Interieurtopic #4

Ik heb dus eindelijk gordijnen in mijn kleedkamer. En nu wil ik eigenlijk een nieuwe lamp daar hebben. Ik twijfel alleen welke. Ook omdat het best een kleine kamer is, denk ik dat 55 cm misschien een te grote lamp is bijvoorbeeld?.. maar 20 cm is misschien ook wel heel klein? Weet het niet zo goed :sob:

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

0 stemmers

Van linksboven naar linksonder 1 tm 4 en van rechtsboven naar onder 5 en 6!

En ook wil ik misschien een nieuw kleed voor bij de kaptafel dus suggesties daarvoor zojn welkom. Ik vond het kleed altijd heel mooi maar nu met deze gordijnen weet ik t ff niet meer. Misschien een wit kleed?? Om het wit van de kast terug te halen?

4 likes

Leuk, ben ook geïnspireerd! Ik woon in @Lula 's nachtmerrie en heb dat Belgische huurappartement met overal lelijke tegels. Zelfs in de slaapkamer
 maar hier kan ik misschien wel iets mee in de keuken/ badkamer.

Iemand enig idee hoe goed die stickers achteraf weer van je vloer gaan? Hou je geen lijmresten op je tegels?

Toen we gingen verbouwen in huis, hebben we meteen de badkamer ook laten doen en dat heb ik allemaal door dezelfde aannemer laten doen. Bad, toilet, douche, radiator hadden we allemaal online besteld bij sanitairwinkel, iom de aannemer over de afmetingen. Hij gaf ook aan wat er allemaal mogelijk was mbt verleggen / aanleggen van leidingen etc
 Dat vormde de basis voor onze plattegrond (in paint, niet fancy maar voldoende voor de aannemer) en toen zijn we op looks / functionaliteit / afmetingen gaan kijken op de website om dingen te bestellen.
Tegels hadden we ook los besteld, bij tegels&laminaat. Daar kreeg ik ook gratis samples thuis gestuurd.

Ik had wel al een goed idee over wat ik mooi en functioneel vond, door heel veel op pinterest te verzamelen en ideeën te verzamelen.
Ik denk dat we mede daardoor ook een mooiere / uniekere badkamer hebben dan een badkamer die volledig bij 1 zaak is afgenomen (wat ik veel bij anderen heb gezien, maar is ook kwestie van smaak natuurlijk en mijn ‘probleem’ is ook dat ik de meeste badkamer meubels lelijk vind haha).
Je moet het wel zien zitten om het op deze manier te doen. Maar ik kan het net als @Lichtknopje wel echt aanraden!

3 likes

20cm is echt best klein. Ik houd meer van strakker, dus ik zou voor 5 (rechtsboven) gaan. Neem aan dat je wel nog een ander licht hebt bij je kaptafel? Want denk dat voor je haar doen/opmaken alleen dit licht niet voldoende gaat zijn.

2 likes

Nee eigenlijk niet maar dan doe ik het gordijn gewoon open voor licht

1 like

De kosten voor het plaatsen/installeren zijn ongeveer hetzelfde als de aanschaf vd badkamer.

Het kan een heel stuk goedkoper zijn als je naar verschillende winkels gaat, zelf handig bent of toevallig het meest basic ook het mooist vindt. Maar winkels waar ze niet aardig en transparant zijn zou ik sowieso al niet meer heen willen. Wat heb je daar nou aan. Je moet ze wel vertrouwen.

Willen jullie ook alles laten installeren door waar je het koopt of hebben jullie een eigen aannemer/installateur?

3 likes

Ja, dat werkt inderdaad nu wel. Maar wat als het weer december is en je je om zeven uur 's ochtends in het donker klaar moet maken :sob: ? Of als je een keer 's avonds de hort op gaat. Zou dan toch kijken naar feller licht of iig een extra lamp voor je kaptafel :grin:

1 like

Nee nog niet! Die zit wel in de buurt waar we gaan kijken, zet ik mooi op het lijstje!

@appa & @Lichtknopje Dat is ook idd een optie, om dingen los te kopen. Ik zal eens dat gaan onderzoeken of dat een betere optie voor ons is!

@Yzile we zijn er nog even niet uit! Ik vind het ook wel jammer als ze niet transparant zijn, maar dat is denk ik ook gelijk het verdienmodel van deze winkels

3 likes

Wij zijn gegaan bij Arma in Nunspeet. Het kan is niet het goedkoopste maar zij ontzorgen je helemaal. Ik vond dat heel prettig en duidelijk en ik heb ook helemaal geen zin om alles zelf uit te zoeken en te regelen. En mijn vriend wilde niet dat de installateur naar de materialen zou verwijzen en de leverancier naar de installateur bij problemen achteraf of bij vertraging.

2 likes

Wij hebben afgelopen maand de badkamer laten vervangen omdat we lekkages hadden. We zijn naar drie badkamerwinkels geweest, maar hebben uiteindelijk via via een zzp’er gevonden die de badkamer kon plaatsen en de materialen zelf besteld (in overleg natuurlijk met degene die de badkamer kwam plaatsen). Ik zou dit de volgende keer zo weer doen want het was echt niet veel werk. Hij dacht heel goed mee en zie echt de meerwaarde van zo’n bedrijf niet als je iemand kan vinden die veel ervaring heeft met het plaatsen van badkamers (hij werkt ook als zzper voor badkamerbedrijven). Het was echt veeeeeel goedkoper (scheelde op een mini badkamer met hele simpele meubels en tegels al bijna 4000 euro met de goedkoopste badkamerwinkel).

3 likes

True. En lamp 2 dan van 45 cm met 3 spotjes? Quq lichtafgifte betreft? Beter?

6 likes

kweenie, maar dan ga ik wel een middagje lijmresten wegpoetsen als ik er ooit weer wegga. voor mij is dat geen halszaak haha. ik heb wel sommige stickers opnieuw moeten plakken en bij het lostrekken bleef er geen lijm oid achter, maar dat zegt misschien niet zo veel.

3 likes

Welke regio kom je vandaan? Ik heb goede ervaringen met een winkel in Den Haag waar het niet opdringerig was.

3 likes

Wow waar is die voorlaatste kast van? heel erg mooi

1 like

Ik zou graag wat meer kleur en/of warmte aanbrengen in onze woonkamer/keuken, maar ik kom er niet uit wat mooi staat bij de vloer. Het is een huurappartement en er ligt een grijze tegelvloer in, iets waar ik zelf sowieso niet voor zou kiezen maar het is zo. Sowieso zijn we op zoek naar andere gordijnen, wat er nu hangt is even tijdelijk zodat voorbijgangers in ieder geval niet direct naar binnen kijken. Daarnaast willen we misschien ook wel een muur of meerdere muren schilderen, maar welke kleur? Ik vind beige/zand vaak mooi maar denk niet bij deze vloer
 Het is niet een hele grote ruimte maar wel erg hoog (3,5 à 4 meter) en rechthoekig dus ik vind het moeilijk om sfeer aan te brengen.

Heeft iemand misschien inspiratie wat goed zou werken hier qua kleur? Gordijnen worden dus sowieso vervangen, ik denk voor wit maar suggesties daarvoor zijn ook welkom.

De foto’s zijn van tijdens/net na de verhuizing vandaar de zooi en gebrek aan meubels, maar dan hebben jullie een idee. Tweede foto is gemaakt vanuit de keuken, heb helaas geen beeld vanaf de andere kant.

Foto's voor beeldvorming

3 likes

Als je voor een beige/ zandkleur wilt gaan voor de muren zou ik de gordijnen kleur geven. Met wit word het anders alsnog koel, denk ik.

5 likes

minotti boteco, in palisander en sahara noir marmer

5 likes

Dit leest gewoon als een andere taal

13 likes

Beige zou ik idd niet doen bij een grijze vloer. Ik zou kiezen voor zoiets:

22 likes

Ik zit in regio Brabant - Eindhoven.

Bedankt iedereen die mee post, helpt ons enorm!

4 likes