Ik ben echt een complete nul op klusgebied dus heb werkelijk geen enkel idee wat dit is
Had gewoon gegoogeld op âverf afneembaar keukenâ. En kreeg van meer mensen die merken door die goed dekken en makkelijk zijn met verven.
Wij hebben 8 jaar geleden onze muur in de keuken, ook achter het fornuis, geverfd met histor mono clean ofzo, gemengd met een kleur. En het zit er nog steeds perfect op, ik kan het zelfs schoonmaken met de groene kant van een schuursponsje.
Vandaag behang besteld voor de slaapkamer van mijn dochter en een voor onze slaapkamer.
Ik wilde graag bosdieren in het kamertje van mijn dochter zoals @Ovenschaal , maar die print vond mijn vriend helaas te druk dus uiteindelijk gegaan voor Pimpelmees
En voor onze kamer eentje van pip studio:
@VickyViolence geen notelaar maar wel mooi ebben als je toch wilt doorsparen
https://www.laredoute.be/nl/ppdp/prod-350294646.aspx#shoppingtool=treestructureflyout
Thanks maar ik heb gisteren de knoop doorgehakt! Ik kopieer effe mijn post uit het laatste-aankopentopic:

Dit tv-meubel van Goossens, maar dan in notenhout, zoals deze:

De groengrijze verf wordt gedemoveerd naar de slaapkamer. Mocht je een kleur kunnen bedenken die hierbij en bij mijn grijze tegelvloer (tragisch, ik weet het) past, ik sta open voor suggesties haha.
Wat voor tafeltje is leuk hierbij?
Ik heb een beetje een jaren 30 poppenhuisje haha. Heel veel verder dan âzwartâ kom ik niet
Ik weet niet hoe dik de laag is die er op zit en hoe de kwaliteit van het hout is, maar houtkleur met zwarte vierkante greepjes in de stijl van de douche lijkt me mooi. Kun je nog combineren met zoân âvlonderâ als badmat evt
Oee of deze kleur met zwarte greepjes. Maakt het ook juist stoerder
Kan je de gleuven rondom niet vullen met houtvuller? Dan opschuren en verven. Heb je wel veel houtvuller nodig, maar maakt de kastjes al een stuk modernerâŠ
Onze deuren boven hebben ook zoân soort lijsten erin en ze een andere kleur verven heeft echt wel wat gedaan voor de uitstraling. Was allemaal 30-jaar oud vergeeld beige en het ziet er nu een stuk minder ouderwets uit. Kan straks wel even zoeken naar fotoâs hoe het eerst was en hoe nu voor het verschil en je dmâen.
Of misschien de kastjes binnenste buiten ophangen, dan hoef je alleen de gaten van de scharnieren en greepjes te vullen @Ovenschaal
Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan jullie nieuwe keuken?
- <10 000
- 10 000 - 12500
- 12500 - 15000
- 15000 - 17500
- 17500 - 20000
- 20000 - 22500
- 22500 - 25000
- 25000 - 27500
- 27500 - 30000
- 30000+
0 stemmers
Was vandaag bij Kvik en vond het prettig, geen gek toneelspel van kortingen na overleg met de manager etc.
En ik zat steeds te geinen met mn vriend dat hij zn rooie KitchenAid weg moest doen want past niet in de keuken die we voor ogen hadden, had de man die ons hielp bij het ontwerp wat hij uiteindelijk per mail stuurde een rooie KitchenAid op het aanrecht geplaatst als grapje ![]()
Maargoed het blijft zoooo duur maarja nu hebben we ook een dure inbouw wasmachine van 1500 terwijl ik ook bij Ikea een inbouw zag voor 600. Dus wel waard om dat te onderzoeken of dat van andere merken nog goedkoper kanâŠ
Onze keuken was destijds maar 5500 ofzo maar dat is wel 7 jaar ofzo geleden en toen was alles de helft goedkoper dan nu. Dus zegt niet zoveel
Anderhalf jaar terug 6.000 bij ikea en 1.500 voor het plaatsen.
Ik ga ook nog naar Ikea, zit te denken om misschien dan andere frontjes erop te laten zetten zodat het wat mooier is dan de standaard fronten. Zal zeker in prijs schelen.
Ik ben ook bezig met plannen voor een nieuwe keuken en waarschijnlijk wordt het bij ons een ikea keuken met frontjes (en misschien ook blad) van k14 of vergelijkbaar bedrijf.
Ikea heeft net niet de kleuren die ik mooi vind. Is wel wat duurder dan de frontjes van ikea zelf. Maarja ik kijk er wel veel tegen aan, dus ik wil gewoon een goeie kleur haha.
En wat voor mij ook een pluspunt is: ze kunnen ook maatwerk frontjes doen. Zodat je ze echt tot paar cm onder plafond kan laten doorlopen. En dan kun je nog spullen kwijt bovenop de kastjes, maar uit het zicht. (En ja een keuken zonder bovenkastjes is nu heel erg in. Maar ik wil echt zoveel mogelijk opberg ruimte
)
En de ikea keuken planner werkt trouwens ook heel eenvoudig! Ik vond het wel leuk ook om zelf een ontwerp in elkaar te knutselen.
Voor keuken apparatuur zou je bijvoorbeeld de testen van consumentenbond kunnen checken. Vind ik zelf wel een handige gids in het oerwoud van apparatuur haha.
We waren vandaag ook even binnen bij k14! Zag er mooi uit idd. Mijn keuken is 6 m2 lol dus ik moet ook bovenkasten als ik alles kwijt wilâŠ
Als je wilt mag het toch best in een keer perfect
Ja dat is waar interpreteerde het op een andere manier