Interieurtopic #4

Pilaar verven in een kleur die in je behang terugkomt?

8 likes

Die kleur die je net opnieuw hebt moeten uitzoeken? Die in het hoekje komt? Die zal best mooi zijn op die kolom.

1 like

Mijn bank is geleverd en hij is echt prachtig en zit heerlijk, alleen hij is eigenlijk te diep voor het kamertje :cry:
Ik heb zo’n jaren 30 voorkamertje waar ik een knusse televisiehoek wilde maken en dan in het ruimere gedeelte de eetkamer. Ik moest erg op de breedte letten van de bank omdat ik daar dus maar beperkte ruimte heb, waardoor ik de diepte totaal over het hoofd heb gezien. Ik baal zo van mezelf. Het past gewoon allemaal hoor, maar de verhoudingen kloppen nu gewoonweg niet in dat kamertje. En de bank past dus ook niet op een andere plek in dat voorkamertje (alleen voor de radiator, maar dat is niet handig) . Echt kak.

Zijn er nog trucjes (weet ik veel, met kleden werken ofzo) waardoor ik het disbalans een beetje kan wegpoetsen?

3 likes

hab je foto’s? dat zou handig zijn om de situatie beter in te schatten

7 likes

Ik zal die een dezer dagen maken! Ik ga morgen verhuizen en nu staat dat kamertje vooral volgestopt met troep

4 likes

Misschien geen salontafel maar alleen zij tafeltjes ? Of een kleinere/ smallere salontafel.

Wij hadden ook zoiets en later de salontafel vervangen door kleinere, dat was groot verschil mbt ruimte

2 likes

Misschien een enorme spiegel aan de andere kant? Even geen idee of het werkt met de bank, maar normaal hoor je dat een spiegel een kamer breder laat lijken?

1 like

Tv aan de muur zonder een tv meubel eronder?
Evt zou je dan wel onder de tv wandplankjes niet dieper dan 20 cm kunnen plaatsen ipv een meubel.
Misschien is het ook iets wat even moet wennen?

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van een IKEA-keuken maar dan met andere fronten (door een ander bedrijf dus)? Tips, aanraders, ervaringen? Zou je het opnieuw doen of niet?

Ik woon in België trouwens, dus zal sowieso wel een bedrijf moeten zoeken dat ook hier levert.

4 likes

Yes. Er zijn nu echt veel aanbieders, maar ondertussen 2 jaar geleden heb ik gekeken bij Plum living, Helsingo en Noremax. De “aesthetic” van Plum living en Helsingo sprak me erg aan (de staaltjes van Helsingo waren ook echt mooi!) maar uiteindelijk gekozen voor Noremax omdat we daar een custom kleur konden kiezen en het goedkoper was. We kozen voor een matte gloss afwerking, heel mooi. De afwerking is wel een beetje stootgevoelig, de eerste dag hadden we al 2 mini chips, maar je ziet het alleen als je het weet. Onze keuken is middelgroot? En we bestelden 1 front op maat voor het eiland, niet per se duurder dan de standaardmaten.

De klantenservice van Noremax was ook heel vriendelijk en behulpzaam. Voor de uiteindelijke bestelling heb ik met hun via mail contact gehad over de mogelijkheden. Je krijgt ook een potje verf meegestuurd.

We betaalden €3000 waarvan €244 verzendkosten naar België. Het werd geleverd door een vrachtwagen en netjes afgezet.

Edit: Nog steeds tevreden en zou het zeker opnieuw doen!

Samenvatting

Keuken bijna af 2 jaar geleden

11 likes

Waar kijken jullie nog voor muurdecoratie? Zoek nog voor verschillende kamers iets. Qua posters kom ik altijd maar uit op desenio maar mag wel wat origineler zijn als dat… Ik heb ook al gekeken op werkaandemuur.nl

Op etsy!

5 likes

Oh natuurlijk!

1 like

heeft iemand de tip om stoffen meubels schoon te maken? ik heb een lichtblauwe eetkamerstoel over gekocht met geweven stof maar doordat hij gebruikt is zit er een beetje een grijze waas over. HG vlekverwijderaar voor meubels al geprobeerd maar dat deed niet veel

2 likes

www.werkaandemuur.nl

1 like

Haha schrijft ze letterlijk dat ze daar al is geweest :laughing:

@flowerpower https://theposterclub.com heeft ook veel moois!

2 likes

Lol sorry my bad 🫣

4 likes

Hebben jullie tips / goede ervaring met iemand die een stoel opnieuw kan opvullen en stofferen?
Gaat om een Gelderland Lotus.

3 likes

Postery heeft ook wel leuke prints vind ik.

4 likes

Welke omgeving?

4 likes