Interieurtopic #4

Ik heb Farrow & Ball laten mengen in Sikkens.

Woonkamer met open keuken: 1 muur in de keuken Sulking Room pink, ombouw om keukenkasten + plafond (+ muren hal/werkkamer en bijna hele plafond) Skimming Stone en muren woonkamer Jitney.
Slaapkamer is Hague blue met sulking room pink op plafond. Muur bij binnenkomst is sulking room pink + wc boven de tegels + plafond ook sulking room pink.

En m’n vriend vond al dat roze gelukkig gewoon goed :innocent:

12 likes

O klinkt echt heel vet!

Ga nog even kijken of ik dus idd ook deze met sikkens ga mengen of toch ga voor die clean Matt als toplaag (want de sikkens verfwinkel is morgen niet open helaas haha).

Edit: O laat maar, er staat dat die verf 4 weken uit moet harden en je voorzichtig moet zijn voor die tijd. Nou er wordt een hele keuken geplaatst over een week , denk niet dat dat valt onder voorzichtig.

2 likes

Dat kan denk ik wel hoor! Wij hadden het er ook een paar dagen opzitten voordat de keuken geplaatst werd. Is gewoon goed gegaan. Bij de verfwinkel gaven ze aan dat je nog even moet wachten met er een pot ketchup tegenaan gooien of pastasaus. Maar de keuken plaatsen leverde bij ons geen probleem op. Ik vond het makkelijk verven trouwens. Het dekt ook direct mooi en zonder strepen.

2 likes

Ik ben echt een complete nul op klusgebied dus heb werkelijk geen enkel idee wat dit is :joy: Had gewoon gegoogeld op ‘verf afneembaar keuken’. En kreeg van meer mensen die merken door die goed dekken en makkelijk zijn met verven.

3 likes

Wij hebben 8 jaar geleden onze muur in de keuken, ook achter het fornuis, geverfd met histor mono clean ofzo, gemengd met een kleur. En het zit er nog steeds perfect op, ik kan het zelfs schoonmaken met de groene kant van een schuursponsje.

3 likes

wow inclusief plafond, wat tof!!

4 likes

Vandaag behang besteld voor de slaapkamer van mijn dochter en een voor onze slaapkamer.

Ik wilde graag bosdieren in het kamertje van mijn dochter zoals @Ovenschaal , maar die print vond mijn vriend helaas te druk dus uiteindelijk gegaan voor Pimpelmees

En voor onze kamer eentje van pip studio:

23 likes

@VickyViolence geen notelaar maar wel mooi ebben als je toch wilt doorsparen
https://www.laredoute.be/nl/ppdp/prod-350294646.aspx#shoppingtool=treestructureflyout

1 like

Thanks maar ik heb gisteren de knoop doorgehakt! Ik kopieer effe mijn post uit het laatste-aankopentopic:

image
Dit tv-meubel van Goossens, maar dan in notenhout, zoals deze:

image

De groengrijze verf wordt gedemoveerd naar de slaapkamer. Mocht je een kleur kunnen bedenken die hierbij en bij mijn grijze tegelvloer (tragisch, ik weet het) past, ik sta open voor suggesties haha.

11 likes

Wat voor tafeltje is leuk hierbij?

Ik heb een beetje een jaren 30 poppenhuisje haha. Heel veel verder dan “zwart” kom ik niet

3 likes

Ik weet niet hoe dik de laag is die er op zit en hoe de kwaliteit van het hout is, maar houtkleur met zwarte vierkante greepjes in de stijl van de douche lijkt me mooi. Kun je nog combineren met zo’n ‘vlonder’ als badmat evt

3 likes

Oee of deze kleur met zwarte greepjes. Maakt het ook juist stoerder

3 likes

Ik zou nieuwe deurtjes maken als je voor moderne look gaat

2 likes

Kan je de gleuven rondom niet vullen met houtvuller? Dan opschuren en verven. Heb je wel veel houtvuller nodig, maar maakt de kastjes al een stuk moderner…

4 likes

Onze deuren boven hebben ook zo’n soort lijsten erin en ze een andere kleur verven heeft echt wel wat gedaan voor de uitstraling. Was allemaal 30-jaar oud vergeeld beige en het ziet er nu een stuk minder ouderwets uit. Kan straks wel even zoeken naar foto’s hoe het eerst was en hoe nu voor het verschil en je dm’en.

3 likes

Of misschien de kastjes binnenste buiten ophangen, dan hoef je alleen de gaten van de scharnieren en greepjes te vullen @Ovenschaal

5 likes

Zou gewoon sparen voor iets moois, anders wordt het echt allemaal net niet. Het hoeft niet allemaal meteen perfect.

6 likes

Ja eigenlijk gewoon vierkante zwarte grepen zoals dit die lijken op de kozijnen van de douche

2 likes

Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan jullie nieuwe keuken?

• <10 000
  • 10 000 - 12500
  • 12500 - 15000
  • 15000 - 17500
  • 17500 - 20000
  • 20000 - 22500
  • 22500 - 25000
  • 25000 - 27500
  • 27500 - 30000
  • 30000+

0 stemmers

Was vandaag bij Kvik en vond het prettig, geen gek toneelspel van kortingen na overleg met de manager etc.

En ik zat steeds te geinen met mn vriend dat hij zn rooie KitchenAid weg moest doen want past niet in de keuken die we voor ogen hadden, had de man die ons hielp bij het ontwerp wat hij uiteindelijk per mail stuurde een rooie KitchenAid op het aanrecht geplaatst als grapje :rofl:

Maargoed het blijft zoooo duur maarja nu hebben we ook een dure inbouw wasmachine van 1500 terwijl ik ook bij Ikea een inbouw zag voor 600. Dus wel waard om dat te onderzoeken of dat van andere merken nog goedkoper kan…

6 likes

Onze keuken was destijds maar 5500 ofzo maar dat is wel 7 jaar ofzo geleden en toen was alles de helft goedkoper dan nu. Dus zegt niet zoveel

2 likes