Interieurtopic #4

Ik heb er eentje bij Jysk gehaald voor zo’n 20 euro en daar passen wel drie dekens in, zou even naar een filiaal gaan.

2 likes

Deze was 29,95 bij loods 5! Heel blij mee.

11 likes

Kwantum? Online staan er niet zoveel, in de winkel zijn er daar erg hele leuke en veel verschillende altijd

3 likes

Ik snap wat je bedoelt (al vind ik hem heel leuk) maar er passen zeker drie dekens in, ik spreek uit ervaring :smile:

4 likes

Ik zit erover te denken om mijn nieuwe vloer (hout of laminaat) ook in de keuken te leggen zodat het wat meer een geheel wordt. Hebben jullie hier ervaringen mee? Of toch voor tegel kiezen…

2 likes

Ik heb een huis gekocht waar al hout lag in de keuken. Je ziet een groot verschil tussen de vloer in de keuken en de woonkamer terwijl het dezelfde vloer is, omdat er gewoon veel op valt. Ik zou dit zelf niet zo snel meer doen maar ik ga de vloer er ook niet uit slopen :slight_smile:

3 likes

Wij hebben een houten vloer in de keuken (lag er al in). Het is een prachtige vloer maar ik zou er zelf niet voor kiezen. Het vergt veel onderhoud, want als je niet vaak genoeg in de olie zet blijft elk waterdruppeltje een vlek.

2 likes

Deze ervaring heb ik ook @MadameMignon! In de keuken is de laklaag al aardig gesleten. Ik zou het liefste de vloer daar het liefste schuren en lakken, maar dan moet ik dus de hele benedenverdieping doen en dat is me weer te gortig.

3 likes

Ja, ik heb parket in de keuken liggen, en het houdt zich na jaren nog altijd perfect. Het is niet gewoon geplakt parket, maar fineerparket, en afgewerkt met zo’n harde laklaag dat het ook in de keuken goed ligt. (Ik heb van het Belgische merk Parky)
Maar gewoon hout is wel gevoeliger voor lopen en zeker voor zwaargebruikte delen als keuken en gang. Ik vind zelf die overgang naar tegels of pvc ook niet mooi, vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen.

5 likes

Geen ervaring met hout, maar laminaat slijt in ieder geval niet extra in de keuken.

8 likes

Ik had het maar werd altijd zo nerveus van water op de vloer in de keuken. Ben heel blij dat ik nu tegels heb.

3 likes

Wij hebben extra waterbestendig laminaat van quickstep, dat houdt zich tot nu toe (3 jaar) perfect.

6 likes

zet :clap: een :clap: vernis :clap: op :clap: je :clap: parket :clap: en :clap: je :clap: hebt :clap: er :clap: amper :clap: onderhoud :clap: aan :clap:

23 likes

Neen houtlooktegels zijn the way to go :smiling_face_with_tear:

5 likes

Beetje late to the party, maarrrrrr, wij hebben ook een houten vloer (Europees eiken, duoplank) die twee keer machinaal geolied is en vlekken blijven niet zitten. Zelfs als onze kat gekotst heeft op de vloer en we dit pas uren later zien en weghalen, gaat de vlek er uit.

1 like

ja, the way to go, op mijn blokkeerlijst

7 likes

Ik wil iets van een prikbord/ magneetbord maken in de keuken voor kindertekeningen/verjaardagskaarten/herinneringen/weekmenu. Dat je een beetje kan wisselen. Iemand hier leuke voorbeelden van zoiets?

2 likes

Ik ben op zoek naar een leuke wand-hang-kast / boekenplank/kast idee.

Iets wat ondiep in waar wat boeken maar ook een vaasje op plantje in kan en iets wat leuker is dan een enkele horizontale plank.

Iemand een idee :smile::grin:

2 likes

Ik heb een soort gaas ding waar je dingen met clipjes op/aan kan hangen. Niet zelf gemaakt en ook niet heel groot, maar je kan het wel zelf maken en dan heb je ook meer ruimte om dingen als tekeningen op te hangen. Beetje spraypainten in de juiste kleur en klaar!

1 like

track van pastoe misschien? als inspiratie dan, want het systeem zelf is duur

6 likes