Ah oké, voor mij geldt dan nog steeds wel hetzelfde, doorlopend groen oogt nog steeds rustiger en lijkt me niet te veel groen (wat @Druppels zegt)
@apeiros ik had een heel verhaal getypt en toen gedelete met m’n dikke vingers, maar ik vroeg me af waarom het muurtje een harde eis is van je vriend? Kan juist interessant zijn om te weten, want wie weet is er wel een creatieve oplossing voor die hij nog leuker vindt.
Ik heb qua douche/ wc beetje vergelijkbare badkamer en ik denk dus dat je echt gezeik gaat krijgen met dat lage muurtje (zit geen glas boven toch?) en de douche qua waterspray etc. En zo een muurtje is ergens ook zonde van de, al beperkte, ruimte. Bij ons heeft de aannemer het muurtje wat naar voren staat bij de wc doorgetrokken tot het plafond en daar een nis in gemaakt. Wel lang genoeg naar voren laten lopen zodat je rechts in de douche nissen kan maken (wij hebben er 3, beste beslissing ook). Wel even kijken of dat kan qua leidingen, anders idd links kijken. En dan de douchecabine aan laten sluiten op de korter uitstekende muurtje.
Dan heb je een mooi afgesloten douchegedeelte, qua schoonmaak ook chill, en net even minder ingesloten op de pot zitten.
Maar als hij erg gehecht is aan die muur heb ik niks gezegd.
Wat bedoel je met terrazzo meenemen op de muur? Combi groen en terrazzo op de vloer vind ik juist top
Welke kleur gordijnen komt bij jullie op als je deze kleuren ziet? Overgordijnen voor een slaapkamer. Na drie rondjes Kwantum weet ik het nog niet.
Terra of donkergroen? Donkerblauw kan ook.
Ik heb groene/olijf velvet gordijnen van Leen Bakkee met een iets lichtere kleur dan die onderste van jou.
Bij mij (heel) lichtbeige/off-white…
Bijvoorbeeld:
Maar ik vind zulke lichte gordijnen bij bijna alle kleuren mooi staan/afmaken
(Tenzij het echt verduisterend moet zijn)
Van karwei gordijn Loes vaalgroen, gordijn Bas scandinaviisch blauw of vintage blauw.
Een zware luxe donkerbruine kleur.
Oud roze?
Wij gaan binnenkort verhuizen en krijgen een grotere slaapkamer. Het enige punt is dat de indeling voor mij niet helemaal natuurlijk komt. Als je alle ‘regels’ met betrekking tot slaapkamers in acht neemt, dan zou het bed tegen de bovenste muur komen. Alleen ik wil graag een grote kledingkast op de slaapkamer, die zou dan in het pad van de deuropening komen + je benut niet de mooie lengte van de slaapkamer. Daarom kwam het idee om misschien het bed tegen de rechter muur te zetten en een hele lange kast tegen de bovenste muur, maar dan staat je nachtkastje weer direct naast de deuropening. Kortom, ik kom er niet helemaal uit wat de beste oplossing is en dacht, misschien heeft er hier iemand een uiterst creatief idee, of juist bevestiging of afraden om het op een van de twee bovenstaande ideeën te doen.
Ik zou vooral lekker doen wat je zelf wil, als je per se een kast erin wil is dit denk ik je enige optie.
Ik zou echt niet weten welke regels er omtrent slaapkamers zijn?
Enige regel is een bed zou ik denken.
Lekker doen wat jij wil! Misschien dat iemand nog met een leuke plek komt voor de kast, maar ik zou zeker weten niet een grote kledingkast laten voor ‘de regels’. Die ruimtelijke lengte ben je na 3 weken ook wel zat nadat je stapeltjes kleding op je bed moet liggen ipv je te krappe kast.
Ik krijg op Instagram nu allemaal Feng Shui slaapkamer regels.
Ik vind een kast tegen de bovenste muur juist heel logisch. Dan kom je niet direct binnen op een kast. En vanuit je bed kijk je dan juist naar buiten. Lijkt mij een veel logischere oplossing!
Met 4,5m breedte is er ook nog wel wat ruimte tussen je nachtkastje en de deur.
Je gaat je daar toch niet door laten leiden? Ik wil in mijn slaapkamer gewoon een ruim tweepersoonsbed en een goede kledingkast. Dat niet hebben is pas een energetische blokkade.
Dat zou zeker niet dé reden zijn, maar als je de kast negeert zou die muur wel het meest logisch zijn om het bed tegenaan te zeggen. Maar jullie hebben wel gelijk, die kast direct als je binnenkomt zou voor mij waarschijnlijk een enorme doorn in het oog worden.
Maar je negeert die kast niet, want je hebt een kast nodig. Ik zou de kast gewoon lekker langs de bovenste wand doen. Bed tegen de lange wand met deur. Kun je in de ochtend heerlijk naar buiten kijken met een kop thee. Feng Shui is ook maar door iemand die niet in jouw huis woont bedacht.
Heb ook een nachtkastje naast de deur, kan prima en je bed staat dan dus iets verder van de deur af en kastenwand tegen die bovenste muur denk dat dat heel mooi is
Ik zou juist wel de verste muur nemen. Hoe breed is de kast? Ik denk niet dat je het gevoel gaat hebben dat hij in de weg staat, tenzij je kast veel breder is dan 2m? Je looprichting gaat sowieso een beetje naar rechts draaien want zo loop je de ruimte in, niet recht vooruit.
Vind het zelf heel irritant om helemaal rond je bed te moeten lopen om aan die kant van het bed te komen. Die kant van de kamer wordt dan een soort dode zone.
Edit: je merkt het vanzelf wel als je in de ruimte staat, je bed en kast eens verzetten kan altijd nog