Interieurtopic #5

@Rozevarken @TanteBetje Oef ja hier was ik al bang voor. Ik ben echt niet happig op opnieuw tegelen en mijn vriend ziet het ook niet zitten. Ik denk er nog even over na. Wat mij betreft hoeft het ook niet per se prachtig te worden, íéts beter is ook al wat. Misschien probeer ik toch eerst verven en dan eventueel alsnog de tegels eruit als verven een zooitje wordt.

Mocht iemand nou nog een briljant ander plan hebben, dan ben ik nog steeds benieuwd.

1 like

Pff het is echt lelijk inderdaad. Kijk als je de tegels ooit gaat doen kan je het beter nu doen want dan heb je er langer plezier van.
Ik denk dat verf echt niet mooi wordt op zo’n reliëfje en dat is ook niet schoon te maken denk ik.

2 likes

Wij hebben op ons toilet dumawall over de bestaand lelijke tegels geplaatst. Wij kunnen beide niet tegelen en dit was gewoon verticaal laminaat leggen :sweat_smile:

4 likes

Echt zó lelijk :cry:

@Eilish thanks, dat ga ik ook bekijken.

I.p.v. opnieuw betegelen worden tegenwoordig ook wandpanelen gebruikt voor badkamer/ wc. Misschien is dat een idee?

2 likes

Ooo dat ziet er inderdaad uit als een goeie optie! Ik zie ook allemaal leuke wandpanelen met printjes. En ik lees dat je ze makkelijk met een lattenframe op een oneven wand kan plaatsen.

En dan zou ik evt de grote tegels wit verven. Thanks voor de tip!

2 likes

Ik zou wel even checken hoe lang de schroeven, afvoerbuis en bevestigingen van je inbouwtoilet zijn en of je dan nog ruimte hebt om op te dikken of dat je eerst die relieftegels eraf moet bikken. Zou lullig zijn als je alles straks netjes hebt en dat e dan je toilet niet terug kan hangen.

2 likes

Haha. Thanks voor de tip! Mijn vader is een hobbyklusser dus ik ga hem sowieso vragen om advies en/of hulp, ik ben niet zo handig dus in mn eentje durf ik dat niet aan.

1 like

Ik zit me daarnaast nog af te vragen of een lichtere voeg tussen die grote tegels niet kan helpen, in plaats van die grijze voeg.

2 likes

Ik kende dit niet, wat een handig spul! Onze keuken is vrij oud en lelijk, krijg nu ineens allemaal leuke ideeën om hem op te knappen!

1 like

Ik heb het al eens eerder gevraagd blijkbaar (ik vond mijn eigen vraag terug door de zoekfunctie haha) maar ik twijfel toch weer: krijtverf… ik vind de structuur zo mooi op een muur! Maar ik kreeg toen al wel mee dat het snel beschadigd. Maar voor als ik het toch wil doen: heeft iemand nog tips qua techniek en merk verf? Of misschien een andere tip waardoor ik wat meer ‘diepte’ krijg als ik een muur in 1 kleur verf? :slight_smile:

Thanks! Misschien ook een goed idee!

Mijn vriend en ik komen er niet helemaal uit wat voor vloer we in ons nieuwe huis willen. We hebben redelijk veel houten meubels, ook niet allemaal in dezelfde houtsoort/kleurtint. Ik wil het liefst een houten/houtlook vloer, maar zie ook in dat dat too much kan worden icm de meubels. Mijn vriend wil graag een tegelvloer, maar ik vind dat vaak óf kil óf vrij ouderwets ogen. Wat zouden jullie aanraden?

2 likes

Gietvloer wellicht? Als je inderdaad wel je huidige meubels wilt houden dan zou ik een houten vloer ook niet zo snel doen. Of je moet het ‘breken’ met 2 grote tapijten (bijv 1 bij de bank en 1 bij de eettafel). Dat zou wel eventueel nog kunnen…
Maar hout op verschillende soorten hout zou ik persoonlijk niet voor gaan!

2 likes

Pvc vloer misschien maar dan niet in houtlook?
Bijvoorbeeld:

Of Marmoleum?

Of laminaat houtlook in een witte/grijze kleur?

2 likes

Wij hebben veel vintage houten meubels op een houtige laminaatvloer. Ik vind het geweldig maar het oogt wel wat oubollig/vintage achtig. Daar moet je wel van houden.

4 likes

Als je veel houten meubels het is het vooral slim om er voor te zorgen dat er minimaal 3 tinten verschil zit tussen de vloer en de meubels zodat je constrast creërt. Een vloerkleed of een gietvloer is ook een optie maar is afhankelijk van jullie stijl/smaak.

Ik denk dat de laatste suggestie van @Rowrow erg mooi is, maakt het denk ik heel rustig.

3 likes

Heeft iemand hier nog tips voor goed / fijn en ook betaalbaar beddengoed? Ik wil mijn slaapkamer een upgrade gaan geven en daar hoort natuurlijk ook nieuw beddengoed bij. Weet alleen niet zo goed waar ik deze zoektocht kan beginnen, want denk dat mijn huidige beddengoed wel al 5+ jaar oud is :sweat_smile:.

1 like

Hema kun je eindeloos wassen vind ik. Wehkamp en H&M heb ik voor mn kinderen en dat blijft ook wel goed. Zelf heb ik beddengoed van Auping en Suite 702 en dat vind ik echt heeeeeel fijn.

4 likes