Interieurtopic #5

Oh dit vind ik ook wel tof! Voor de overgang zou ik een aflopend plintje plaatsen, daar stuc je dan wel overheen. Lijkt me wel lastig überhaupt omdat het in een paar lagen moet. Ik vind stuccen iig wel heel moeilijk om netjes te krijgen. Maar wel mooi is t!

4 likes

Oja snap ik, heb je natuurlijk wel dikkere laag nodig om het relief van de voegen te dekken. Ik vond het goed te doen, het is heel mooi geworden. In het begin wel frustrerend als je het door moet krijgen. Maar daarna heel leuk!

3 likes

Het ligt aan de hoogte van die overgang, maar je zou er ook een latje op vast kunnen maken zodat je een kaarsje op fotolijst erop kwijt kan?

1 like

Ik zou dit ook willen doen dus benieuwd naar ervaringen!

1 like

Iemand zin om mee te denken, ik zit in een kleine zolderverbouwing met dakkapel en wil het hierna ook even wat leuker inrichten. Gebruiken het nu vooral als werkplek en incidenteel als logeerkamer. De meubels staan nu wel op handige plekken, bureau straks op de plek met veel licht en niet met rug naar de deur (haat ik haha). Maar alles is nog wit en saai. Iemand ideeën wat leuk is om te doen qua kleur? Het is vrij hoog (punt dak) en beetje kleur vind ik leuk, maar m’n vriend heeft het liever neutraal.

plattegrond

1 like

Misschien zelf iets creëren met Eket van Ikea? Dat is smal en dan kun je wat de hoogte in. Je hebt wel allerlei “hacks” daarvan op pinterest staan waardoor je ideeën kunt opdoen.

Dan zou je vast iets kwijt kunnen tussen de deur van de slaap- en woonkamer.

1 like

Ik had tijd en acrylverf en wilde iets proberen op de muur van mijn dochter :grin:

39 likes

Woow wat leuk! Had je hier stencils voor of is dit uit de losse pols?

4 likes

Iemand toevallig tips om rooklucht uit een woning te krijgen? Ik heb vorige week een woning bezichtigd en geaccepteerd, maar het werd direct bij binnenkomst duidelijk dat er binnen op de begane grond gerookt werd (ja heel vies maar ja ik heb weinig te eisen momenteel helaas).
Er ligt een tegelvloer in de gang en keuken en de woonkamervloer gaat eruit. Op de muren zitten tegelstrips en granol. Kreeg van een collega de tip om de granol muren te reinigen met een stoomreiniger maar op internet lees ik weer dat dat het pleisterwerk aantast.
Overigens vind ik het granol en steenstrips heel lelijk dus mocht iemand daar nog tips voor hebben zijn die ook welkom. Ik heb dus alleen niet heel lang de tijd om te klussen/op te knappen.

Ons huis stonk ook enorm (geen rook, gewoon vies, hadden ze op een of andere manier tijdelijk weggekregen tijdens de bezichtiging). De vloer vervangen en muren stucen heeft alles doen verdwijnen. In de raambekleding zat ook veel stank, dus dat zou ik allemaal vervangen als dat mogelijk is.

Ik denk dat stucen geen optie is he? Gaan die steenstrips er wel af? En misschien zelf iets van muurglad aanbrengen voor het schilderen? Misschien doet alleen schilderen ook al veel hoor. En het wordt lekker weer, gewoon doorluchten hele dagen door (of zoveel mogelijk) gaat ook echt veel doen.

2 likes

Ik lees elders iets over renovatieverf, dat isoleert de lagen eronder. Verder moet ik denken aan een ozongenerator, misschien kan je die huren?

Kan de woningbouw niet iets toezeggen?

En verder vooral veel luchten en alles afnemen met of iets met chloor of iets met ammonia. Kutklus met mondkapjes dus.

Vooral veel luchten ook. Ik zou tijdens het klussen alles open zetten de hele tijd. Maar als het echt een doorrookt huis is is het lastig.

2 likes

Alles afnemen met ammoniak!

2 likes

Een ozongenerator gebruiken! Heeft bij onze auto de (super intense) rookgeur volledig verwijderd

1 like

Mijn bovenbuurvrouw heeft alles geverfd met nicotineverf en daar ruik je echt niets meer van de rookgeur! De vorige bewoner heeft er 30 jaar gewoond en gerookt.

1 like

Ik heb in mijn vorige woning ook overal bakjes met schoonmaakazijn neergezet op de momenten dat ik er niet was. Baking soda schijnt ook goed te werken.
Zo veel mogelijk ramen en deuren tegen elkaar open als je er bent.
Alles afnemen met ammoniak en daarna de muren met latex geschilderd.

3 likes

Je moet echt alles afwassen (muren, vloer, plafond, trap etc), en in mij ervaring is 1 keer niet genoeg maar moet het in meerdere keren. Heb ooit een vriendin geholpen in een huis dat echt geel was van het binnen roken. Het was veel werk (dus hopelijk kun je mensen vragen om je te helpen!) maar hey is wel goed gekomen. Ze had een of ander speciaal product om dit van de muren en keukenkasten enzo te verwijderen, ik weet niet meer precies wat het was maar ik kan het wel eens voor je vragen of zij het nog weet!

2 likes

Bij ons zat de geur vooral in de ondervloer. Toen we die vervangen hadden was de meeste geur weg

2 likes

Een vriendin heeft met dasty alles afgenomen. Ze moest het appartement van haar rokende vader leegruimen en heeft dit op vier dagen non stop met haar moeder gedaan

4 likes

Ik had 2 ‘echte’ stencils en 1 heb ik zelf gemaakt van een kartonnen vel (dat werkte wel prima eigenlijk!) en 1 bloem heb ik uit de losse pols gedaan.
Met de stencils heb ik gewoon alles in de basiskleur gedaan met een kwast. En daarna met een kwast of verfstift heb ik nog wat details ingekleurd, zoals de blaadjes en bloemknopje.
Was heel makkelijk. En nu zit ik natuurlijk te bedenken welke muren ik nog meer kan stencilen :joy:

3 likes

Ohhh heel leuk. Ik ga dit onthouden voor een volgend verfproject

1 like