Interieurtopic #5

Beetje treurig voor een kinderkamer, vind het een beetje kil zo eerlijk gezegd

Maar dat was je vraag niet, de plankjes zou ik links doen, denk dat rechts te propperig wordt naast de gordijnen

10 likes

Hier wel me eens. Niks kinderkamer aan. Ik zou zelf voor de korte muur kiezen @Scarlett de plankjes lijken niet zo groot/breed en ik denk dat ze echt in het niets vallen op zo’n grote witte muur.

1 like

Ik ken iemand die (hier komt een sterk verhaal) als kind 's nachts wakker werd en rechtop ging zitten. Plotseling stortte de boekenplank boven zijn hoofdeinde in, alle boeken vielen op de plek waar hij zojuist nog had gelegen. Dus ja, ik zou de plankjes tegen de lange muur hangen.

6 likes

Ik mocht als kind op een gegeven moment mijn eigen behang uitkiezen. Wat een droom. De hele kamer was onderaan paars, bovenaan fel roze en met een gouden behang band ( helemaal de rage toen) in het midden. Dankjewel ouders dat ik mijn meisjes droom mocht verwezenlijken en niet alles in een bepaalde aesthetic moest passen.

Ps. Geef je kind een klamboe oid als je de ruimte wilt breken, vinden ze fantastisch en dan kun je er misschien nog wat kleur in brengen zonder je witte muur te kleuren.

34 likes

Ja, dat is toch het einde als kind zijnde! Ik heb een turquoise met zilveren kamer gehad (volledig in die kleuren behangen) en een kamer met paars en donkerblauw. Echt geweldig. Als jong kind zijnde had ik zo’n sesamstraat band over de gehele kamer met lichtgroen.

5 likes

We wonen hier nu een jaar en net zoals de rest van onze woning willen we dat het interieur zich vanzelf en in der loop van tijd ontwikkelt. In ieder geval niet zo’n kan en klare woning waarvan elke kamer compleet uit de showroom is overgenomen.

Het hoeft bij ons niet allemaal direct af te zijn. Een kinderkamer zal zich in de loop van tijd vanzelf vullen. Onze kleine is nog geen twee en aan de hand van zijn gedrag en ontwikkeling lijkt het er niet op alsof hij wat te kort komt of alsof hij eronder lijdt dat zij kamer nu nog kaal is.

10 likes

Kijk, hier heb ik wat aan! :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ja, maar kijk, dat wil ik dus ook graag. Daarom heb ik er nu niet zo’n haast mee alles uitbundig te verven; omdat ik het leuker zou vinden als hij zelf bepaalt hij zijn kamer eruit komt te zien als hij er groot genoeg voor is!

Zodra hij met knutselwerkjes thuis komt of thuis mooie kunstwerken maakt, zullen die ook aan de muur komen als hij dat zelf mooi vindt. Daarom leken me die plankjes leuk, dan kun je zulke dingen altijd weer afwisselen.

4 likes

Het is letterlijk 2 uur werk ofzošŸ˜‚ niet iets wat je niet gauw veranderd als die zelf inspraak kan hebben.

13 likes

Zo is mijn huis ook absoluut niet, geef er ook niet veel om, maar de kinderkamer die er nu komt zal echt niet per se wit blijven.

Edit: als je 'm wit wil laten omdat je dat beter vindt passen of wat dan ook, doen natuurlijk. Ik vond het nu alleen overkomen alsof je uit een soort principe alle muren wit wil laten in je huis en voor een kinderkamer absoluut geen uitzondering wil maken op jouw persoonlijke interieurwensen en dat vond ik gek

1 like

We zijn net zulke kille ouders als de kinderkamer doet uitstralen. Wat een pech dat ons kind ons als ouders heeft. :wink:

4 likes

Je vraagt zelf om advies he, dan kun je ook dingen te horen krijgen die je niet leuk vindt.

14 likes

Ze vroeg niet om advies over de rest van de kamer toch? Om boekenplankjes. Leef en laat leven.

20 likes

Nee, ze vroeg ook om tips om de lengte te doorbreken. EƩn van die tips was meer kleur aanbrengen. Prima als ze daar niks mee wil doen, maar anderen mogen dat toch kil vinden. Als ze dan zelf zo overdreven gaat reageren dat het maar zielig is dat je kind zulke kille ouders heeft, maakt ze het toch echt zelf groter dan het is.

3 likes

Dat is ook een leuk idee! :relaxed:

2 likes

Ja tips, niet je lompe mening.

22 likes

Je hebt ook al een soort boekenplank voor het bedje staan, toch? Of zie ik dat verkeerd? Misschien is het leuk om zoiets op de plankjes te zetten:

17417279200233969465701783692729

En een gezellig nachtlampje

Ik zou de plankjes idd wel daar boven het hoofdeinde doen, is denk ik knusser.

13 likes

Ik zou zo’n plank toch best eng vinden zo boven het hoofdeinde van het bed. Kun je daar niet een nachtlampje aan de muur hangen en dan de plankjes toch aan de zijkant?

19 likes

Het kamertje vind ik juist wel kindgericht. Alles staat op ooghoogte, rustige kleuren, nog genoeg plek voor eigen rommeltjes straks. Totaal niet kil een inderdaad geen showroom.

Naast het gordijn zou ook iets van een wandhanger kunnen, zoals een textielposter of een knuffelrek.

8 likes

Over knuffelrek gesproken, mijn dochter heeft een hangmatje waar al haar knuffels nu inzitten omdat het te druk werd in haar bed. Als dat valt, is het in ieder geval zacht!

Zoiets:
SchermĀ­afbeelding 2025-03-12 om 08.36.26

39 likes