Ik vind deze dus echt niet mooi, maar ze worden al jaren verkocht in een leuk straatje hier in alkmaar en nu associeer ik ze volledig met hier. Dus nu zijn ze wel meer op me gegroeid en wil ik er eigenlijk gewoon 1 hebben, maar ik heb nog steeds niet bedacht waar ik hem dan leuk zou vinden staan.
Ik vind met je tapijt in de woonkamer en de keuken in gedachten okergeel wel een mooie match, maar weet niet of het daar frisser en moderner van wordt.
Misschien okergeel op de wanden en plafond en dan een mooie print vinden waar okergeel, klein beetje donkerrood en nog een accentkleur in zit (donkergroen/blauw?). Die op de muur hangen en dan de 2e accentkleur uit de print gebruiken om handdoekjes oid van op te hangen. Maar dan begint het dus vooral met de juiste mooie print vinden.
Ik vind jouw huis zooo leuk! Echt heel gezellig en eigen. Ik vind dat een wc niet per se bij de rest van de kleuren van het huis moet passen, vind dat je daar wel een beetje ´los´ kunt gaan omdat het zo´n klein kamertje is. Qua stijl vind ik jouw huis wel modern met wat accentkleuren, dus een fel kleurtje als het oranje van die lamp of een neon kleur lijkt me wel tof. Wij hebben onze wc groen nu en ook het plafond meegeverfd en dat zou ik wel aanraden, is echt mooi vind ik.
Een vriendin heeft alles blauw - tussen koningsblauw en marine blauw in - geverfd en afgemaakt met gouden details in haar accessoires. Zij had ook een wat ouderwets ogende wc maar dat is super gaaf geworden. Zij had ook het plafond meegemaakt, maar dat maakte het juist vet! En ze had echt een enorm grote gave poster in een lijst opgehangen wat de wc echt afmaakt
Ik ben aan t klussen in mijn nieuwe onderkomen. Ik heb de muurkleur dead salmon ergens hier voor het eerst gelezen en ik ben echt verliefd, eeuwige dank aan onbekende tipgever, ik wil nooit meer weg.
Wauw wat een mooi raam ook! Ik denk als je die muur ook in die kleur verft dat het raam nog mooier uit komt ook
Oeh heeel goed idee! Misschien doe ik dat binnenkort nog wel. Nu ben ik wel even uitgeverfd haha, maar is niet moeilijk later nog te doen!
Ik heb van dit vloerkleed een foto gemaakt, maar alleen van de bovenkant en staaltjes… Heeft iemand een idee hoe zoiets genoemd wordt/welke zoekterm ik kan gebruiken zodat ik kan zoeken op google? Met google lens kom ik er niet uit helaas.
Ik denk dat je lang gaat googlen want het wordt op verschillende manieren beschreven…
Ik vind wel wat vergelijkbare tapijten als ik het volgende invoer:
- vintage look tapijt beige
- abstract tapijt beige grijs
Ik zou kijken bij Leenbakker, rugvista en bijv volero denk dat je dan wel iets vergelijksbaars moet vinden
Bijv deze?
En heb je daar een zoekterm toevallig gevonden? Want ik niet.
@Jeezlouiz bedankt voor het meedenken! Jouw voorbeeld is het helaas niet, maar ik ga eens beetje rondneuzen met de termen die jij noemt.
Weet je nog waar / in welke winkel je de foto gemaakt hebt?
Nee we zijn niet helemaal zeker haha, we zijn helaas tig winkels vandaag in geweest. Aankomende week gaat mn man terug naar de winkel waarvan we hopen dat hij daar ligt, maar ik hoopte nu al een beetje te kunnen googlen.
Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid!
Kan je ergens op je telefoon terughalen waar de foto gemaakt is?
Volgens mij kun je niks vertrouwen behalve de kleur op je muur. Gewoon een stukje verven, dan zie je het vanzelf
Op mijn scherm ziet het er hetzelfde uit, ik zie geen kleurverschil.
Op mijn telefoon is er ook wel een groot verschil hoor. De kleur van het internet lijkt eerder op de onderste kleur van je staaltje met code 7 ipv 6.
Maar je kan het inderdaad alleen weten door de kleur op de muur te verven dus hopelijk valt het mee en wordt het wat jullie voor ogen hadden. Succes!
Wat vinden jullie mooie verfkleuren voor bij mijn bank? We hebben nu saliegroen en daar ben ik op uitgekeken. Neig zelf een beetje richting oudroze. Ik wil dan denk ik een muur de “volle” tint en de andere muren een lichtere ton-sur-ton. Die lichtere kleur laat ik dan ook terugkomen bij de eethoek.
Rubin ashes als lichte kleur en perennial grey als donkere kleur van little green (wat koelere ondertoon wat denk heel tof is bij de bank en kleed).
En als je een warmere roze wilt misschien china clay mid als lichte kleur en china clay deep of dark als donkerder accent. Ook van little green.
Ik ben fan van Sulking Room pink van Farrow & Ball, denk dat deze ook mooi staat bij de bank.
Same. Heb m in de keuken en ben er zo blij mee!