die is echt prachtig, maar mocht ik ooit een nieuwe vloer uit moeten kiezen zou ik wel twee keer nadenken.
échte parket in combinatie met vloerverwarming geeft ook warme voeten hoor, ik heb ook nog nooit parket gezien met voegen
Voor alle duidelijkheid: ik hou ook het meest van echt parket en zou daar zelf zeker voor kiezen. Maarrrrrr niet iedereen heeft de budgetten daarvoor + sommige mensen worden panisch bij het idee dat er krassen/putjes in hun dure houten vloer zouden komen.
Voor die mensen vind ik persoonlijk een keramisch parket optisch nog altijd mooier dan een laminaat of PVC houtlook + top qua onderhoud.
Maar again: niks kan echt hout 1 op 1 vervangen. Daar volg ik zeker in.
Ik denk dat wat wij hier hebben (huurhuis dus niet zelf laten leggen) geen massief houten vloer is, maar iets met een toplaag ofzo. Ik heb bij ander parket in elk geval nooit meegemaakt dat er direct een deuk in de vloer zit als er iets op valt.
als ik het echte niet kan betalen zou ik liever mijn concept omgooien zonder naar imitaties te moeten grijpen en dat warme met prullaria of meubilair terug brengen
@simsalabim het kan ook zijn dat je gewoon een slechts soort hout hebt liggen, naaldhout wordt wel gebruikt voor parket maar is naar mijn mening echt te zacht om als vloer te leggen omwille van die mogelijke deuken en krassen. Veel eikenparket is ook gewoon een toplaag van een paar millimeter wat dan vooropgesteld wordt dat je het toch een paar keer kan schuren, maar eik is ook gewoon al ene harde houtsoort bijvoorbeeld.
Maar putjes ed. kunnen altijd voorkomen, ik zie daar zelf ook niet een probleem in. Als je echt een strakke afgewerkte vloer wilt hebben kan je beter een gietvloer laten leggen.
Ja dat zou goed kunnen, dat het een zachtere houtsoort is! Geen seconde bij stil gestaan ook, dat daar ook verschillen in zitten. Ik heb er zelf echt geen verstand van, ik merk alleen dat deze vloer snel beschadigd raakt. En omdat ik weet dat ze er heel erg op letten als je gaat verhuizen en je dus je borg niet terugkrijgt of nog erger, een nieuwe vloer moet betalen, valt elk nieuw putje me op.