Interieurtopic #5

Ik probeer een lelijke inbouwkast te redden van slopen door hem te schilderen. Omdat het niet heel mooi is qua materiaal (deels kunststof), dacht ik in eerste instantie om het dezelfde kleur te schilderen als de muur en plafond, maar ik twijfel! Dit is hoe het er ongeveer uit zou zien, maar zonder de moulding.

Wat zouden jullie doen?

• Roze
  • Groen
  • Blauw
  • Anders, namelijk?

0 stemmers

1 like

Ik wilde deze kopergravure inlijsten, maar als je dat professioneel laat doen, dan kost de lijst al snel meer geld dan de gravure zelf.

Toen vond ik deze lijst bij de kringloop met bruin passe-partout erbij, die ik wel mooi vind. Ik wil de druk niet onder het passe-partout doen, omdat ik het papier zelf heel mooi vind, maar nu valt ie dus naar beneden in de lijst. :confused:

Heeft iemand hier een oplossing voor zonder dat je hem hoeft op te plakken? Of kent iemand een speciale tape waarbij je zulk papier niet beschadigd als je de druk weer uit de lijst wil halen?

1 like

Met stijfsel misschien? bij het boekbinden wordt dat ook gebruikt in de restauratie. Het is een niet permanente lijmbinding.

2 likes

Interessant; nog nooit van gehoord! Ga eens kijken of dat eventueel wat is. :relaxed:

2 likes

Extra papier aan de achterkant ? Dan zit t allemaal iets strakker

3 likes

Edit niet goed gelezen

Misschien een stukje papiertape (masking tape) gebruiken of een rolletje maken van plakband?

Dat is precies wat ze niet wil

Thanks! Fijne tip, een fysieke plek waar ik kan kijken. Als de hitte voorbij is ga ik daar eens beginnen :slight_smile:

1 like

Je hebt speciale passepartouttape, deze is wel bedoelt om het papier achter het/de (?) passepartout te houden, maar andersom kan ook lijkt me. Deze verkleurt ook niet.
Alleen heb ik er geen ervaring mee en durf ik dus niet te zeggen of het ook weer makkelijk loslaat.
Ik vrees dat een tape wel de enige manier is, ik zou dat eerder gebruiken dan een lijmmiddel.

Edit: ik zou ‘m dan via de achterkant vastplakken, dus bij de opening van de passepartout.

2 likes

Je kunt ook fotohoekjes gebruiken!

3 likes

Heb je eraan gedacht om de passe partout kleiner te (laten) snijden? Dan hou je het papier gewoon in het zicht en blijft deze beter zitten

1 like

Een stukje rubber/silicone/latex/stof erachter?

1 like

Ja, dit. volgens mij ik het van TOON atelier

2 likes

Welke kleur roze is dit? Ik zoek zoiets!

1 like

Dit is Pink Ground van Farrow & Ball, maar ik heb hem gemengd in een Sigma verf.

1 like

Weet iemand waar deze lampen van zijn? Ik heb Google lens al geprobeerd, maar daar kom ik niet verder mee

1 like
2 likes

Ik weet niet of t hier hoort of in het ‘klussen in huis’ topic maar ik ben zoooo trots op de inbouwkast die ik op mijn zolder heb gemaakt :heart_eyes: hij heeft wat imperfecties maar heb nu eindelijk een knusse kamer ipv rommelhok

Voor de liefhebber nog de

before

188 likes

Wauuuw wat mooi!!!

3 likes

Wauw, hele mooie kleur ook! Weet je welke kleur het is?

4 likes