Interieurtopic #4

Absoluut niet optie 2. Het is niet fijn als iemand op de bank met z’n rug naar de keuken zit. Bij optie 1 kun je ook nog zelf een keukenblok/eiland toevoegen voor meer werkruimte, en het is gezellig als je aan het koken bent. Zoiets bij Ikea is heel betaalbaar:

10 likes

Ik ben op zoek naar vergelijkbare muurdecoratie (ter inspiratie om zelf te maken). Heeft iemand iets mois gezien?:blush:
wanddeko-holz-mahagoni-furnier-feder-01

1 like

Je hebt deze optie vast overwogen, maar is het geen idee om:

• de tv te hangen op de plek waar de keuken zit bij optie 1 (rechtsboven)
  • daartegenover de bank
  • links of rechts daarvan de fauteuil (ik denk dat dit wel moet passen)
  • achter de bank de eettafel, maar dan een kwartslag gedraaid (‘horizontaal’)
  • keuken links, zoals bij optie 2
3 likes

Hier dacht ik ook aan. Maar denk ook dat het een kwestie van smaak is, ik vind 1 best vol lijken met ongeveer dezelfde hoeveelheid meubels, en ik houd wel van wat open ruimte.

2 likes

Ja optie 1 lijkt mij ook het mooiste.
Misschien de keuken in de hele hoek (L-vorm) zodat je iets meer ruimte hebt.

@Eyimfihlo
Wil je het zelf van hout maken?
Lijkt mij best moeilijk zonder speciaal gereedschap. Ik vind dieren altijd wel mooi.
Bijvoorbeeld zoiets.

5 likes

Ja! Ik ben opzoek naar iets met een groot blad… en of dat goed lukt van hout zal spannend worden denk ik inderdaad😅

3 likes

Jaa die optie heb ik ook een floorplanner gezet! Het lijkt er daar op dat de fauteuil niet gaat passen, maar misschien moet ik het maar eens aftapen op de grond.

@TanteBetje impopulaire mening, maar ik heb echt een hekel aan keukeneilanden :laughing: Bedankt voor het meedenken tho!

2 likes

Ik ga morgen naar Labpaint in Bussum en Table du sud in Utrecht. Heeft iemand meer tips voor leuke woonwinkels in omgeving Utrecht? Nieuwbouwwoning wordt over een halfjaar opgeleverd en gaan alles nieuw kopen.

2 likes

Geen woontip, maar ik heb jaren in die straat gewoond waar Labpaint zit en Maison Gourmande zit iets verderop en is echt hemels. Frans bakkertje met de beste croissants, stokbroden, eclairs en macarons. :drooling_face:

6 likes

Je hoeft bij de Wall in ieder geval niet verder te kijken dan Table du Sud, daar zit echt niets boeiends. Heb overigens wel een tafel en stoelen van ze en daar ben ik heel blij mee!

2 likes

Heeft een van jullie wel eens je keuken gewrapped en welk folie zou je aanraden?

2 likes

Ik vind dit zo’n leuk topic. Iedereen denkt zo actief mee maar staat ook open voor allerlei ideeën!

15 likes

Optie 1 en wat vind je van ronde tafel ipv ovaal en dan dichter bij de keuken? Achter de bank tegen de muur een mooie grote (open? Halfopen?) kast.

4 likes

Is dat grote raam onderaan de plattegrond een gewoon raam of een schuifpui?
Lastig in te delen ruimte zeg. Snap dat je struggles hebt!

1 like

Oops ik dacht muur :sweat_smile:

5 likes

nijhof in baarn misschien? is een grote woonwinkel

8 likes

:pray:t2:goede tip!

1 like

Dat is een schuifpui inderdaad!

4 likes

Heeft er iemand tips voor een leuke en betaalbare lamp voor op het toilet? We hebben nu een lelijke plafonnière hangen die ik wil gaan vervangen.

1 like

Niet echt in de buurt maar ik vond het wel een hele fijne winkel: Colijn interieur in Leiden. Wellicht een tip voor een andere keer.

1 like