Interieurtopic #5

Zonder enige informatie qua plattegrond of foto’s van de kamer waar je deze in gaat zetten is dit echt onmogelijk.

26 likes

Ik vind vaak dat mensen kasten te klein uitkiezen (zo’n lullig 1.40m boekenkastje tegen 12 meter blinde muur enzo), dus als het past en je hebt daarna rondom nog ruimte zou ik het doen!

25 likes

Ik kan niet beoordelen of het past, maar ik vind m wel mooi en 2 bij 2 vind ik ook helemaal niet zo groot op een lange muur. En je bank is toch ook groter dan 1.50 en een tv meubel vaak ook al zoiets.

2 likes

Ik vind het heel klein lijken op de foto. Maar ik heb dan ook twee grote kasten naast elkaar staan dus ik ben wat anders gewend.

1 like

Ik vroeg een tijd geleden hier tips om mijn slaapkamer sfeervoller te maken. Het duurde even maar ik ben inmiddels gestart. Van drie witte wanden en een donkerblauwe wand naar een veel warmer kleurtje op de muren. Ik ben er super blij mee. Heb nog een waslijst aan dingen die ik ga doen, maar ik ben hier al zo blij mee. Zal binnenkort het eindresultaat ook delen!

Samenvatting

43 likes

Zo, wat een verschil kan een kleurtje geven hè. Echt heel mooi!

3 likes

Ons huis is al geruime tijd ‘af’ maar qua decoratie en dingen aan de muur niet echt. Ik ben voornemens nog wat foto’s te laten printen en die een plekje te geven, maar ik wil ook graag wat meer speelsheid/gekkigheid in huis brengen. Anders wordt het zo saai en volwassen :wink: Maarrr dat vinden vind ik ingewikkeld (behalve een grappige poster), mijn vaste adresjes zijn dan vaak net te braaf.
Ik zag bv van &Klevering leuke kleurrijke fotolijstjes, of bij vrienden een gek smiley tegeltje aan de muur. Dat idee een beetje, heeft iemand nog ideeën voor merken, winkels, zoektermen want ik loop een beetje vast haha.

3 likes

Studio Harm & Elke heeft wandvaasjes en klokken van keramiek, Muurbloempjes heeft glszen wandvaasjes die je met een magneet op de muur plakt, Studio Hoeked heeft keramieken smileys en wandaltaren etc

4 likes

Ik scroll altijd door insta accounts die ik leuk vind qua interieur, en als ik dan iets leuks aan de muur zie dan gebruik ik Google lens.

4 likes

Intratuin, Loods5, xenos kom ik graag. Maar kringloop is ook altijd leuk om unieke lijstjes en vazen te vinden. En met de tijd loop je vast tegen leuke dingen aan!

2 likes

Kwantum heeft hele leuke ‘gekke’ dingen in het assortiment, ook voor leuke prijzen.

4 likes

Oh allemaal heerlijke tips, ook leuk dat het kleinere zaken zijn. En ook de tip van @Nova, had ik makkelijk kunnen bedenken haha, maar toch fijn :).

Kunstenaars en illustrators e.d. volgen op insta. En gewoon afwisseling qua decoratie dus niet alleen lijsten, maar ook andere dingen, tegeltje van storytiles/ kringloop oid, spiegel, wandplankje waar je een beeldje of vaasje op kunt zetten, wandkandelaar, textiel inlijsten, 3d lijst vullen met items, lampje ertussen. Gewoon eens zoeken op pinterest op wat termen (different/ playful/ funny wall decor/ gallery wall bv)

4 likes

Ik zou eigenlijk nu niet allemaal random dingen gaan kopen om maar op te hangen maar kijken waar je de komende tijd tegen aan loopt, op vakanties, als je een museum bezoekt, bij kringlopen, misschien eens rondkijken bij afstudeer expos van een kunstacademie etc.

9 likes

Ik haal vaak ook inspiratie van instagram (daardoor hangt er bij ons o.a. een ballonhartje van Lau label, een wall flower van Pansy en prints van Streken van Agnes) maar soms probeer ik ook zelf iets te doen, zo heb ik bijvoorbeeld een konijnhoofd (wanddecoratie van de ikea) kobaltblauw geverfd en aan de muur hangen en een zelfgemaakt borduursel.

En eens met @Philo, mijn decoratie was ook niet binnen een week verzameld.

6 likes

Nouja ik heb niet de illusie of het plan het nu allemaal even random dingen te shoppen maar zal toch echt gericht moeten zoeken want de plaatsen die je noemt zijn geen plekken waar ik met regelmaat kom of kan komen. :sweat_smile: Juist daarom zocht ik wat gerichtere tips qua merken of winkels. Het hoeft niet in 1x af maar door bovenstaande tips heb ik nu alweer allerlei toffe items en inspiratie en adressen waar ik zelf echt niet op gekomen was.

2 likes

Whaaa mijn mat is binnen en hij is fantastisch :heart_eyes: de vloer komt er over twee weken pas in dus moet nog even wachten met op maat snijden maar ik legde m net even neer en de gang fleurt helemaal op :sparkles:

Ben uiteindelijk voor de Chevron Red Salmon gegaan van LX Matten. Zal een foto plaatsen als hij netjes ligt :partying_face::partying_face::partying_face:

16 likes

Ik haal ook wel eens kaartjes bij Dille Kamille om in te lijsten, ze hebben nu ook floating frames (houtsoort lijkt op eiken) die je kunt neerzetten met botanische prints van het Teylers Museum. Ik heb op desenio inspiratie opgedaan voor een gallery wall. Geen prints daar gekocht (vind ik te onpersoonlijk) maar wel gekeken naar vormen en formaten die mooi bij elkaar passen.

2 likes

Hier in mei nog een Swiss Sense bed gekocht voot €2000. Wel niet duurste van het duurste, dus tja hangt ook van je opties/keuzes af denk ik? @loekieie

3 likes

Beetje laat antwoord maar ik heb deze maand F&B kleuren gemengd met Flexa en Gamma verf; Mengen met Flexa valt het grijzer uit dan met Gamma verf vond ik.

Ik vond ook de kleuren op de muur wel overeen komen met de waaier van Farrow and Ball maar totaal niet met de Pinterest inspiratie haha. Dat komt echt door het licht inval en nabewerking van de foto’s helaas.

1 like