Interieurtopic #4

Bedankt allemaal, heel lief! Ik ben net nog even rustig gaan kijken en heb er nu wel weer vertrouwen in dat het gaat worden zoals we voor ogen hebben😊

8 likes

Heel mooie combinatie! Gaat heel gaaf worden!

1 like

Oke thaaanks!

2 likes

Ah balen, één van de banken is in de verkeerde kleur geleverd. Wordt netjes opgelost denk ik, maar duurt weer drie maanden. Helaas!

Edit: ben wel blij dat we nog de foto van die kleurstaaltjes hadden, maakte het wat makkelijker om aan te geven dat de fout toch echt bij de verkoper lag.

5 likes

omg wat fijn dat je dat had
wij hebben sinds september een nieuwe bank, gekocht in juni. laatst waren we weer bij die winkel en stond er ons model bank er, in een andere (zelfde kleur) stof, en sindsdien kan ik alleen maar denken dat we die besteld hadden, maar we hebben geen bewijs. de stof en diepte van de kleur was veel meer ‘ons’ dan wat we nu hebben staan. voelt zo gek.

1 like

Ik heb vannacht om 12 uur aankopen gedaan voor in huis waaronder op maT gemaakte jaloezieën. Kom ik er vanochtend achter dat ik de verkeerde heb besteld :sob: dus ik snel Kwantum bellen, ze gaan het doorgeven aan hun atelier en ze dénkt dat het goed komt maar weet het niet zeker. Zo niet ook geen drama, maar die ik wou bestellen was €100 goedkoper en qua kleur betere match bij de kast.

Ik wilde de Faas bestellen maar heb de Alix besteld. Ook prachtig maar wel stuk duurder en minder goede match met de kast.

4 likes

Vind hem op zichzelf ook mooier! Maar voor €100 verschil niet mooier dan de Faas. Mocht het niet lukken geen drama natuurlijk want nog steeds mooi

3 likes

voor de belgen die op zoek zijn, blijkbaar komende maanden even opletten als je een hypotheek gaat afsluiten want de meeste banken willen daadwerkelijk meerdere loonbrieven met het geïndexeerd loon, wat wel een tamelijk groot verschil kan maken in je bedrag (ging er over op de radio)

1 like

Dus dat je alleen in aanmerking komt voor een hypotheek als je drie loonbrieven met je geïndexeerd loon krijgt, januari, februari en maart. Met ingang van je hypotheek in april, snap het niet echt.

3 likes

oh ik zie nu pas dat dit het verkeerde topic was :’)

zoals ik het begrijp willen de banken niet enkel de loonbrief van januari accepteren als bewijs, omdat de lonen van veel mensen automatische ± 10% geïndexeerd zijn maakt dit wel een groot verschil in het bedrag dat je zou kunnen lenen, gemiddeld 25k werd gezegd als voorbeeld.
Dat wilt dus zeggen dat als je nu een hypotheek afsluit, hoogstwaarschijnlijk zonder geïndexeerd loon als basis van de berekening, je minder dan je daadwerkelijk maximum gaat lenen maar ook in dat zelfde scenario niet zou kunnen zeggen dat je met datzelfde bedrag sneller wilt aflossen om je rente weer wat te compenseren.

4 likes

Ik reageer op een oud bericht, maar welke kleur heb je hier op de muur zitten? :blush: vind hem heel mooi en licht!

2 likes

Histor boulder lichten!

5 likes

Gaaf! Dank je wel, hele mooie kleur :blush:

1 like

Ah, wat shit! Dan is het echt hun woord tegen dat van jullie, hè. Balen! Is de bank die je nu hebt wel naar wens, of gaan jullie er nog werk van maken?

Bij ons hebben nu twee afdelingen aangegeven dat de fout bij de verkoop ligt en dat dit ‘in de meeste gevallen’ betekent dat er door de winkel een nieuwe bank besteld wordt. De verkoopleider moet dit alleen nog bevestigen, dus hoop vandaag of morgen iets te horen :crossed_fingers:

En ik ben totaal verliefd op de bank die wel goed geleverd is (de gele). Staat zo mooi warm bij de donkere vloer vind ik :heart_eyes:

2 likes

Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis met een tegelvloer, en wil daarom graag een vloerkleed kopen voor bij de bank. Nu zie ik alleen echt door de bomen het bos niet meer qua afmeting, kan iemand mij daar in adviseren?

De bank is een hoekbank van 240x240. Ik heb al van die plaatjes bekeken waar de bank en het kleed over elkaar staan, maar kom er gewoon niet zo goed uit wat nou het mooiste is.

2 likes

In ieder geval niet een te klein kleed! Wij hebben geloof ik een kleed van ongeveer 2 bij 3 meter van Kwantum en de bank is 3 bij 2,20 ongeveer. De bank staat niet in zn geheel op het kleed, hierdoor creëer je een mooie ruime zithoek vind ik!

4 likes

ligt eraan hoe je living van de rest is, ik zou het tapijt benaderen als het sluitstuk dat heel je zithoek afbakent. Bijna volledig onder de bank (niet volledig voor onderhoud/stofzuigen vaak handiger) maar wel dat het visueel door loopt. En groot genoeg dta losse zeteltjes ed. er ook nog op staan

zoals dit eigenlijk

6 likes

Iemand recent rolluiken laten plaatsen waar hij tevreden over is? Gaat over een slaapkamerraam boven

Jep ik!

3 likes

Wat is recent (en waarom)? Ik heb de afgelopen jaren twee keer rolluiken laten plaatsen (slaapkamers en keukenraam) en ben daar elke dag heel blij mee. Hele goede investering. De nieuwste heeft een somfy-motor en die is veel stiller dan de oudere (maar hij gaat wel iets langzamer).

3 likes