Interieurtopic #4

haha! Wel oprecht handig om te weten. Wij willen onze badkamer een make over geven (maar geen echte renovatie, dus het mag niet te veel kosten) dus ik dacht ook aan pvc. Ik hoor goede verhalen over Floorify, ben je daar toevallig ook langs geweest?

2 likes

Bedankt voor het delen!
We zitten denk ik een beetje in hetzelfde schuitje. Wij neigen nu ook naar laminaat, maar we weten nog niet of we vloerverwarming willen of niet.
Ik heb inmiddels aardig wat staaltjes in mijn bezit haha (incl. jouw Therdex pvc :stuck_out_tongue: ).

De beste tot nu toe vinden mijn vriend en ik de plank rechtsonder (Floer, landhuis laminaat natuurlijke eik). Maar ik vind het jammer dat de zijkanten soort van gebleekt zijn en ben bang dat het rommelig gaat zijn in een groter geheel. En vandaag kan ik waarschijnlijk staaltjes ophalen van een vloer die ik er op internet heel mooi uit vind zien (Krono 8573 HERLECH OAK). Dus hopelijk is dat in het echt ook zo.

En we kijken ook naar de dikte van minstens 8mm en het liefst waterdicht omdat het ook in de keuken komt te liggen.

8 likes

Rijnmond-Laminaat vind ik trouwens een fijne winkel, zit in Capelle a/d IJssel. Ze hebben heel veel verschillende vloeren.

2 likes

Huh, wat maf van die randen! Het lijkt wel een foutje of zo? :face_with_monocle: Dat is inderdaad jammer want het is verder een prachtige kleur

3 likes

Ja als die randen gewoon normaal waren geweest was ik meteen verkocht. Maar er is altijd wel iets met die vloeren haha.

3 likes

Wij hebben een donkerbruine houtlook vloer en zijn er ontzettend blij mee! Vind het heel sfeervol en we krijgen er veel complimenten over. Zou dat zeker aanraden :ok_hand:
Het zijn keramische tegels, dus geen advies over laminaat/pvc

3 likes

Mijn schoonmoeder heeft dit in haar keuken en woonkamer liggen. Installeren was een hel en je ziet dat het “mindere” kwaliteit is. De tools die je nodig hebt om het te leggen moet je ook zelf voorzien, die zitten niet in het pakket.

Wij hebben in onze badkamer een waterdichte Quick-Step met houtreliëf en een geluidsdempende onderlaag liggen. Die ligt er nu al 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit. Geen krassen, vlekken of kieren.

5 likes

Nee, daar ben ik niet geweest. Sowieso altijd verstandig om langs een paar zaken te gaan, al is het alleen al om even zeker te zijn van je keuze. Bij sommige zaken kreeg ik echt zo een nare autodealer vibe en bij anderen werden we juist heel fijn geholpen. Ik vind het zelf bijv prettiger als een zaak meerdere merken verkoopt dan enkel hun eigen merk.

@Cajun-moon moeiijk hè. Het helpt ook niet dat het vaak op de foto heel anders eruit ziet. Zag een mooie plank eergisteren, maar had idd een soort whitewash leek het wel aan de zijkanten. Maar daar zie je dus niks van op de foto die ik ervan heb gemaakt, waardoor ik weer aan mezelf ga twijfelen.

@Spillthetea Leuk! En wat voor interieur hebben jullie?

4 likes

Ja jongens ik blijf ‘m erin gooien. Tegels met houtlook zijn wat mij betreft echt dé uitvinding. Kras/onderhoudsvrij, kan met vloerverwarming en mega chill met dweilen. Ik wil nooit meer wat anders.

4 likes

Sorry, ik ga nog liever dood dan dat ik tegels in mijn woonkamer laat leggen :rofl:

61 likes

Ik plaats liever geen foto van mijn woonkamer maar dit is eigenlijk precies wat het is. de kleur vloer (idd loveeeee houtlook tegels, zo blij mee), kleur muur (skin powder) en onze meubels en dergelijke erin geplakt :sweat_smile:

7 likes


Dit is mijn huidige sociale huurwoningkeuken. Vloer hebben we er zelf in gezet, wel heel tevreden mee. Maar verder echt nog niet, sowieso missen we opbergruimte dus ik wil een kast kopen die dan tegen de linkerwand kan staan, heb deze in gedachte (maar andere tips zijn welkom)

Denk dat deze wel heel mooi matcht met de vloer namelijk.

En dan het volgende waarmee ik hulp nodig heb. Die lelijke gele tegeltjes, ik vind het afgrijselijk… dus ik dacht, tegelstickers? Kwam hele leuke groene tegen met patroontjes maar die vind mijn man te druk en niet mooi, hij wil iets lichts/neutralers.

Dus wellicht zoiets?:


Vind dit wel mooi, maar twijfel dan weer of het wel gaat matchen met de vloer en de kast??

Meedenken is welkom :pleading_face:

3 likes

Denk dat je bij deze specifieke soort echt moeilijk veel tijd kwijt gaat zijn aan die onderste rand. Dan moet je zelf driehoekjes gaan zitten knippen die erin passen?

4 likes

Ach ik heb ook een grijze hoekbank, dus dat maakt het vreselijke plaatje toch compleet :tipping_hand_woman:t3:

3 likes

Je kunt toch gewoon van een andere de helft afsnijden en eronder plakken. En als je geluk hebt lijnt dat uit met de bovenkant en plak je de andere helft erboven.

@Nysmn ik vond het vooral te wit, maar dat is lastig als je vriend iets met kleur al snel te druk vindt.

1 like

Ik ken helaas enkel een stoffeerder in de buurt van mijn werk (Geel) wat me een beetje uit de weg lijkt. Ik denk dat je al echt mis moet schieten om een echte prutser tegen te komen eerlijk gezegd, stofferen is geen moeilijk werk, het vergt vooral wat geduld en concentratie. Als je bijvoorbeeld een tweedehands zetel koopt zal een goede stoffeerde de omkleding secuur wegnemen, ontleden en dan namaken in je nieuwe stof waardoor er eigenlijk geen fouten zouden kunnen gebeuren.
Stoffen kunnen wel tamelijk duur zijn, dat is puur de materiaalprijs omwille van hoe iets geweven en gekleurd dient te worden. En leder is natuurlijk nog een stap hoger.

2 likes

Wat is er zo erg aan (houtlook) tegels in de woonkamer? Ik ging ze googlen en ze zagen er wel echt uit haha maar ik mis vast iets

1 like

Wij hebben ook hout look tegels haha. Zijn er heel blij mee maar wou eerst ook geen tegels in huis. Maar is wel heel praktisch.

Vind de foto’s heel leuk om te zien, dus hierbij ook wat foto’s van ons huis (mocht hier toch? zie dat het andere topic gesloten is)

Huis

Samenvatting







En hier liggen dus overal houtlook tegels haha

Valt tuin ook onder huis? Ik vind ook altijd leuk om foto’s van tuinen te zien

Tuin

Samenvatting





105 likes

Er gaat in mijn ogen niks boven de uitstraling van echt hout. Dat geeft echt warmte aan een ruimte. Pvc en laminaat geeft niet hetzelfde effect, en vind ik plastic ogen. Houttegels kan ik niet over oordelen, nog nooit in het echt gezien.

12 likes

Niet alles is mijn smaak (maar dat boeit ook nul natuurlijk) maar ik vind het er echt super huiselijk en warm en gezellig uitzien in je huis. Je/jullie hebt er volgens mij echt je best op gedaan en dat straalt er ook van af, superleuk om te zien :blush: Als je het ooit gaat verkopen (ik ga er even vanuit dat het gekocht is anders sorry) hoef je geen foto’s meer te laten maken volgens mij hehe

8 likes