Ja zou hem skippen
Oh heel nice! Ik overweeg om een vintage Cassina Maralunga van Vico Magistretti. De stoel lijkt wel op die van jou, en is wat goedkoper!
En een draadloze hanglamp met een lamp op batterijen?
Heeft hier iemand van die halve maantjes op de trap in een lichte kleur, met de kennis of deze snel goor worden als je er met schoenen op loopt? Ze lijken vrijwel altijd gemaakt te zijn van een kunststof en niet van een natuurlijk materiaal, waardoor ik hoop dat ze schoner blijven (of makkelijk met een doekje weer fris te krijgen zijn indien nodig) maar voordat ik ze ga halen ben ik benieuwd naar ervaringen. (Wegens een praktijk aan huis zullen ze geregeld belopen worden met schoenen, met sokken zou ik er niet zo bang voor zijn).
Mijn tip is doe het niet want je ziet er alles op
Ik heb van die licht grijze. Vreselijke dingen. Als we de trap ooit opnieuw gaan doen komen die dingen er niet weer op.
Ik heb transparante plakdingen. Was wel noodzaak bij een gladde houten trap. Je ziet daar wel gebruikssporen, maar kunt het ook beter schoonhouden dan iets van stof. Ziet er (net zo) lelijk uit
Als je katten hebt dan is dit fantastisch. Voor de katten.
Als je geen schoenen aandoet op je trap dan hoef je echt niet elk half jaar te verven. Wij hebben 3-4 jaar een geschilderde trap gehad en die zag er nog goed uit.
Ja maar ze zegt juist dat geen schoenen geen optie is vanwege een praktijk aan huis
Oeps gemist!
Ja ik had donkere op een witte trap, was wel een huurhuis en meer uit nood erop geplakt want geen zin om er veel geld aan uit te geven, en ik vond het opzich prima alleen 2 treden waren na 5 jaar jaar kapot gekrabd door mn katten. Was uit het zicht dus boeide me niet zo, had ze anders gewoon een keer vervangen.
Je hebt ook van die rubberen strips die je voor de rand plakt, misschien is dat iets?
Precies hetzelfde als op de screenshots eigenlijk. Er kunnen dus nog steeds beschadigingen aan de zijkant van de trede komen. De strips zijn doorzichtig, maar wel op een zichtbare manier natuurlijk. Werkt heel goed tegen uitglijden!
Bij ons hebben we toen de trappen geschilderd moesten worden, van die rubberen anti-slipstrips erin laten frezen. Nouja, er werd dus een sleuf in gefreesd en daar die strip in verzonken. Mooi en veilig, maar wel een hoop werk.
Ik heb deze ook en het is tering lelijk haha. Ik heb het er toentertijd voor ‘tijdelijk’ op gedaan ivm huisdier dat anders uitgleed (ok en mijn vriend is ook meerdere keren van de trap gedonderd), maar wil echt zsm een andere oplossing. Het is al snel niet meer doorzichtig en er komt alsnog vuil op/onder dat je er moeilijk uit krijgt. Ik vind het geen aanrader.
Wat er ook bestaat zijn anti slip “stickers”
Die plak je ook op je trap, maar je hebt ze blijkbaar ook met bijv houtprint etc
@PiuPiu @Telefoonnummer @Plum @Spaarlamp
Nou dat is duidelijk, waardeloze dingen dus
@Plum Wat bedoel je met transparante plakdingen? Er zal toch iéts op de trap moeten (want ik ga niet elk half jaar verven) dus het is dan kiezen uit kwaden. Of iemand anders nog een briljante tip om beschadiging en uitglijden op de trap te voorkomen?