Onze deuren boven hebben ook zo’n soort lijsten erin en ze een andere kleur verven heeft echt wel wat gedaan voor de uitstraling. Was allemaal 30-jaar oud vergeeld beige en het ziet er nu een stuk minder ouderwets uit. Kan straks wel even zoeken naar foto’s hoe het eerst was en hoe nu voor het verschil en je dm’en.
Of misschien de kastjes binnenste buiten ophangen, dan hoef je alleen de gaten van de scharnieren en greepjes te vullen @Ovenschaal
Zou gewoon sparen voor iets moois, anders wordt het echt allemaal net niet. Het hoeft niet allemaal meteen perfect.
Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan jullie nieuwe keuken?
- <10 000
- 10 000 - 12500
- 12500 - 15000
- 15000 - 17500
- 17500 - 20000
- 20000 - 22500
- 22500 - 25000
- 25000 - 27500
- 27500 - 30000
- 30000+
0 stemmers
Was vandaag bij Kvik en vond het prettig, geen gek toneelspel van kortingen na overleg met de manager etc.
En ik zat steeds te geinen met mn vriend dat hij zn rooie KitchenAid weg moest doen want past niet in de keuken die we voor ogen hadden, had de man die ons hielp bij het ontwerp wat hij uiteindelijk per mail stuurde een rooie KitchenAid op het aanrecht geplaatst als grapje
Maargoed het blijft zoooo duur maarja nu hebben we ook een dure inbouw wasmachine van 1500 terwijl ik ook bij Ikea een inbouw zag voor 600. Dus wel waard om dat te onderzoeken of dat van andere merken nog goedkoper kan…
Onze keuken was destijds maar 5500 ofzo maar dat is wel 7 jaar ofzo geleden en toen was alles de helft goedkoper dan nu. Dus zegt niet zoveel
Anderhalf jaar terug 6.000 bij ikea en 1.500 voor het plaatsen.
Ik ga ook nog naar Ikea, zit te denken om misschien dan andere frontjes erop te laten zetten zodat het wat mooier is dan de standaard fronten. Zal zeker in prijs schelen.
Ik ben ook bezig met plannen voor een nieuwe keuken en waarschijnlijk wordt het bij ons een ikea keuken met frontjes (en misschien ook blad) van k14 of vergelijkbaar bedrijf.
Ikea heeft net niet de kleuren die ik mooi vind. Is wel wat duurder dan de frontjes van ikea zelf. Maarja ik kijk er wel veel tegen aan, dus ik wil gewoon een goeie kleur haha.
En wat voor mij ook een pluspunt is: ze kunnen ook maatwerk frontjes doen. Zodat je ze echt tot paar cm onder plafond kan laten doorlopen. En dan kun je nog spullen kwijt bovenop de kastjes, maar uit het zicht. (En ja een keuken zonder bovenkastjes is nu heel erg in. Maar ik wil echt zoveel mogelijk opberg ruimte )
En de ikea keuken planner werkt trouwens ook heel eenvoudig! Ik vond het wel leuk ook om zelf een ontwerp in elkaar te knutselen.
Voor keuken apparatuur zou je bijvoorbeeld de testen van consumentenbond kunnen checken. Vind ik zelf wel een handige gids in het oerwoud van apparatuur haha.
We waren vandaag ook even binnen bij k14! Zag er mooi uit idd. Mijn keuken is 6 m2 lol dus ik moet ook bovenkasten als ik alles kwijt wil…
Als je wilt mag het toch best in een keer perfect
Ja dat is waar interpreteerde het op een andere manier
Nu ben ik heel benieuwd naar die keukens van 25.000+
Ik zou bij de apparatuur ook het stroomverbruik bekijken wij hebben van sommige dingen zoals vaatwasser iets duurdere variant genomen maar die was dan en zuiniger, en stiller en verbruikte minder water. Je kan altijd op keukenloods kijken naar de prijzen. Meeste winkels hanteren die, weet niet zeker of kvik dat ook hanteert.
Wij waren overigens rond de 12.500 kwijt maar dat is bij een zaak waar je normalite wel moet onderhandelen. Plus wij hadden ruim 40% korting omdat een hele goeie vriend van ons daar werkte dus sowieso geen realistisch beeld.
Siematic keuken, groot kookeiland en 5 hoge kasten, verhoogd eiland omdat we beide lang zijn, vriezer van 1.78m met ijsblokjesmaker, koelkast van 1.78m met biofrost lades, Quooker met bruiswater. Verder prima apparatuur.
Dure keuken maar we zijn er superblij mee. We hebben daar ook meerdere keren lang gezeten bij het keukenbedrijf waarbij het keukendesign veel mooier was dan we eerst voor ogen hadden. Daarnaast ook hele fijne service, er werd heel goed mee gedacht.
Onze keuken is meer dan 25m2. Een groot kookeiland van en nog een extra aanrechtblad van 3 meter lang. Maatwerk Mittel keuken. Siemens apparatuur (vaatwaaser, 2 ovens, koelkast en vriezer van 1,80m), Bora kookplaat, quooker. Heel veel lades. Dus ja dat kostte rond de €30.000. Maar goed hier heb ik 10 jaar voor gespaard. Koken is m’n nummer 1 hobby en doe ik meerdere keren per dag. We hebben de keuken ook echt gekocht voor de komende 20 jaar. Dit is echt mijn droomkeuken en daar wilde ik 0 concessies op doen.
Heb wel massakorting gekregen omdat we bij een bevriende keukenboer gingen.
Maar mijn eerste droomkeuken kostte 53.000 euro. Heb koffie over de bureau gemorst toen hij de prijs zei maar had zo getekend als we niet met een beperkter budget zouden gezeten. Dat was echt de mooiste keuken
De stenen bladen van Ikea zijn niet goedkoper dan bij een Steenkapper of keukenboer. Misschien handig om te weten
Veel te veel, moest helaas allemaal online omdat alles gesloten was. We hebben wel veel ruimte dus veel kasten moeten aanschaffen. Als ik het over had kunnen doen zou ik toch voor IKEA gaan