Ik heb bamboe parket en ondanks dat het een hele harde houtsoort is zitten er een paar putjes in de vloer. Van bijvoorbeeld toen ik de stofzuiger liet vallen. In het begon kon ik daar goed van balen, maar uiteindelijk denk ik ach er wordt geleefd in dit huis je kan niet alles als nieuw houden
en @simsalabim maar jullie wonen toch beiden in scandi als ik het goed heb hé? Op zich verbaast het me dan niet dat er historisch veel met lokalen dennen is gewerkt voor houten vloeren, met dat jammerlijk nadeel. Gelukkig kan een goede vakman wel al veel bijwerken door opnieuw te schuren en af te werken, indien het echt te diep is vervangen ze gewoon een plank.
Ja klopt, Zweden hier. Dus dat dennenhout zou me niks verbazen!
Ik heb mijn oog laten vallen op een donker blauw arte behang, ik zie helemaal de hotel chique vibe voor me in combinatie met mijn nieuwe bed.
Alleen het is zo duuuuuuur! En ik vraag me af hoe het zit met de trendgevoeligheid van dat behang. Vind ik dit over 5 jaar nog steeds zo leuk?
Ik heb jullie hulp nodig. Wij komen niet uit welke kleur de stoelen moeten worden voor bij de eettafel.
Foto weg
- Naturel
- Blossum
- Iets anders
0 stemmers
Naturel, maar dat is omdat naturel tijdloos is en de pastelkleuren vrij trendgevoelig zijn. Mocht je klaar zijn met de kleuren op de muur, hoeven de stoelen niet weg.
Maar zulke kleurige stoelen staan toch daarna ook mooi bij super veel andere mogelijke verfkleuren? Alsof dit de enige combinatie is.
Ik heb veel kleur in mijn interieur en raak dat juist niet zat want dat is mijn smaak. Terwijl ik een witte muur en neutrale bank echt meteen zat zou zijn.
Kies dus vooral wat je zelf écht mooi vindt @Strawberry. Heeft de winkel niet ook nog andere contrastkleuren? Dat groen lijkt me wel mooi namelijk. En mag ik vragen wat de onderste muurkleur is? Ik zoek nog een kleur voor bij mijn red earth terracotta muur namelijk.
@Neena mijn voorkeur gaat ook uit naar naturel. Alleen mijn man probeert mij te overtuigen om voor de gekleurde stoelen te gaan.
Zelf denk ik naturel past overal bij. Al kan je ook de stoelen opnieuw laten stofferen na zoveel jaar.
De winkel heeft wel nog meer kleuren, ben alleen bang dat het dan een bij elkaar geraapt zooitje wordt. En vind ook heel veel lelijk.
De lichtere kleur is faded terracotta van f&b.
Ik zou de kleurverdeling in de kamer een rol laten spelen. Zodat de kleuren uitbalanceren zegmaar? Dus het ligt er heel erg aan waar die terra muur zit of de blossom kleur logisch is, of eerder de neutrale. Grofweg zou ik zeggen dat als de terra muur dichtbij de eetkamer zit (zie je de muur vanaf de eetkamer, zie je de muur en eetkamer tegelijkertijd als je bijv op de bank zit of in de keuken staat?) je dan voor naturel stoelen moet gaan. Als de terra muur aan de andere kant van de kamer is zou ik t juist laten terugkomen en dus voor blossom gaan.
Tot dusver te volgen?
Weg
Oh dan zeker blossom! Gaat t denk ik mooi met elkaar verbinden.
Mwah weet je, ik heb dit in het begin als advies opgevolgd en nu zit ik in een neutraal karakterloze woonkamer waar ik niet blij mee ben. Als het bij je past en je vindt het echt mooier, zeker voor neutraal gaan. Maar anders echt niet bang zijn voor kleur. Word je net zo makkelijk zat als een beige stoel.
Gewoon doen! 5 jaar keihard van genieten en als je het dan zat bent, is er vast wel weer €100 voor een pot verf.
Go big or go home
Absoluut de blossom!
Wat je ook doet, niet voor een middenweg gaan en drie naturel en drie roze stoelen nemen haha
Oh nee die trend vind ik helemaal niets!
Gewoon doen!! Ik heb Arte Facet in de kleur Petrol in de woonkamer en ben er superblij mee. Wees niet bang om uit de band te springen. Je vindt het nu toch heel erg mooi? Waarom zou je het over een paar jaar niet mooi meer vinden? En dan kun je het altijd nog weghalen en de muur schilderen. Heb je er toch een tijd veel plezier van gehad.
Ik ga misschien verhuizen naar ern huis waar de keuken en woonkamer in één ruimte zitten. Het is niet zo’n grote ruimte met veel ramen. Voor mijn gevoel heb ik alle mogelijke indelingen al gehad, maar misschien heeft iemand nog een goed idee? De keuken en aansluitingen etc. kunnen verplaatst worden.
Het tv meubel moet voor een muur, want wil the frame tv daarboven. Andere meubels heb ik er voor nu ingezet, maar die heb ik nog niet.
Dit is tot nu toe de beste optie geloof ik (met links dan nog een hoge kast die bij de keuken hoort)
Maar zoiets zou ook kunnen
Absoluut optie 1. Optie 2 is ongemakkelijk zo met directe langs de bank lopen als je binnenkomt.
1, bij die tweede heb je een hele vreemde grote open ruimte die je nergens voor gaat gebruiken tussen keuken en eethoek. Naast argument dat al gegeven is over de bank meteen naast de deur