Interieurtopic #5

De frontjes voor de keuken zijn (eindelijk) bezorgd, ik heb een kleintje even uitgepakt want ik was zo benieuwd hoe het er uiteindelijk echt uitziet.
Maar het was het wachten echt waard, ik vind het zooooo mooi :heart_eyes: :star_struck:

68 likes

Mn kantoor/kleedkamer heeft weer meningen nodig.

Het is een klein kamertje, dus de foto’s heb ik een beetje vervormd op 0.5 moeten maken. De muur achter m’n bureau komt nog vol met lijsten, spiegels, plankjes met boeken. En ik wil nog een tapijtje/loper. Maat wordt 80x150 of 70x140.
Nu wil ik echt wel gaan voor de hele vibe van volle groene muren en denk ik daarbij steeds aan een rood perzisch/oosters tapijt, maar kan nu toch weer niet kiezen.

Kamer:

Dit zijn alle opties die ik gevonden heb via Volero. Als iemand nog andere beter sites heeft, ook top!

Marrakesh Rood (tapijt net als Kasmir Terra):

Kashmir Terra:

Domingo Mandala donkergroen:

Dreams diep blauw (wasbaar en dun net als Domingo):

Tapijt opties:

• Marrakesh Rood
  • Kashmir Terra
  • Domingo Mandala donkergroen
  • Dreams diep blauw

0 stemmers

@Lula ik twijfelde over de locatie van de post, nu interieur gedaan maar mag ook persoonlijke vraag zijn.

Wat zijn de afmetingen van de kamer en van de tapijten? Dat vind ik nogal belangrijk voor een keuze. Als het je gaat om welke kleur of -richting je op wilt? Dan lijkt rood mij het warmst. En ik koos voor de Marrakesh omdat die mij van de 2 rode opties het langst leek. Maar bijvoorbeeld het formaat van de groene optie in een rode kleur zou ik het mooist vinden.

De maten zijn hetzelfde, 80x150. De foto’s op de site zijn niet van deze maat. Geen idee hoe groot de ruimte is, ik heb gewoon gemeten op de grond welke maat tapijt ik wil.

1 like

Mij lijkt blauw er mooi bij, nog blauwer dan het voorbeeld wat je al geeft, bijvoorbeeld:

4 likes

Deze is heel mooi, blijft ook goed!

Is de site merelinwonderland.nl geen optie voor vloerkleden in deze stijl?

1 like

Heb je er ook over nagedacht om het plafond in dezelfde kleur te verven? Dat lijkt me ook wel mooi! Tenzij het een huurhuis is, dan is het wel veel moeite om het weer wit te maken als je eruit wil…
Ik vind overigens het eerste kleed het mooist, maakt het geheel wat warmer denk ik.

9 likes

Thanks, maar die zijn te groot. Ik zoek max 80 x 150.

@EleanorRigby leuk idee! Ruimte is wel echt klein en dat maakt het misschien nog kleiner, maar denk dat het qua vibes wel een tof plan is.
De wand waar m’n bureau tegenaan staat heeft ook nog een extra laag nodig (stonden eerst kledingkasten tegenaan en m’n verf was bijna op destijds, dus toen heb ik maar 1 laag gedaan), dus ik moet toch nog aan de bak.

@NeverLeNkemise heb even gekeken, maar daar hebben ze helemaal niet de juiste maten helaas.

2 likes

Ik heb dat zelf nog nooit gezien dat een gekleurd plafond een ruimte kleiner maakt! En als wel, is dat ook niet zo erg toch? Het maakt het vooral warmer en gaver vind ik :grinning: zorgt inderdaad echt voor een gave vibe.

7 likes

Denk dat het juist heel tof gaat staan, juist in een kleine ruimte is het rustiger voor je ogen. En je zou ook nog kunnen overwegen om het plafond een tint lichter te schilderen.

6 likes

Het is denk ik ook mooi om het plafond in een lichtere tint groen te schilderen. Sanny Verhoeven (de infuencer) heeft haar slaapkamer plafond licht blauw met donkerblauwe muren. Het verschil tussen de muren en plafond is nog steeds fris en ruimtelijk maar het plafond steekt niet zo koeltjes af tegen de muren als wanneer het wit zou zijn.

3 likes

Heeft iemand hier een badkamer met beton cire? Ik ben heel benieuwd hoe dat bevalt en met name ook of het na een aantal jaar nog mooi is

3 likes

In ons nieuwbouwhuis willen we pvc vloer laten leggen, en dan bij de voordeur een uitsparing voor zo’n vloermat omdat een losse mat waarschijnlijk klem komt tussen de voordeur (deze tip krijgen we iig). Maar zijn die ‘‘inbouwmatten’’ altijd zo lelijk grijs of zwart? Losse deurmatten zijn zoveel leuker… Heeft iemand een tip voor een leuke inbouwmat? :smiley:

2 likes

Ik vind dit wel leuke matten

3 likes

Ik wilde hun ook tippen! Na bijna 2 jaar nog heel blij met onze mat

3 likes

Ik heb het in beide badkamers laten doen op alle muren behalve het plafond in zandkleur en roze.
Momenteel alles oké, woon hier nog maar 2 maanden. Het water van de douche droogt ook snel op van de muren.

Kan het nu alleen maar aanraden, heb het wel door een erkende plaatser laten doen. Toch iets meer garantie.

4 likes

Je hebt ook kokosmatten op de rol, die kan je op maat bestellen en er zelf inleggen. Geen patroon maar in elk geval niet zwart of grijs.

1 like

Ja ik! Al een paar jaar nu. Zelf aangebracht en blijft heel mooi omdat de afwerk lak / resin zo hard wordt!

2 likes

Dank en @Daelyss
Wat fijn dat het ook langere tijd mooi blijft, zeker als je het zelf gedaan hebt. Onze aannemer is bang dat t scheurt, oud huis hebben we. Heb jij een nieuwbouw woning of ook een huis dat nog een beetje beweegt?

3 likes