Interieurtopic #5

Thanks! Fijne tip, een fysieke plek waar ik kan kijken. Als de hitte voorbij is ga ik daar eens beginnen :slight_smile:

1 like

Je hebt speciale passepartouttape, deze is wel bedoelt om het papier achter het/de (?) passepartout te houden, maar andersom kan ook lijkt me. Deze verkleurt ook niet.
Alleen heb ik er geen ervaring mee en durf ik dus niet te zeggen of het ook weer makkelijk loslaat.
Ik vrees dat een tape wel de enige manier is, ik zou dat eerder gebruiken dan een lijmmiddel.

Edit: ik zou ‘m dan via de achterkant vastplakken, dus bij de opening van de passepartout.

2 likes

Je kunt ook fotohoekjes gebruiken!

3 likes

Heb je eraan gedacht om de passe partout kleiner te (laten) snijden? Dan hou je het papier gewoon in het zicht en blijft deze beter zitten

1 like

Een stukje rubber/silicone/latex/stof erachter?

1 like

Ja, dit. volgens mij ik het van TOON atelier

2 likes

Welke kleur roze is dit? Ik zoek zoiets!

1 like

Dit is Pink Ground van Farrow & Ball, maar ik heb hem gemengd in een Sigma verf.

1 like

Weet iemand waar deze lampen van zijn? Ik heb Google lens al geprobeerd, maar daar kom ik niet verder mee

1 like
2 likes

Ik weet niet of t hier hoort of in het ‘klussen in huis’ topic maar ik ben zoooo trots op de inbouwkast die ik op mijn zolder heb gemaakt :heart_eyes: hij heeft wat imperfecties maar heb nu eindelijk een knusse kamer ipv rommelhok

Voor de liefhebber nog de

before

189 likes

Wauuuw wat mooi!!!

3 likes

Wauw, hele mooie kleur ook! Weet je welke kleur het is?

4 likes

Prachtig!!! :star_struck:

2 likes

Ja is 85% bubbels van Flexa

6 likes

Oohh thanks! Jammer genoeg lijkt het nergens verkocht te worden :frowning: maar dit geeft me wel iets om mee verder te zoeken

1 like

Ik zoek twee typen kleden en er is veel mogelijk, zo zie ik online, dus ik ben op zoek naar tips/materialen/fijne merken/mooie kleurpatronen.

Allereerst zoek ik een buitenkleed dat lang kan blijven liggen in de tuin, blootgesteld wordt aan regen enz. Qua kleur/patroon zoek ik iets vrolijks (ik vind veel leuk maar ben er nog niet helemaal uit wat het mooist past), maar liever geen wit in het kleed omdat ik bang ben dat het snel viezig oogt. Heeft iemand tips voor een merk of een type materiaal (of zelfs een specifiek kleed) waar diegene ervaring mee heeft? Vind het vooral fijn als het lang mee gaat.

En ik zoek een kleed (loper) voor op de smalle gang boven bij de slaapkamers en badkamer, van 60 cm breed (lengte 180 tot 250 ongeveer) en ik twijfel welk type materiaal handig is. Ik heb kinderen dus het moet een beetje kind-proof zijn, dus zacht, het liefst wasbaar, goed stof te zuigen, liefst anti-slip. Ik heb een zwak voor natuurlijke materialen zoals wol of jute maar ik twijfel of dat praktisch is. Ik zie ook kleden van polyester, vinyl en ‘synthetisch’, maar kan me niet zo goed indenken hoe prettig dat loopt en hoe mooi dat is (behalve van vinyl en dat ijkt me echt niks). Ik zoek per se een jute-achtige natuurlijke kleur, eventueel met patroon maar dan wel graag ‘ronde’ zachte vormen. Ook hier zijn materiaal/merk tips welkom!

2 likes

Ik heb toevallig zelf laatst een loper voor in de gang besteld bij Next en ben daar erg blij mee! Het is wel een synthetische dus moest even wennen aan dat er bijna een soort glans op zit ofzo? Maar hij is echt super praktisch. Hij is mooi dun en antislip aan de onderkant, waardoor je er niet snel over struikelt en kan dus makkelijk in de wasmachine ondanks dat ie vrij groot (lang) is. En je kan met een bezem en met de stofzuiger hem heel gemakkelijk schoonmaken. Ze hebben daar ook jute varianten volgensmij dus ik zou zeker even kijken.

O dank je voor je reactie, heel fijn! Vroeg me inderdaad al af of Next wat is. Hoe voelt het synthetische aan je voeten?

1 like

Hmm ik loop er eigenlijk nooit met blote voeten op. Maar het voelt zacht!

2 likes