Interieurtopic #5

Waar kopen jullie kunst/posters voor in huis en hebben jullie nog aanraders? Mijn woonkamer mist een beetje sfeer maar ik vind zulke dingen altijd zo lastig.
Ik heb niet zoveel met Desenio achtige prints.

Heb wel een aantal leuke dingen op Catawiki opgeslagen maar dat zijn geen grote schilderijen dus dat is meer voor erbij.

Als het echt iets moois is ben ik ook bereid er wat meer aan uit te geven!

Dit is wel heel breed. Wat voor iets/stijl zoek je? Wat is het budget? Je kan prints zoeken op Etsy en afdrukken duur genoeg vinden vs een werk van een paar honderd euro willen aanschaffen.

4 likes

Ja kak, terechte vraag maar dat vind ik lastig. Ik heb nog niks hangen dus wat dat betreft sta ik voor veel stijlen open en is het echt nog een blanco vel.

Maar ik vind fotografie dingen nice, wat meer landschap achtige dingen/kleurenpalets, lijntekeningen etc.

Edit:
Misschien toch handig om een budget te vermelden, maximaal 200 euro maar het moet wel echt groter zijn dan een A4 of eventueel 4 A4’s bij elkaar.

2 likes

Ken je werkaandemuur al?

2 likes

@Shaaar

Bedoelde de 200 euro voor het stuk zelf, zonder lijst of passe partout! Ik verzamel ook wel willekeurig leuke dingen maar vind het lastig om er een geheel van te maken, wel leuk om op verschillende plekken iets leuks te hebben hangen.

@Babka

Nog niet maar ik zie er wel mooie dingen tussen, thnx!

2 likes

Ik vind het zo jammer dat een mooie lijst en passe partout zelf zo duur zijn :money_mouth_face: heb nog een aantal risoprints liggen die ik graag wil ophangen maar wat ik steeds uitstel omdat ik het geld voor lijst en passe partout even niet heb/niet wil uitgeven. :frowning:

2 likes

True! Ik zie bij Meisje in het wit wel dingen die ik mooi vind en ook betaalbaar zijn voor mij :blush:

4 likes

Wat een leuke tips! Ik heb Meisje in het Wit ook opgeslagen, zie dat ze een pop-up fair doen op 17 mei in Utrecht. Die staat in mijn agenda :smile:

6 likes

PSTRstudio heeft ook altijd mooie dingen vind ik!

3 likes

Op marktplaats kijken! Ik gebruik hele algemene zoektermen zoals poster, schilderij, litho, galerie of een naam van een kunstenaar of kunststroming en dan gewoon scrollen en notificaties aanzetten. En dan soms als ik zin heb kijk ik naar nieuwe advertenties. Zo heb ik door de jaren heen heel veel leuke dingen verzameld.

5 likes

Als ik zo even om me heen kijk heb ik dingen van marktplaats, etsy, museumwinkels (in mijn geval wel allemaal ter plaatse gekocht, maar veel musea hebben inmiddels ook online shops), kringlopen, vlooien-/kunstmarkten, familie/vrienden (zowel door hen gemaakt als van hen geërfd/gekregen). Er is echt zoveel meer dan die doodsaaie posterwebsites. En qua prijs echt van een euro (jeej kringloop) tot een paar honderd euro (dat dan wel voor originelen of heel gelimiteerde prints). Ook veel lijsten van de kringloop trouwens, moet je net even geluk hebben, maar daar is soms ook echt wel wat leuks te vinden

3 likes

Ik volg sinds een tijdje wat meer artists op Instagram en nu krijg ik vaker aanbevelingen, begon bij Werk aan de Muur en dan vanuit daar artiesten volgen op insta die ik tof vond.

Heb zelf een print van Kevin Yaun aan de muur, vind zijn stijl heel tof, komt uit LA, in coronatijd verkocht hij ook prints, via hemzelf besteld, ging prima en echt heel blij mee

Vind Roomer Art ook gaaf, wel wat duurder want zijn originelen maar volgens mij is ze wel nederlands. Andere mensen die ik volg zijn ‘jacoblundart’ op insta, ‘vintaseries’, ‘janskacelikart’, ‘rinispiel’, hopelijk zit er iets voor je tussen

Ben zelf ook echt op zoek hierin dus ook blij met de andere tips :slight_smile: :slight_smile:

3 likes

Ik zag laatst bij de Hema passe partouts! Wellicht niet in de maar die je zoekt maar toch, dacht ff tippie :stuck_out_tongue:

P.S. ff schaamteloze plug maarree ik zie hier verzoekjes, ik maak zelf riso prints @angelica.illu op insta :innocent::innocent:
(Als dit niet mag haal ik het weer weg haha)

18 likes

Mocht je voor “echte” kunst willen gaan, dus geen poster of replica etc. dan zou je bij de stichting onterfd goed kunnen kijken. Heel veel kunst voor zeer betaalbare prijzen.

Edit: en inderdaad heb laatst even gekeken bij @ ciselering, heel erg leuk!

4 likes

Wat ziet dat er leuk en mooi uit! Bij de Action hier in Wenen (waar ik woon) heb ik die nog niet ontdekt!

1 like

Ja, ik heb nu vanwege dat logo ook besloten die niet te kiezen!

Wat betreft zelf een plankje op maat laten maken, denk ik dat dat dan weer zo’n project is dat even blijft liggen! :see_no_evil:

1 like

Ik heb een hoop mooie prentenboeken die erop zouden komen; dat zal ook wel genoeg kleur toevoegen! ::relaxed:

@Solee Ik kijk vaak op marktplaats of Etsy naar Lithografieën. Dat is op veel mooier papier gedrukt dan posters (van Desenio).

Ook heb ik onlangs nog een lithografie gekocht van een vriendin die kunstenares is. Misschien ken je ook mensen in je omgeving of lokale kunstenaars bij wie je zoiets zou kunnen kopen?

Lithografien zien er een stuk mooier uit dan posters, maar zijn een stuk betaalbaarder dan schilderijen! :stuck_out_tongue:

Voor mij zoontje heb ik prachtige posters besteld via een graphic designer die ik via Instagram heb ontdekt; hij heeft een Etsy store.

Wow goede tip (voor mij als maker haha), die zondag 18 mei is er ook 1 in Den Bosch (niet van Meisje in het wit maarrrr er is nog geen openbare post dus dit is inside information :joy: Maar wel met prints! In de Willem Twee Fabriek :slight_smile: )

1 like

Thanks! Ik was net toevallig bij vrienden en die hebben blijkbaar drie weken geleden een machine gekocht die passe partouts uitsnijdt :flushed: (zij verkopen lijsten en passe partouts voor polaroid/instax foto’s Shop - timeless tableau kleine plug voor hun bedrijfje). Maar lucky me want ik kan vanaf nu tegen kostprijs elke maat passe partout bij hun krijgen die ik wil :star_struck:

Nu alleen nog lijsten; meestal zoek ik “echt goeie kwaliteit”, maar nu wil ik misschien wat van m’n eigen hobby schilderijtjes inlijsten dus gewoon prima prijs-kwaliteit verhouding is ook goed. Ik dacht dat iemand laatst iets zei over welke specifieke lijn van IKEA goed is, maar ik kan het nu niet terugvinden. Iemand die tip of andere tips voor prima lijsten?

5 likes

Lomviken!

5 likes