Interieurtopic #5

Wat cute!

3 likes

Ja! Bij haar is het niet zo esthetisch hoor, maar ben blij dat die berg uit haar bed is.

2 likes

Het is een kind van 2 hè, misschien speelt die niet eens op de kamer en dan nog :’)

Mijn kind kreeg pas toen hij 2,5 was een beetje een leuke kamer, nou ik denk niet dat hij iets tekort gekomen is door z’n lelijke witte kamer die ook nog voor andere doeleinden werd gebruikt.

Even snel een voorbeeld maar ik word hier ook niet echt vrolijk van, leuk voor de ouders maar voor het kind toch niet per se, al die muted kleuren.

11 likes

Oh nee dit lijkt me echt een ramp. Doe mij maar lekkere primaire kleuren vol met knuffels en vtech speelgoed.

6 likes

Waarom de keuzes van een ander zo afzeiken? Alsof een kind alleen geslaagd opgroeit in een kamer vol primaire kleuren en Vtech. Ik zie alleen maar dingen die mijn peuter echt de shit vind (dierenbonus, tafeltje, poppenhuis, klamboe). En als ik die muur dan in een zachte tint wil schilderen ipv MS paint 1995 roze, laat me lekker :wink:

24 likes

Nouja ik zeg dat Ă­k hier niet vrolijk van word, maar ik denk dat een kind tot een bepaalde leeftijd sowieso niet per se een leuke slaapkamer nodig heeft, en daarna pas als ze dat zelf willen. Mijn kinderen spelen nog altijd beneden, en de oudste is nu 4, dus ja ik heb het wel leuk gemaakt maar het is niet dat het echt gewaardeerd wordt want de meeste tijd die ze er spenderen is met hun ogen dicht.

Even terug op het interieur, ik heb mijn woonkamer Rijks Rood geschilderd, nadat ik zag dat @George dat had gebruikt, en het is zo mooi geworden. Ik leunde eerst naar terra cotta maar ik vind dat toch te oranje, dit is meer roze rood.

Ik heb geen eigen foto want er staan/hangen te veel persoonlijke spullen, maar dit is de kleur:

Ik vind hem op deze foto wel heel mat, maar echt als iemand nog een rode kleur zoekt, koop zo’n testertje om het uit te proberen, want het ziet er ook heel anders uit per lichtinval.

10 likes

“Kille kamer” “echt geen kinderkamer” “niks aan”

Is ook schromelijk overdreven vind ik.

Ieder z’n ding!

6 likes

Mensen met een tylko-kast: waren jullie lang bezig met de montage? Ik heb m gisteren binnengekregen en wil natuurlijk heeeeeel graag zsm in elkaar zetten maar mijn man heeft vanavond beperkt tijd om te helpen en vraag me af of t realistisch is in korte tijd en evt een deel in m’n eentje…

2 likes

Bedankt voor je suggesties en de moeite die je hebt gedaan om de afbeelding te bewerken! :relaxed:

We hebben dit nachtlampje + nog een kleinere versie daarvan! Die staat echter niet op de foto, omdat ie overal mee naar toe gesleept wordt (in de woning)

13 likes

Heeft iemand hier wel eens vensterbank gerenoveerd? Zit niet echt te wachten op een grote klus maar onze vensterbanken zijn echt lelijk :grimacing: maar het lijkt een tegel die echt ín de muur zit dus dacht misschien aan zo’n overzetstuk? En wat zouden jullie denken dat dan mooi is, wit, hout, toch een andere tegel? Weet helemaal niet wat mooi zou zijn eigenlojk

3 likes

Ik heb laatst in de slaapkamer mijn vensterbank gewrapt, dus met van dat plakfolie en vond dat echt een rotklus. Ik ben ook niet enorm blij met het resultaat dus zou dat sowieso afraden, maar als ik jouw vensterbank zo zie, is dat sowieso geen optie i.v.m. die naden.

Zelf vind ik hout wel heel mooi, maar een andere tegel kan ook leuk zijn. Wit zou ik zelf niet zo snel voor kiezen, dat wordt misschien wat kil.

3 likes

Ik heb idd een keer een overzet over de vensterbank gemaakt. Gewoon uit mdf gezaagd, alles in verstek en aan elkaar gelijmd en vervolgens over de oude vensterbank heen gelijmd. Daarna alles gekit en wit gelakt (dezelfde kleur als de kozijnen). Vond het een vrij gemakkelijke klus en was heel blij met het resultaat! Dat is denk ik de goedkoopste oplossing (naast wrappen maar dat heb ik geprobeerd en werd echt lelijk).

Ik wil over een tijdje de versterbanken in ons huidige huis ook overzetten met hout, maar dan op maat laten maken. Dat is wel een stuk duurder maar heel mooi!

5 likes

Ik denk dat je daar vrij gemakkelijk hout overheen kan leggen. Dat lijkt mij heel mooi. En dan iets verder laten uitsteken dan de tegels en de tegels eventueel ook wit verven zoals de muur, zodat het niet meer zo opvalt.

4 likes

Gaat heel snel! Ik heb een redelijk grote (1.6 bij 2.3m). Een lage kun je ook alleen, alleen een hoge zware kast moet je wel echt met twee doen. Ik geloof dat we in 3 uurtjes klaar waren. Duurde even voordat we op gang kwamen en we hadden een deel fout gedaan, waardoor we dat weer los moesten krijgen.

Ik ben Ikea kasten gewend. Over mijn PAX deed ik, inclusief deuren en plankjes etc., meerdere dagen :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb er een, best een grote en tot het plafond. Het duurde best lang om in elkaar te zetten en zeker voor het rechtop zetten was het handig om samen te zijn. Sommige plankjes konden we wel zo in elkaar ‘schuiven’ als in de advertenties te zien is, maar bij het merendeel hadden we echt een hamer nodig en heel veel kracht. Tussendoor bleken ook twee plankjes niet te kloppen, en dat duurde even voordat doe opnieuw werden gelezen.
Lang verhaal kort: begin vooral, maar houd er rekening mee dat je later hulp nodig hebt.

Edit: zie net de reactie hierboven, ik denk dat het dus per kast verschilt hoe moeilijk het is!

1 like

Hier ook een hele grote waar we de hele dag mee zoet waren. Buren moesten ook helpen met rechtop zetten.

1 like

Mijn vriend het heeft hem grotendeels alleen in elkaar gezet (nadat we eerst een deel fout gedaan hadden haha). Is 160 x 180. Geloof dat hij er wel 3 uur mee bezig is geweest. Maar idd handig om zo’n rubber hamer te hebben en goed opletten op voor-achter en links-rechts. Want uit elkaar halen is even onhandig, maar moesten hier ook even wennen aan hoe de instructies gegeven worden (of lazen gewoon niet goed haha)

1 like

Wij hadden ook tegels en deze Renovatievensterbank MDF 6 mm 30 x 240 cm kopen! | HORNBACH (of soortgelijke, maar in ieder geval wit en van de Hornbach) eroverheen gekit + afgelakt. Zag er heel netjes uit en echt een upgrade. Ook geen moeilijke klus en volgens mij ben jij best handig haha

2 likes

Het is gelukt hoor jongens! Had het wel echt niet in m’n eentje kunnen doen 2.13x200 haha. Zijn inderdaad wel iets van ruim 2 uur bezig geweest en toen heb ik de deurtjes en laatjes zelf nog gedaan, maar hij staat :smiling_face_with_three_hearts:
Edit: vandaag ook lekker in het zonnetje

93 likes

Wat een mooie!

2 likes