Ik ben niet @SpeedOfSound maar dit lijkt erg op mijn eigen muurkleur en ik heb India Yellow van F&B.
@1103 Nee, dit is Tan your hide van Histor.
@Tamara Hahaha, nee daar is 'ie te groot voor.
Ik heb trouwens inmiddels bij Ikea een soort speelgoedkistbankje gekocht om alle losse zooi in te gooien en ga nog even op zoek naar een kleedje voor de vloer.
Bedankt voor alle tips!
Ik overweeg om plankjes aan de muur te hangen (links naast de deur), omdat die kant van mijn zoontjes kamer zo leeg is.
De plankjes van de ikea vind ik niet zo mooi, en nu heb ik online deze eiken plankjes gevonden. Waarschijnlijk is het net niet dezelfde kleur als de vloer en ben niet zeker of het me zal gaan storen. Wat denken jullie?
Ook heb ik in de recensies van dit product gelezen dat er aan de onderkant een merken logo ziet, wat je blijkbaar wel ziet als het wat hoger hangt. Zou dit jullie storen? Er was maar een recensie waarin dit genoemd werd, in de andere recensies bleek dit niemand te storen.
Ik vind verschillende kleuren hout vaak niet heel erg storen, maar dat logo zou ik wel irritant vinden. Kun je niet gewoon een mooie eiken plank kopen bij de bouwmarkt en die op de gewenste maat (laten) zagen? Je hebt bij de bouwmarkt allerlei muursteunen etc. om ze mooi op te hangen.
Deze plankjes heb je bij de action. Die kosten echt niks! Ook geen logo aan de onderkant.
Volgens mij is het bij ons ook een redelijke match met de vloer. Het is naturel eiken kleur.
Ik denk niet dat het stoort, maar omdat je het zo kaal vindt zou ik misschien juist plankjes in een kleur doen.
Ik was laatst bij de Hornbach, daar zag ik mooie (althans, ik dacht mooie kleur ‘hout’) Ook niet al te duur. Denk dat het deze is:
Waar kopen jullie kunst/posters voor in huis en hebben jullie nog aanraders? Mijn woonkamer mist een beetje sfeer maar ik vind zulke dingen altijd zo lastig.
Ik heb niet zoveel met Desenio achtige prints.
Heb wel een aantal leuke dingen op Catawiki opgeslagen maar dat zijn geen grote schilderijen dus dat is meer voor erbij.
Als het echt iets moois is ben ik ook bereid er wat meer aan uit te geven!
Dit is wel heel breed. Wat voor iets/stijl zoek je? Wat is het budget? Je kan prints zoeken op Etsy en afdrukken duur genoeg vinden vs een werk van een paar honderd euro willen aanschaffen.
Ja kak, terechte vraag maar dat vind ik lastig. Ik heb nog niks hangen dus wat dat betreft sta ik voor veel stijlen open en is het echt nog een blanco vel.
Maar ik vind fotografie dingen nice, wat meer landschap achtige dingen/kleurenpalets, lijntekeningen etc.
Edit:
Misschien toch handig om een budget te vermelden, maximaal 200 euro maar het moet wel echt groter zijn dan een A4 of eventueel 4 A4’s bij elkaar.
Ken je werkaandemuur al?
Ik shop eigenlijk vooral dingen als ik ze tegenkom. Tekenaars/fotografen op Instagram die ik leuk vind, op een markt, op vakantie. Beetje door de tijd heen verzamelen, maar dan is voor meerdere grote dingen €200 weinig, zeker als je er een lijst omheen wilt.
Bedoelde de 200 euro voor het stuk zelf, zonder lijst of passe partout! Ik verzamel ook wel willekeurig leuke dingen maar vind het lastig om er een geheel van te maken, wel leuk om op verschillende plekken iets leuks te hebben hangen.
Nog niet maar ik zie er wel mooie dingen tussen, thnx!
Maar moet het een geheel zijn? Ik denk dat het bijna nooit niet leuk is als je meerdere dingen die jij mooi vindt samen ophangt.
Minigalerie en Meisje in het wit zijn trouwens webshops die vind ik veel leuke makers vertegenwoordigen. Die eerste is duur want originelen, tweede verkoopt ook prints.
Ik vind het zo jammer dat een mooie lijst en passe partout zelf zo duur zijn heb nog een aantal risoprints liggen die ik graag wil ophangen maar wat ik steeds uitstel omdat ik het geld voor lijst en passe partout even niet heb/niet wil uitgeven.
True! Ik zie bij Meisje in het wit wel dingen die ik mooi vind en ook betaalbaar zijn voor mij
Wat een leuke tips! Ik heb Meisje in het Wit ook opgeslagen, zie dat ze een pop-up fair doen op 17 mei in Utrecht. Die staat in mijn agenda
PSTRstudio heeft ook altijd mooie dingen vind ik!
Op marktplaats kijken! Ik gebruik hele algemene zoektermen zoals poster, schilderij, litho, galerie of een naam van een kunstenaar of kunststroming en dan gewoon scrollen en notificaties aanzetten. En dan soms als ik zin heb kijk ik naar nieuwe advertenties. Zo heb ik door de jaren heen heel veel leuke dingen verzameld.
Als ik zo even om me heen kijk heb ik dingen van marktplaats, etsy, museumwinkels (in mijn geval wel allemaal ter plaatse gekocht, maar veel musea hebben inmiddels ook online shops), kringlopen, vlooien-/kunstmarkten, familie/vrienden (zowel door hen gemaakt als van hen geërfd/gekregen). Er is echt zoveel meer dan die doodsaaie posterwebsites. En qua prijs echt van een euro (jeej kringloop) tot een paar honderd euro (dat dan wel voor originelen of heel gelimiteerde prints). Ook veel lijsten van de kringloop trouwens, moet je net even geluk hebben, maar daar is soms ook echt wel wat leuks te vinden