Dat soort kastjes haal ik altijd van marktplaats.
Alle muren in je woonkamer een kleur geven, ipv alle muren wit.
Welke kleur laat ik even in het midden, gaat meer om het idee
- Doen
- Niet doen
0 stemmers
Ze kunnen het wel mengen hoor, maar dus in perfection niet in flexa ofzo. Soms weet een medewerker dat zelf niet eens. Ze hebben twee (of drie? Weet niet meer) computers/apparaten waar ze de kleuren op kunnen zoeken
Ik heb toevallig deze week een Sikkens kleur uitgezocht en met Flexa gemengd bij de Gamma. De verf mengt op een of andere manier niet goed en laat een krijtachtige waas achter. Een medewerker had hetzelfde gehad vertelde hij nadat ik voor de tweede keer terugging ( nog een keer laten mengen).
Sikkens en Flexa zitten wel bij dezelfde leverancier, dus qua grondstoffen en mengmachine zou het moeten kunnen.
Mengen ze niets dan? Willens houd zich grotendeels aan ral en Sigma aan ncs wat echt eindeloos is
@Zoeva ben dan wel bang idd voor minder mooie resultaten, maar zal misschien ook even informeren. Vind het sowieso lastig om een kleur te kiezen nu zowel de keuken als de vloer er nog niet is haha.
@En_17_Anderen heeel benieuwd naar het resultaat! Fijn dat je zelf nog wat heb kunnen fixen.
Ik vind de flexa bij ons in de slaapkamer echt wel mindere kwaliteit dan de sigmatex in de woonkamer. Je poetst de flexa er zo af! Ik bestelde bij verfwinkel.nl
Aah jammer, nou ja desnoods verf ik het dan wit als het niet anders kan. Ik heb ook geen tijd om het te bestellen, moet het morgen hebben.
Bij ons heeft de schilder een laag sigma pearl clean matt over de gewone verf gedaan in de keuken, wellicht is dat een optie?
Wij hebben ook Sigma Pearl Clean Mat in de keuken. Zelfs achter de kookplaat zonder verdere afscherming, gaat super goed. Na 30 dagen is het schrob vast. Aanrader!
@Loowny Bedankt! Ga ik daar ook even naar kijken. Vond jij dat lastig aanbrengen? Of net zoals gewone verf?
Ik heb alles (inclusief plafond) in mân huis een kleur gegeven, ben er zo blij mee. Alleen de plinten en deuren zijn nog wit
Ik heb de Sikkens alphacryl pure mat via verfwinkel.nl. Schrobvast en heeft een heel mooi resultaat. Zie nergens strepen.
Bedankt! Wel duur allemaal, maar hoef het natuurlijk alleen in de keuken te gebruiken.
Ben wel heel benieuwd naar je huis nu haha, wat voor kleuren heb je nu op de muren (en het plafond)?
Ik heb Farrow & Ball laten mengen in Sikkens.
Woonkamer met open keuken: 1 muur in de keuken Sulking Room pink, ombouw om keukenkasten + plafond (+ muren hal/werkkamer en bijna hele plafond) Skimming Stone en muren woonkamer Jitney.
Slaapkamer is Hague blue met sulking room pink op plafond. Muur bij binnenkomst is sulking room pink + wc boven de tegels + plafond ook sulking room pink.
En mân vriend vond al dat roze gelukkig gewoon goed
O klinkt echt heel vet!
Ga nog even kijken of ik dus idd ook deze met sikkens ga mengen of toch ga voor die clean Matt als toplaag (want de sikkens verfwinkel is morgen niet open helaas haha).
Edit: O laat maar, er staat dat die verf 4 weken uit moet harden en je voorzichtig moet zijn voor die tijd. Nou er wordt een hele keuken geplaatst over een week , denk niet dat dat valt onder voorzichtig.
Dat kan denk ik wel hoor! Wij hadden het er ook een paar dagen opzitten voordat de keuken geplaatst werd. Is gewoon goed gegaan. Bij de verfwinkel gaven ze aan dat je nog even moet wachten met er een pot ketchup tegenaan gooien of pastasaus. Maar de keuken plaatsen leverde bij ons geen probleem op. Ik vond het makkelijk verven trouwens. Het dekt ook direct mooi en zonder strepen.
Ik ben echt een complete nul op klusgebied dus heb werkelijk geen enkel idee wat dit is Had gewoon gegoogeld op âverf afneembaar keukenâ. En kreeg van meer mensen die merken door die goed dekken en makkelijk zijn met verven.
Wij hebben 8 jaar geleden onze muur in de keuken, ook achter het fornuis, geverfd met histor mono clean ofzo, gemengd met een kleur. En het zit er nog steeds perfect op, ik kan het zelfs schoonmaken met de groene kant van een schuursponsje.
wow inclusief plafond, wat tof!!