Interieurtopic #5

Heeft iemand hier misschien een leuk idee voor een muur in de speel/kinderkamer?
Het is een muur van 2 meter breed en ik wil eigenlijk een grote prikbord wand ervan maken maar ik vind punaises een eng idee met kleine kinderen. Ook zou ik iets van schoolbordverf wel leuk vinden maar ik wil ook heel graag heel veel foto’s, tekeningen etc kunnen ophangen.

Toen kwam ik op mangnetisch krijt behang. Maar ik vind het deels nog best duur en ook een beetje kil ogen.

Heeft iemand hier een leuk idee of zelf iets in deze categorie? Het mag echt dus wel kinderlijk hoeft niet heel strak oid.

2 likes

Ik dacht dat er ook magneetverf bestaat? Maar geen idee hoe sterk dat is…

Mijn ouders hebben magneetverf op de muur en daar moesten echt 6 lagen op om het te laten werken :smiling_face_with_tear: was gelukkig klein muurtje dus te overzien, maar voor 2 meter wordt dat wel prijzig denk ik.

2 likes

Wij hadden een dunne metalen plaat tegen de muur met krijtverf erop. Dus en magnetisch en krijtbaar. Werkte goed! En verder plakgum voor andere muren.

3 likes

Oh dat is ook nog een leuke! Wat voor metalen plaat was dat?

2 likes

Geen idee of het te omslachtig is maar misschien kan je aan de hand van deze vloerkleed tutorial in photoshop wel hetzelfde effect bereiken in photopea. Dat is gratis. Zelf heb ik dit niet uitgeprobeerd verder

1 like

Geen idee, het was 20 jaar geleden. Ik weet enkel nog de uitleg van mijn vader dat het een dunne plaat (1-2mm) was die hij aan de muur had bevestigd en dat het sterker was dan magnetische verf. Wellicht toen gewoon bij de bouwmarkt gekocht.

2 likes

Papier op maat van de prints/ lijsten knippen en met schilderstape op de muur plakken. Als je wilt bepalen welke prints mooi zijn naast elkaar kun je dat gewoon op je vloer uitleggen

1 like

Heeft iemand de kleuren cromarty of school house white van Farrow and Ball op de muren? En een foto wil delen?

Geen site, maar ik heb hier laatst Gimp voor gebruikt. Was heel makkelijk.

1 like

Ik heb alleen een swatchfoto.

Maar ik kan als tip geven om op TikTok te kijken naar mensen die deze kleuren hebben gebruikt. Dat geeft een heel goed beeld van wat voor sfeer het geef, beter dan van af een foto.

4 likes

We krijgen volgende maand een nieuwe keuken in deze kleuren:

Nu wil ik op de muur een warmere, maar wel neutrale tint, zodat het niet allemaal zo zwart wit grijs is.
Mij leek Histor In The Buff er wel mooi bij, maar iemand nog een idee wat hier mooi bij zou staan?

2 likes

Oh goeie, thnx

1 like

Iets richting oker zoals sunny day van flexa is hier denk ik ook mooi bij maar dan misschien in een lichtere tint ?

1 like

Ik heb dit plaatje gevonden op Pinterest, in een lijstje met IKEA pax kast ideeen. Precies wat ik voor ogen heb voor in mijn slaapkamer.

Ik kan alleen nu op de site van IKEA niet zo’n schuine hoekkast vinden. Iemand een idee? Of zou het misschien van een oude collectie zijn?

Het rechtse gedeelte met de lades is denk ik ook maatwerk/een halve pax kast, want deze hoogte bestaat (nu) ook niet.

3 likes

Nee die hoekkast is al een zeer oud model, die zou je alleen nog kunnen vinden op marktplaats.

4 likes

Thanks, zie er toevallig al eentje in de buurt op staan!

5 likes

Ik weet niet of je deuren wilt, maar hou er rekening mee dat je dan die onderste la niet kunt plaatsen.

1 like

Tenzij je een andere scharnier haalt! (Bij bv Hornbach)
Ik heb dat ook gedaan bij mijn pax meg deuren en nu heb ik overal gewoon lades onderin. Vond die ‘loze’ ruimte onderin echt zo zonde.

3 likes

Ja precies! Ikea’s oplossing is zo’n draadmand of idd gewoon leeglaten als “plank”, ziet er ook niet uit :sweat_smile:

3 likes