Interieurtopic #5

Ik heb dit ook, 3 planken in een billy. Die billy staat in mijn inbouwkast bij de hal, ideaal.

Ik merk dat het eigenlijk niet meer past, dus misschien moet ik de meer seizoensgebonden schoenen ook maar in mijn PAX zetten.

In mijn vorige huis had ik een brede schoenenkast in de hal, ook handig.

1 like

Ik heb zo’n kapstok met een bankje en dan twee plankjes waar je best veel paar kwijt kan. Maar ik heb van winterschoenen op dit moment vier paar dus dat bergt ook wel makkelijker op dan 20 ofzo

1 like

Ik heb in de gang bij de voordeur 3 Ikea tjusig schoenenrekken op elkaar staan. Dat is genoeg voor de schoenen van m’n vriend en mij. Ze zijn wel zwart en dat is niet echt m’n ding meer, maar ik heb ze ook al 8 jaar. Toen ik destijds een schoenenrek zocht was alles heel wiebelig. Deze zijn lekker stevig en praktisch!

2 likes

Heerlijk! Ik had ook een Billy, maar daar heb ik in mijn huidige huis helaas geen ruimte meer voor. Dus op zoek naar een alternatief.

@pastelzwart Oh wel slim om die op te stapelen! Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht. Dan kan ik in ieder geval in de gang al iets meer kwijt.

1 like

Je krijgt er een ijzeren bevestigingsdingetje bij. Is heel makkelijk!

1 like

Deze zijn top, maar alles wat veel groter/hoger is dan den sneaker word wel lastig. Het past wel maar je moet de bovenkant dan ‘omvouwen’ (zie foto)

https://www.wehkamp.nl/spinder-design-schoenenkast-billy-2-16581568/?MaatCode=000&utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping&utm_id=16686204898&utm_term=165815680000&utm_marketing_tactic=NL&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAhbi8BhDIARIsAJLOludHldy8MjiEcSKzazLJ0QCsQ_4ht9VoBIqlBY2Dl-g9QJ8If0eitroaAkQJEALw_wcB

2 likes

Toevallig ook net in elkaar geschroefd. Past echt net precies in mijn kleine gang bij de voordeur. Heb nog een schoenmat eronder, ziet er top uit.

1 like

Ik heb deze kast bij de voordeur staan. Past veel in en is diep

1 like

Ik kwam toevallig (wel een hele dure!) mooie kleurrijke deurmat tegen, misschien vind je hem wat:

Ze hebben verschillende kleurencombinaties.

5 likes

Heel cool! Helaas niet op maat verkrijgbaar :frowning:

Ik heb 6 brede planken in mijn meterkast en een Brusali schoenenkast (Ikea) in de hal neergezet. Daardoor kan ik al mijn schoenen in de hal kwijt. Ideaal!

5 likes

Voor wie mijn zoektocht naar een gezellige deurmat interessant vindt: ik heb staaltjes besteld bij LX-matten, Matifyer en FabFoyer! Met name over de laatste errug enthousiast :star_struck: zal foto’s posten van de uiteindelijk keuze en/of opties als jullie t leuk vinden

21 likes

Oh heel benieuwd!

4 likes

Wij hebben een vrij kleine woonkamer (14m2), veel lichtinval, houten vloer en lichte muren. Ik ben verliefd op een kast die de hele muur beslaat, maar vraag me af of de kamer daar niet te klein voor is. Hoe maken jullie dit soort keuzes? Kan het niet echt nabootsen, behalve met heel veel dozen ofzo :joy:

2 likes

foto maken en met paint ofzo een kast erin tekenen. en verder gewoon risico’s nemen, yolo

12 likes

Ik denk dat dat juist mooi is. Meer kleine meubels in een ruimte is drukker en voelt voller dan enkele kleine vind ik. Als je de tv erin kan verwerken etc en idd in dezelfde kleur als je muren!

4 likes

Enkele grote dus :+1:

2 likes

@ezw @Pantalones dank dit helpt al enorm. Kleur van de muur had ik nog niet aan gedacht, maar dat houdt de boel lekker licht ja - goeie. Ik ga even knutselen in paint!

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met banken en/ of ander meubilair van BoConcept?

1 like

Ik heb even advies nodig bij de keuken die ik aan het uitzoeken ben. Het gaan deze kastjes met kader worden in ongeveer deze kleur (het heet ‘velvet green’ maar is ergens tussen een diep groen en blauw in, het lijkt redelijk veel op deze kleur.) Daarbij komt er forbo marmoleum in de kleur ‘panna cotta’ op de vloer en een quooker in messing (spoelbak word zwart want die messing spoelbakken krassen enorm en wij zijn niet voorzichtig). Welk blad zouden jullie hier bij kiezen? Tot nu toe heb ik een vrij neutraal lichtgrijs blad dat een beetje op beton lijkt, het is mat met een structuur en word 12mm dik. Ik heb er in de keukenzaak 1001 andere staaltjes naast gehouden en dit leek het beste te passen maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Granito vind ik ook vet maar omdat er ook een spikkel in de vloer zit word dat misschien weer te veel? Hebben jullie nog een tof idee qua werkblad, en/of hoe je de wand zou afwerken qua tegel zodat het niet een tĂ© strak geheel word? De keuken mag wel wat kleur hebben en warm/knus aanvoelen. Ik houd absoluut niet van hotel chique dus marmer viel al snel af.

De keuken word waarschijnlijk greeploos, al is een retro houten greep nog een optie.

)

Close up vloer:

2 likes