Interieurtopic #4

Of zo laten met de lade in een neon oranje? Hk living vibes

6 likes

Het is maar net voor welke vibe je wil gaan. Ton sur ton is heel rustig en best fijn in een slaapkamer. maar een afstekende kleur geeft wat meer visual interest. En donker wat meer moody, maar fris geel in een slaapkamer vind ik ook wel fijn. Ik keek net bij Farrow & Ball voor wat inspiratie, en zag een aantal kleuren die ik wel zag zitten: Pelt, London Clay, Brinjal, De Nimes of Inchira (mijn favoriet), of Babouche.

3 likes

Ik heb een saai houten bankje en houten stoelen voor buiten en het lijkt me leuk om die in zo’n neon koraal achtige kleur te verven:

Maar ik kan echt nergens dergelijke verf vinden. Weet iemand misschien een naam of kleurcode van zo’n kleur verf, zodat ik die kan laten mengen?

4 likes

Ben je wel eens naar een speciaalzaak geweest? Want ik kan me voorstellen dat dit niet een standaard mengkleur is. Dat het speciale pigmenten nodig heeft.

2 likes

@Ovenschaal precies dit!

3 likes

Kijk eens naar little stars neon verf en gamma heeft een spuitbus in neon rood/ oranje

3 likes

Misschien graham brown watermelon

5 likes

@quarterlife Ooh nice, het is net iets minder neon, maar wel echt een heel leuke kleur! Ik ga deze in gedachten houden, thanks!

@TanteBetje Hmm goed punt. Ik denk dat je gelijk hebt. Deze kleur wordt in inkt en digitaal wel veel gebruikt (volgens mij is het Pantone 805 C), maar muurverf is natuurlijk een ander verhaal.

@Sia Weet je toevallig welke spuitbus dat is? Ik zag op Instagram ook al dit krukje waarbij zij ook noemt dat ze “een goedkope spuitbus van de Gamma” had gebruikt haha, maar kan niet vinden welke dat dan zou zijn.

5 likes

Gewoon eigen merk!

2 likes

Wow, ik wist niet dat zij ook verf hadden? Ze hebben echt hun lijn uitgebreid!
@NoyraSoturi Kijk ook eens naar Graham Brown Strawberry Sunday, net niet neon, maar wel prachtig!

5 likes

Wow, wat een coole kleur! Nu wil ik mijn wc zo verven haha (net groen geverfd dus mijn vriend ziet me aankomen).

5 likes

Ik zou hierbij echt Peach doen.
https://icolorpalette.com/download/svg/241510_icolorpalette.svg

5 likes

Moet je maar net willen, maar ik heb een keer een Ikea krukje in deze kleur geverfd met een spuitbus van action.

3 likes

Het is niet zo neon maar in mijn kleding/ waskamer heb ik wel fel roze/koraal op de muur. Wil eventueel wel een foto in weekend maken en opzoeken hoe de kleur heette

3 likes

We willen graag onze eethoek verplaatsen zodat hij minder in ons woongedeelte is en meer in de keuken. Nu is het gewoon een doorzonwoning, dus keuken en woonkamer verbonden.
We hebben nu een ronde tafel, maar de keuken is vrij smal, dus die is te breed. Ik zit zelf te denken aan een bankje tegen de muur met een rechthoekige tafel en dan aan de andere kant stoelen, maar ik ben verder echt compleet inspiratieloos. Hebben jullie tips?

Dit is de ruimte, dus van de deur tot het keukenblok. De piano en prullenbak etc gaan dan ergens anders

Hier een zeer summiere schets

6 likes

Kan die piano dan ergens in je woonkamer? Ik zou waar de piano staan een lange tafel met de breedte tot tegen de muur zetten, en de lengte de ruimte in.

Random afbeelding dus negeer de scribbles en stijl, maar op deze manier:

Anders denk ik dat het la snel een beetje propperig kan ogen + stoelen zijn nog altijd meer comfortabel!

3 likes

ja klopt, wat er nu staat gaat weg (piano/prullenbak etc). Zal het er nog even bijzetten haha

1 like

Ik zou denk ik een rechthoekige tafel op de plek van de piano zetten, maar dan tafel tegen de muur aan met de korte kant en aan beide kanten 2 stoelen. Of miss op de plek die je nu al hebt voor de ronde tafel, maar dan een ovale tafel? Al zie ik nu niet hoe dat staat omdat we daar maar een klein stukje van kunnen zien.

Even iets anders. Waar is je vloer van? Dat lijkt op de vloer die ik op het oog heb.
Sorry dat ik in dit topic weer over vloeren begin. :stuck_out_tongue:

2 likes

Dit is een laminaat van Praxis, volgens mij heette die Porto ofzo? Hij is inmiddels al 5 jaar oud, dus geen idee of ze 'm nog hebben

@Cajun-moon volgens mij is het deze: DecoMode laminaat Kingsize Porto 2-zijdige V-groef 8mm 2,53m2

6 likes

Hahaha, ik kijk nu ook telkens bij elke foto naar de vloer. Ben blij als deze fase voorbij is.

Doet me eraan denken dat ik je toen had getagd en daarna totaal was vergeten te posten. Had een vloerstaal mee die niet aansluit op mijn wensen denk ik, maar deed me wel beetje denken aan wat jij zoekt.

Is van Quickstep, Largo serie Cambridge oak natural. Mss vind je deze te druk hoor, maar dacht laat het even zien haha

8 likes