Tip voor later: Weet niet hoeveel ruimte je overhoud, maar Kvik heeft ook een smalle hoge kast.
Wat leuk, waar is je vitrinekast van?
Zijn die planken ook van Kvik? Leuk zijn die!
Fijn dat je zo makkelijk nog nieuwe kasten kan bestellen.
Ikea! De lommarp
Iemand zin om mee te denken wat een mooie kleur zou zijn op de muren? Nu is alles 9010, maar dat vind ik veel te saai. Ik zou graag alle muren dezelfde kleur willen dus het moet qua kleur goed passen bij de keuken (die is creme) en die lichtblauwe lampen, maar ook de vloer en die rode kast. Ik hou niet van terracotta (zou ook niet staan maar voor de zekerheid haha) of te donkere kleuren. Ik dacht zelf aan iets van heel lichtblauw of lichtgrijs? Maar kom er niet echt uit dus dacht misschien heeft hier iemand inspiratie! (En ja het is allemaal nog vrij leeg en kaal)
heel licht perzik
Prachtige vloer! Saliegroen? Of olijfgroen als je wat donkerder wil?
Een kleur als F&B shaded white of F&B old white lijkt me ook wel mooi bij dat blauw en rood! Of faded mint van LAB paint. Mooie vloer idd
ik zou juist voor een lichte geeltint gaan die het contrast met je blauwe aankleding versterkt en de warmte van je houten vloer reflecteert
Ik vind de kleurenkaart van farrow & ball wel handig, je hebt niet oneindige keuze in kleuren (wat zo z’n voor en nadelen heeft) maar had wel vertrouwen in hun kleuren en is niet zo overweldigend als zo’n gamma kleurenwand Farrow & Ball | Kleurenkaart (GRATIS) | Nieuwe collectie | Vestingh Paint • Craft • Lifestyle
De kleuren zijn op die kaart ook mooi mat en kloppen exact met hoe ze op de muur zitten. Zelfs wanneer we het in praxis perfection hadden laten mengen!
Weet iemand waar je zo’n (soort) tegel koopt? Ben al maanden opzoek maar kan het gewoon niet vinden
Thanks allemaal voor de suggesties! Perzik of geel of een tint beige lijkt me ook wel mooi inderdaad. @Ainu Juist omdat de vloer zo warm is dacht ik dat juist een koelere kleur op de muur mooi zou zijn voor een beetje contrast. Of is dat juist ook wat je bedoelde een koele kleur geel?
Geel lijkt mij ook mooi! Licht geel idd, zoiets als molly baz’s keuken MOLLY BAZ on Instagram: "issa ding dang vibe cc: @dominomag @willett"
Ik ben mijn bank echt beu, enige probleem: ik vind hem super mooi
Maar vanaf dag 1 gewoon gezeik mee. De vulling zakt snel in/verschuift heel snel, dus als je bijv op de leuning hangt of op het randje zit als je een snackie van tafel wil pakken bijv. Dan is er meteen een permanente deuk/bobbel zichtbaar. Het is een erg strakke bank waardoor dat meteen opvalt. Verder is de stof aan het pillen, wordt de stof voelbaar dunner, wordt hij snel vies (beige geweven stof), heeft m’n ex er met een peuk een brandgat in gebrand (doorn in het oog) Hij ligt niet heel chill, de armleuningen zijn te hoog om er lekker op te kunnen liggen en wil gewoon wel een lekkere hangbank (voor een hoekbank heb/had ik de ruimte niet). Heb wel een hocker erbij maar dan moet ik m’n salon tafel helemaal verschuiven en alles dus half verbouwen, heb geen ruimte om ‘m permanent tegen de bank aan te laten staan. Afgelopen zomer heb ik brand gehad waardoor de bank professioneel gereinigd moest worden ivm brand lucht die erin zat, dat reinigen is dus verkeerd gegaan waardoor er op de zitting allemaal lichtere plekken zitten. Die vallen als de bank gewoon in gebruik is niet echt op, maar ik zie het zelf dus wel. Kortom, ik erger me dood aan dat kreng, enige is dat hij mooi is maar verder gewoon niet chill eigenlijk.
Nou met deze ergernis kwam ik laatst toevallig bij sissyboy een hele mooie bank tegen. Beetje zelfde model maar dan in alles net wat beter dan mijn bank. Exact dezelfde afmetingen qua hoogte en breedte dus dat is perfect… Iets minder strak en wat meer afgeronde hoeken, lagere leuningen waardoor je er lekker op kunt liggen, ook hele fijne zit, fluweel en dus makkelijker schoon te houden. Hij was okergeel/goudkleur, vond ik heel mooi maar was benieuwd naar de andere kleuren. Dus ik zei al tegen de vriendin waarmee ik was van nou hahaaa als m’n favo kleur (licht grijs blauwig) hierbij zit dan issie meant to be hoor. Nou ja die kleur zat er dus precies bij hahaha.
Alleeeeen, mijn huidige bank is dus nog niet eens 2 jaar oud . Ik heb dus even jullie mening/goedkeuring nodig. Oh en als deze bank er komt dan gaat de hocker dus ook weg, dus m’n woonkamer wordt sowieso ook wat ruimtelijker.
Oh en edit: oude bank was 1000 euries, die van sissyboy 1600. Ja echt auch. Maar ja misschien wel gewoon de investering waard? Vakantie geld is er bijna?
- Niet miepen en huidige bank houden
- Nieuwe kopen en blauw past mooi qua interieur dus die doen!
- Nieuwe kopen maar oker/goud want dat is mooier qua interieur
- Nieuwe kopen maar niet deze want die is lelijk
0 stemmers
Ja goede! De muren lopen alleen van voor naar achter door het huis met aan allebei de kanten grote ramen haha. Dus aan de ene kant heel veel licht en aan de andere kant minder afhankelijk van de tijd.
Ik heb een tijdje een wit met blauwe ondertoon (of heel licht blauw) muur met weinig noorden licht gehad. Was een hele grote vergissing, werd echt koel, grijzig, grauw. Precies zoals @Willem zegt. Nu is de muur weer gewoon 9010 en dat is prima. Ik zin nog op een ander kleurtje.
Oh en love je vloer, ik heb ook zo’n donkere warme vloer (palissander).
Ik zou deze tint echt mooi vinden bij je:
Misschien nog iets lichter. Warme kleuren lijken me er eigenlijk niet zo mooi bij.
Nieuwe kopen MITS je kunt proefzitten en niet over een jaar met hetzelfde verhaal zit
ik zie dat mijn mening erg impopulair is maar je huidige bank vind ik (denk ik) mooier