Of… iemand wil/kan geen inductiekookplaat betalen die vijf keer zo duur is als een gewone? Kan je gewoon met je volle verstand beslissen hoor
Het ging om keukens vanaf 30k…
Oh ja sorry kan ik niet over meepraten
Maak je geen zorgen, in nieuwbouwwoningen mag het überhaubt niet meer want dat wordt resonant afgestraft in je EPC.
Ja je ziet het vooral bij verbouwingen. Steken ze duizenden euros in isolatie en een wtw en dan wel een afzuigkap naar buiten.
Ik heb vandaag de sleutel gekregen van m’n nieuwe woning, maar weet nog steeds niet wat ik op de muren wil
Ik neig naar een terracotta achtige tint met op de muur er tegenover een behang waarin die tint terug komt(maar niet te druk).
Dit is mn huidige woning en ik houd van roze, groen, goud, maar wil wel voor een iets andere(luxere?) Stijl gaan dan ik nu heb.
Bij ons zijn de geuren ook veel sneller weg dan in het oude huis met afzuigkap. Ik ben erg blij met onze Bora.
Oh heel leuk, ben benieuwd wat je van je nieuwe huis gaat maken! Gaat die bank mee? Want daar vind ik persoonlijk terracotta niet direct bij passen eigenlijk.
Ik vind een Bora alleen aan te raden voor kookeilanden, daar vind ik een hangende kap echt zonde. Ik heb zelf voor een afzuigkap verborgen in bovenkastjes gekozen. Verder vind ik vooral bij hogere pannen de Bora niet optimaal presteren tov een bovenliggende afzuigkap. Is gewoon voorkeur. Niet echt een fout of een goed. En uiteindelijk heeft het ook met prijs te maken. Een Bora kookplaatafzuiging neemt wel de plek in van een kookpit. Wil je alsnog die extra pit hebben, dan is die kookplaat relatief duur. Dan zou ik denk ik voor andere features gaan.
Dat zal ik niet doen. Dan pas je de nieuwe keuken aan op de meuk van een anders. Mocht blijken dat die vierpits elektrisch kooktoestel vervangen moet worden, en je wil graag naar inductie heb je al een probleem. Laat staan welke kat er in de stoomoven gegaard is. No senk joe.
En dan heb ik het nog niet gehad over de garantie.
Maar mocht je apparatuur van de Ikea willen, passend bij jouw nieuwe Ikea keuken, dan is marktplaats wel een goede.
Maar apparatuur van oude eigenaren in je nieuwe keuken plaatsen, nee, dat doe ik niet.
Haha alsof tweedehands altijd troep is. Sorry maar dit vind ik echt een heel ouderwetse gedachte over tweedehands spullen: er is echt genoeg mooi/schoons/nieuws te vinden, ook als het tweedehands is.
Jeetje wat wen overdreven bericht zeg😂 alsof al je apparatuur bij gebruik 1 gore bende word. Ik heb mijn oude keuken verkocht met alles brandschoon als nieuw. Weet zeker dat mensen er heel blij van geworden zouden zijn om dit in hun keuken re plaatsen
Sorry, ik ben wel vergeten te melden dat ik veelal tweedehands koop en second hand mijn tweede naam is
Maar nieuwe keuken aanpassen omdat er bestaande apparatuur inzit en het zo een beetje ‘sustainable’ is zal ik gewoon niet doen.
Hier heb je het over een volledige keuken. Ik heb het over alleen de apparatuur overnemen en plaatsen in een nieuwe keuken
Ik geef daarbij aan dat als ze de keuken eruit hadden gesloopt en de apparatuur hadden verkocht nensen er echt heel blij van geworden waren. Jij doet echt alsof alles vet goor word terwijl dar helemaal niet zo hoeft. Daarbij heeft niet iedereen het mega budget voor een nieuwe keuken maar wel de wens. Prima als daar zo concessies gedaan kan worden toch?
Voor BSH zou ik het niet weten, maar ATAG is zeker niet technisch hetzelfde als Etna en Pelgrim. ATAG inductieplaten hebben bijvoorbeeld een veel sterkere spoel waardoor hij sneller warm wordt en je ook nauwkeuriger kan verwarmen op (meestal) meer standen. Het komt wel van hetzelfde moederbedrijf en soms ook uit dezelfde fabriek, maar technisch gezien is er echt een verschil in kwaliteit.
Ik lees dat nergens, en wat jij nu neerzet klopt ook niet.
Sorry. Maar ik denk dat we elkaar misvatten, wat ik heb getypt betrek ik op mijzelf. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.
En nogmaals: apparatuur hergebruiken in een nieuwe keuken zal ik niet doen. Maar mocht ik een Siemens combi oven te duur vinden voor de nieuwe keuken, dan is het zeker raadzaam om op tweedehands te kijken. Ik zal dan wel de garantie in het achterhoofd houden.
Ik hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel
Oh waar is je koffietafel van? Leuk!
Ah ik vind dit er veel gezelliger uitzien dan al die terracotta muren overal eigenlijk
Ja ik vind terracotta eigenlijk de nieuwe grijze hoekbank (no shade, heb zelf ook een grijze hoekbank. Of nou ja, ook shade naar mezelf dan).