Interieurtopic #5

Op smulders textiel hebben ze echt alles

1 like

Deze van La Redoute vind ik een aanrader als je een effen kleur zoekt tenminste. Zacht katoen, niet zo ruw zoals je bij goedkopere sets vaak hebt. Je moet wel de kussenslopen apart bestellen, maar er is normaal gezien een actie dat je dan korting krijgt.

5 likes

Ik vind de 100% linnen dekbedovertrekken van Ikea en H&M heel goed. Onder linnen slaap je zo fijn vind ik! Niet het goedkoopste, maar wel echt waard. Ohh en Crisp Sheets, maar is nog duurder :upside_down_face:

@Masterchef ik wilde graag een gietvloer, maar dat werd echt te duur, dus toen hebben we PVC in een soort gietvloer-look gedaan. Het zijn hele grote vierkante grijze tegels en je zit dan bijna de naden niet, waardoor het een soort van 1 wordt. Het merk van deze tegels is VT Wonen. Vind het zelf erg mooi met houten meubels erop. Zie hieronder stukje van m’n vloer :slight_smile:

6 likes

Zalando Lounge heeft vaak veel beddengoed met 60/70% korting, heb zelf e.e.a. van Walra daarvandaan en heel tevreden over!

1 like

Ik vind het 100% katoen satijn beddengoed van Ikea het allerfijnst. Dat is heel zacht (en hoe hoger de draaddichtheid hoe beter)

1 like

Eens en doe ook een satijnen onderlaken erbij. :blush:

4 likes

Eens! Ik heb de 100% linnen van H&M en dat was behoorlijk duur maar ik ben er echt heel blij mee! Als het warm is voelt het licht en luchtig en koel, en als het koud is voelt het lekker warm. Crisp Sheets ook wel eens gehad maar ik vind deze linnen eigenlijk fijner!

1 like

Ik vind 5 jaar echt helemaal niet zo oud voor beddengoed.
Gewoon letten op natuurlijke materialen. Ik vind Hema en Ikea prima kwaliteit hebben (niet elke set!) en verder is het voorkeur. Satijnen kwaliteit is wel lekker koel in de zomer. En linnen vind ik zelf ook lekker. Heb zo’n set van Ikea en dat lijkt best goede kwaliteit (maar heb nog maar een dik jaar).

10 likes

Zara is een afrader, scheurde bij mij na een jaar. Ik ben fan van Essenza, mooi zacht en glad materiaal. Maar duur. Dus ik heb goedkoop beddengoed erbij en vervang eens in de 2 jaar een goedkope voor een dure. En ik heb maar 3 sets nodig. (1 in de was, 1 in de kast, 1 op mijn bed). Mooie hoeslakens vindt ik wat moeilijker te vinden, want die zijn duur en dat vind ik het dan weer niet goed waard. Dus daarvoor heb ik Ikea versies. De goedkoopste lijn (Dvala) daarvan gaat het elastiek snel kapot.

1 like

Snap het ook niet goed, was de kwaliteit van ikea en Hema beddengoed 10 jaar geleden dan zo anders dan nu? Al mijn beddengoed is tussen de 10 en 15 jaar oud en doet het prima, van de sets die m’n ouders gebruiken zijn er ook 20 jaar oude, ziet er prima uit, misschien een béétje minder felle kleuren dan gloednieuw maar niet echt verwassen.

6 likes

Ik heb de 100% katoen van de h&m en dat is echt mijn ultieme favoriet. Blijft mooi, lekker zacht en luchtig. Wil het liefste nog 1 maar beddengoed van de h&m in de juiste maat scoren is lastig. Ik heb ook crispsheets maar vind die dus echt vreselijk liggen🙈

2 likes

Hoe lang je beddengoed meegaat ligt toch ook aan hoeveel sets je hebt, hoe vaak je wast, hoe heet je wast.

@TanteBetje ala je ing rentepunten hebt kun je essenza voor de helft van de prijs kopen

5 likes

Hoogstwaarschijnlijk wel ja.

Wij vinden de katoen satijnen dekbedovertrekken van het eigen merk van Loods 5 heel fijn liggen!

3 likes

Yes. HM linnen.

Wordt niet dunner, blijft ook goed als je het kookwas wast en de kleuren houden de kleuren.

2 likes

Zoals deze? https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1127676007.html

Edit: oh nee ik zie dat dit een linnenmix is…

2 likes

Wel altijd uitverkocht als ik kijk.

7 likes

Heeft er toevallig iemand tips voor gordijnrails voor ramen die een hoek vormen?
Ik wil graag iets van glasgordijnen/vitrage hangen en dan zwaardere gordijnen voor 's avonds (ik heb deze van Ikea al gekocht).
Dit zijn de roede en rail die er momenteel hangen:

Misschien niet zo’n duidelijke foto gezien het raam op kiep staat, maar links zit er een raam van in totaal zo’n 3 meter breed en rechts is dus nog een klein raampje.
De roede die er nu hangt vind ik dus niet mooi en werkt ook niet aangezien de houders van de roede de ringen blokkeren. En de rails voor de glasgordijnen liggen te dicht tegen het raam, ik wil lange gordijnen tot tegen de grond dus ze mogen niet op de vensterbank vallen.

Dus ik denk dat ik op zoek ben naar dubbele gordijnrails met een bocht? Heeft iemand toevallig ervaring met zaken/webshops die dit aanbieden? Of heeft iemand toevallig nog een ander idee?

2 likes

Ik heb geen ervaring met een dubbele rails, maar heb wel eens een rails op maat laten maken voor een erker (had ook een paar bochten erin). Dat heb ik gekocht via roedeshop.nl, product was U-Rail Gordijnrails Wit mocht je er iets aan hebben. Kwaliteit was goed!

5 likes

Dankje, naar dit soort tips was ik op zoek!

3 likes