Interieurtopic #5

Ik heb mijn werkblad in de kleur van mijn vloer. Vind dat zelf erg mooi.

4 likes

Heb je een waterverzachter? Ik zou echt oppassen met een zwarte spoelbak want je ziet daar alle kalk-en watervlekken op en je gaat vaak aan de slag moeten gaan met het invetten. Kijk eens naar een Blanco spoelbak in de kleur tartufo, zie je niets op en is ook niet zo vlekgevoelig als helemaal wit.

Voor je blad zou ik geen grijs nemen, je hebt warme kleuren gekozen en grijs vind ik te koel. Misschien een beige blad maar meer naar het wit toe?

9 likes

Kijk bij mat wel goed naar het materiaal. Mat composiet kan ik in ieder geval afraden.

7 likes

Wij hebben al 3 jaar een zwarte spoelbak van dat merk en nooit kalk.

2 likes

Ik denk dat handgemaakte vierkante tegels wel mooi zijn om wat textuur toe te voegen.

Qua blad kun je ook kijken naar hout of beton? Of terazzo, misschien zelfs in de stijl van je vloer.

2 likes

Ik heb nu al 7 jaar een zwarte spoelbak innde keuken en nooit gedoe met kalk. Zwarte kranen in de badkamer daarentegen

@Shaaar wat valt er tegen aan mat composiet?

@Nefertiti hangemaaktr tegeltjes wil ik graag, ik moet maar gewoon veel kleuren samples bestellen om te kijken wat past. Een houten werkblad heb ik in een vorige keuken ghad maar dat zou ik niet snel weer doen. Ik had eens een fles schoonmaakmiddel laten staan die wat gelekt had en die zwarte kring stond 3 jaar later nog in het blad
Terrazzo vind ik ook leuk

1 like

‘gewoon’ wit, zoals het op je voorbeeld is, lijkt me mss nog het mooist?

2 likes

Mat composiet kan enorm krassen (geloof ik) - verder zou ik voor een lichte kleur gaan die in dezelfde familie zit als je vloer.

3 likes

Ik zou een wit/ crĂšme blad doen, denk dat dat het mooist is.

Wij hebben een saliegroene keuken met licht-beige blad en Zellige tegeltjes op de muur. Maakt de keuken meteen een stuk gezelliger (rest van de keuken is vrij strak).

3 likes

Ik heb zelf forbo marmoleum in woonkamer en keuken. Na paar jaar nog steeds mega mega blij mee, maar ik zou het nooit nog een keer echt in de keuken leggen. Het krast heel snel en je laat in de keuken toch meer vallen dan je denkt.

2 likes

Mat composiet is poreus, dus op een licht blad vlekt alles met kleur (bietensap, kringen van koffiekopje, kurkumathee). Dat krijg je soms wel weggebleekt (wat je dan weer niet moet willen want dan bleek je ook de beschermlaag weg en wordt je blad dus nog poreuzer) en anders is het gewoon shit en ziet je aanrechtblad er al na een maand uit alsof je er al tijden op kookt en nooit goed schoonmaakt. Is echt het geld niet waard, want het is ook nog eens heel duur.

4 likes

Hangt echt van materiaal af, wij hebben ook een zwarte bak en je ziet echt niks. Is wel speciaal materiaal volgens mij, zag in mijn rvs meer.

Edit: ik zou als het even kan altijd graniet doen en composiet laten voor wat het is. Het is en veel mooier en ook gewoon veel duurzamer in de keuken qua gebruik.

4 likes

@itakepictures idd zou echt voor graniet gaan! Lijkt me wel mooi hierbij hoor en dan kun je als het goed is ook echt het stuk uitzoeken waarvan het blad wordt gemaakt, staaltjes van de keuken meenemen en er naast houden. Denk dat dat prima bij de vloer staat ook en vind het gewoon veel mooier zo’n stenen blad (en graniet is ook praktisch, niet zoals marmer dat het snel vlekken opneemt)

1 like

Ik heb echt horrorverhalen gehoord van de zwarte spoelbakken, zal inderdaad afhangen van materiaal, waterhardheid en zo.

Ik heb voor mijn nieuwe keuken keramiek uitgezocht:

Is bij jullie kleuren misschien iets te koel?

Maar het materiaal keramiek zou ik zeker aanraden, onverwoestbaar en in allerlei kleuren/patronen te krijgen.

9 likes

Ja ik denk vooral in het begin of in het goedkopere segment van die gespoten bakken. Rotterdam heeft nl volgens mij vrij hard water en nog geen mini vlekje niks.

2 likes

Ja ik vind graniet het allermooist, maar keramiek heb ik ook overwogen! Enige waar je op moet letten dat het dus breekbaar is en vooral bij hoeken (dus niet hard iets laten vallen of een zware pan uit de vaatwasser ertegen rammen), maar verder redelijk onverwoestbaar. Maar zou dus zowel graniet als keramiek boven composiet stellen.

4 likes

dit forum voelde nooit eerder zo hollands, mechels koper lijkt me wel mooi genuanceerd door de kleurschakering. Ervanuitgaande dat je de kasten minstens verft in één kleur en ze niet laat zoals ze zijn (vergeeld en lelijk hout)

6 likes

Ja! Mooie kleuren. Mijn favo zou Leiden oudroze, Grollo Sienna en Nantes terra zijn. Die vind ik het mooist qua textuur.

Mocht je terrazzo leuk vinden, er zijn volgens mij ook bedrijven die dit maken met kleuren die bij de rest van je keuken passen. Maar dan moet je je blad natuurlijk wel los van de keuken bestellen, dat is misschien niet altijd handig qua oplevering.

3 likes