Interieurtopic #5

Ik volg sinds een tijdje wat meer artists op Instagram en nu krijg ik vaker aanbevelingen, begon bij Werk aan de Muur en dan vanuit daar artiesten volgen op insta die ik tof vond.

Heb zelf een print van Kevin Yaun aan de muur, vind zijn stijl heel tof, komt uit LA, in coronatijd verkocht hij ook prints, via hemzelf besteld, ging prima en echt heel blij mee

Vind Roomer Art ook gaaf, wel wat duurder want zijn originelen maar volgens mij is ze wel nederlands. Andere mensen die ik volg zijn ‘jacoblundart’ op insta, ‘vintaseries’, ‘janskacelikart’, ‘rinispiel’, hopelijk zit er iets voor je tussen

Ben zelf ook echt op zoek hierin dus ook blij met de andere tips :slight_smile: :slight_smile:

3 likes

Ik zag laatst bij de Hema passe partouts! Wellicht niet in de maar die je zoekt maar toch, dacht ff tippie :stuck_out_tongue:

P.S. ff schaamteloze plug maarree ik zie hier verzoekjes, ik maak zelf riso prints @angelica.illu op insta :innocent::innocent:
(Als dit niet mag haal ik het weer weg haha)

18 likes

Mocht je voor “echte” kunst willen gaan, dus geen poster of replica etc. dan zou je bij de stichting onterfd goed kunnen kijken. Heel veel kunst voor zeer betaalbare prijzen.

Edit: en inderdaad heb laatst even gekeken bij @ ciselering, heel erg leuk!

4 likes

Ik heb vorig jaar bij die pop up een hele vette print van Tabitha Boekweit gekocht. Was erg leuk, want veel kunstenaars waren er zelf en vertelden dus ook over wat ze maken.

4 likes

Wat ziet dat er leuk en mooi uit! Bij de Action hier in Wenen (waar ik woon) heb ik die nog niet ontdekt!

1 like

Ja, ik heb nu vanwege dat logo ook besloten die niet te kiezen!

Wat betreft zelf een plankje op maat laten maken, denk ik dat dat dan weer zo’n project is dat even blijft liggen! :see_no_evil:

1 like

Ik heb een hoop mooie prentenboeken die erop zouden komen; dat zal ook wel genoeg kleur toevoegen! ::relaxed:

@Solee Ik kijk vaak op marktplaats of Etsy naar Lithografieën. Dat is op veel mooier papier gedrukt dan posters (van Desenio).

Ook heb ik onlangs nog een lithografie gekocht van een vriendin die kunstenares is. Misschien ken je ook mensen in je omgeving of lokale kunstenaars bij wie je zoiets zou kunnen kopen?

Lithografien zien er een stuk mooier uit dan posters, maar zijn een stuk betaalbaarder dan schilderijen! :stuck_out_tongue:

Voor mij zoontje heb ik prachtige posters besteld via een graphic designer die ik via Instagram heb ontdekt; hij heeft een Etsy store.

Wow goede tip (voor mij als maker haha), die zondag 18 mei is er ook 1 in Den Bosch (niet van Meisje in het wit maarrrr er is nog geen openbare post dus dit is inside information :joy: Maar wel met prints! In de Willem Twee Fabriek :slight_smile: )

1 like

Thanks! Ik was net toevallig bij vrienden en die hebben blijkbaar drie weken geleden een machine gekocht die passe partouts uitsnijdt :flushed: (zij verkopen lijsten en passe partouts voor polaroid/instax foto’s Shop - timeless tableau kleine plug voor hun bedrijfje). Maar lucky me want ik kan vanaf nu tegen kostprijs elke maat passe partout bij hun krijgen die ik wil :star_struck:

Nu alleen nog lijsten; meestal zoek ik “echt goeie kwaliteit”, maar nu wil ik misschien wat van m’n eigen hobby schilderijtjes inlijsten dus gewoon prima prijs-kwaliteit verhouding is ook goed. Ik dacht dat iemand laatst iets zei over welke specifieke lijn van IKEA goed is, maar ik kan het nu niet terugvinden. Iemand die tip of andere tips voor prima lijsten?

5 likes

Lomviken!

5 likes

Ik zou voor lijsten ook bij de kringloop kijken. Er ligt altijd zooo veel, vooral op fotoformaat maar ook groter. Koop regelmatig voor 50 cent (houten fotolijst) tot een paar euro (grote houten lijst met glas) kwalitatief mooie dingen.

Toevallig net twee houten lijsten bij de kringloop gekocht! Maar wel alle lijsten die ze hadden waren (flink) beschadigd. Logisch hoor, maar wel jammer. Bij de twee houten lijsten die ik gekocht heb vond ik het wel karakteristiek haha.

4 likes

Als het echt houten lijsten zijn, dan kan je ze licht opschuren en beitsen.

3 likes

Wilde nog even een update geven over de plankjes voor aan de muur! Ik heb de plankjes (2 stuk) namelijk net binnengekregen en heb ze meteen even aan de muur getest:

Het is hele mooie kwaliteit en heeft zo’n groef aan de voorkant, zodat de boeken niet verder naar voren schuiven.

De kleur past perfect bij de vloer!

We zitten nog wel te twijfelen of we de plankjes aan de lange kant van het bed of aan de korte kant (bij het hoofdeinde) ophangen.

Zelf lijkt het me aan het korte eind mooier, maar weet niet zeker of het lekker slaapt als je weet dat je zo plankje met boeken boven je hoofd hebt, hoewel de boeken wel echt stabiel lijken te staan met de groef.

7 likes

De lange muur lijkt nog vrij leeg toch? Dan zou ik ze op de lange muur doen. Naast gordijn lijkt me beetje opgepropt.

6 likes

Ja, maar dan werkt alles zo in de lengte; de boekenkast op grond is ook al die lange muur, het bed in de lengte, de posters aan de andere muur.

Ik mis op de een of andere manier iets wat ‘dat’ in de lengte werken een beetje doorbreekt. Maar misschien kan ik dat ook op een andere manier doorbreken. :face_with_monocle:

Ik ga morge eens beide varianten tegen de muur houden.

Misschien moet er uiteindelijk gewoon nog een andere poster aan de korte muur! :disguised_face:

Bedankt voor het meedenken in ieder geval! :relaxed:

1 like

Kun je misschien iets met kleur doen op die linker muur? Bijv een strook of een grote cirkel verven oid. Die muur lijkt mij ook het meest geschikt voor de plankjes, ook omdat de gordijnen nu het enige vlak met kleur is en als je daar dan nog plankjes naast hangt dan wordt het zo vol.

2 likes

Hmm zo’n strook of vorm op de muur zijn mijn vriend en ik beide niet zo’n fan van (of überhaupt de muren een andere kleur geven dan wit :see_no_evil: ).

Zulke plankjes leken me leuk omdat je altijd kunt afwisselen wat er op staat, ook als ie op een gegeven moment 8 is en hele andere dingen op die plankjes wil zien.

Maar nu begin ik weer te twijfelen. :weary:

1 like

Het zijn een paar gaten hè geen grote levensbeslissingen

35 likes

Vind het nu best een ongezellige kamer. Eigenlijk totaal geen vrolijke kinderkamer, maar dat kan ook smaak zijn. Misschien toch wat extra lampjes toevoegen, meer planken, meer posters, een krijtbord waarop het kind kan kliederen etc. Het is maar een kamer en het kan zo weer omgegooid worden. Zou er niet te moeilijk over doen.

Je kunt ook planken in een hoek haaks tegen elkaar neerhangen. Dan heb je op beide muren wat en is het wat speelser dan slechts een recht plankje. Zou je bed dan wel verplaatsen.

35 likes