Thanks!! Dat is goed om te weten. Het is ook mogelijk om te tegelen in de keuken dus misschien daar dan terrazzo vloertegels zodat ik dat ook nog ergens in huis kwijt kan . Er valt idd altijd wel een mes/pan/deksel/servies
Ja ik zou dat echt doen! Verder echt een hele fijne en praktische vloer maar idd er valt gauw iets in de keuken
Hoe is het verder in de woonkamer met krassen van meubels e.d., is dat erg zichtbaar? En zie je kleurverschil op de plek waar wel/geen vloerkleed ligt?
Krassen verder in de woonkamer hebben wij nauwelijks last van. We hebben wel een grote kring over gehouden aan een plantenpont die achteraf erg vochtig was en de schotel eronder bleek het doorheen te gaan. Dus zulk soort dingetjes wel opletten. Maar zo heeft elke vloer zān nadelen denk ik. Vind hem er behalve de keuken en die kring echt nog picobello eruit zien, na zoān 4 jaar.
Wij hebben een lichte kleur en het verkleurt zeker enorm. Bij ons veel geler. Toen we de vloer net hadden laten leggen schrokken we ook hoe gee die was! Gaat echt wel even wat tijd en zonlicht overheen. Dus zelfde geldt als je een meubel of kleed verplaatst. Maar trekt uiteindelijk altijd weer bij! Zelfde geldt voor deuken door bijv pootjes van zware kast, dat deukt uiteindelijk ook uit.
Hier ook marmoleum en heb totaal geen last van krassen in de keuken. Ben echt heel blij met de vloer, ligt er nu zoān 9 jaar en is nog als nieuw. Wordt niet snel vies, hoef heel weinig te dweilen.
Inderdaad met verplaatsen van vloerkleed zie je het even, maar trekt binnen een paar dagen weer weg.
Ik zoek een kleur maar kom er niet uit welke het specifiek moet zijn.
Het gaat om een lichte terracotta-achtige kleur. Het moet vooral bij dennengroen en koper passen want dat is de andere wand en de lampen. Het bed en de gordijnen zijn een vrij neutrale beige kleur, vloer is een warme houtkleur. De koperkleur van de lampen neigt meer naar roze dan naar oranje/bruin dus de kleur die ik zoek moet niet te veel naar bruin/geel neigen. We hebben nu terracotta (cotta love van flexa) op die muur maar dat vind ik te donker en te fel. Kleuren die ik nu overweeg zijn faded terracotta van F&B en arabic desert van LabPaint maar ik hoor het graag als iemand nog ideeƫn heeft.
Ik had vintage roze van karwei naast mijn dennengroenen muur, vind ik heel mooi! De kleur zit een beetje tussen terracotta en oud roze in
Dat is precies de tint die ik zoek maar dan wat lichter eigenlijk
Ik heb kleur en herfstachtig van gamma, maar misschien vind je die te donker
Heeft iemand hier ervaring met schilderijen ophangen met behulp van nano tape?
Ik heb best grote lijsten, 60x40 cm. Ben echt bang dat ze keihard naar beneden kletteren. Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hoe zouden jullie hier raambekleding voor maken. Wij hebben vrij diepe ramen, enkele togen, en sommige ramen zijn draaikiep. Zouden jullie raambekleding op het raam doen? Of op de muur? Of tussen de muur? En wat voor raambekleding?
We zijn langzaam op zoek aan het gaan naar raambekleding, maar ook naar ervaring. Wat is praktisch in dit geval?
Ik zou het sowieso op de muur/het plafond doen. Als de gordijnen open staan heb je dan namelijk gewoon de hele deuren zichtbaar, ipv dat er altijd een gordijn aan de zijkant(en) hangt. Vind ik persoonlijk altijd zonde van een raampartij. Dit omdat ik ramen of deuren in dit geval eigenlijk altijd mooi vind dus zonde als daar altijd gordijnen voor hangen, maar ook omdat als je ze open hebt en ze er dus voorhangen aan de zijkanten, het ook zorgt voor minder licht.
Geen specifiek antwoord op je vraag, maar ik heb op verschillende plaatsen in huis schilderijen opgehangen met plakspijkers van Tesa. Werkt echt goed alsje niet mag/wil boren.
Ik zit hier ook naar te kijken maar heb je deze ook wel eens verwijderd? Hoor ook wel eens verhalen dat je dan je halve stuc meeneemt en dat is niet de reden dat ik plakspijkers neem haha
Ik heb goede ervaringen met het verwijderen van deze dingen. Je zag er niks meer van.
Ja dat gebeurde laatst bij mij, dus toen heb ik alsnog een spijkertje in de muur getikt om een schilderijtje over dat gat heen te hangen
Dankjewel! Ik snap het idee van op de muur. Helaas is geen enkel raam hetzelfde. Niet dezelfde afstand vanaf het plafond, niet dezelfde breedte, sommigen in toog. Maar wel allemaal om en nabij dezelfde diepte.
Genoeg om over na te denken i.i.g.
Ik zou een gordijnen/interieur winkel of veneta langs laten komen met hun stalen en ideeƫn. Wij hebben ook wat gekke hoeken en situaties in huis qua ramen en de ideeƫn van de winkel waren wij nooit opgekomen!
Edit: wij zij trouwens eerst met veel goede fotoās langs gegaan bedenk ik nu en toen hadden ze al ideeĆ«n bedacht en toen ze alles erna kwamen inmeten hebben we samen nog goed gekeken en dingen aangepast.
Juist dan zou ik er denk ik voor kiezen om overal de gordijnen vanaf het plafond te laten hangen. Als het plafond overal even hoog is, is dat juist een manier om eenheid te creƫren. Ipv voor elk raam een andere hoogte met gordijnen aan de muur/kozijn. Maar goed ik heb natuurlijk geen beeld bij je huis dus je weet zelf het beste wat goed zal passen
Bij ons nog niet gebeurd en wij hebben overal gestucte muren.