Interieurtopic #5

Gaat heel snel! Ik heb een redelijk grote (1.6 bij 2.3m). Een lage kun je ook alleen, alleen een hoge zware kast moet je wel echt met twee doen. Ik geloof dat we in 3 uurtjes klaar waren. Duurde even voordat we op gang kwamen en we hadden een deel fout gedaan, waardoor we dat weer los moesten krijgen.

Ik ben Ikea kasten gewend. Over mijn PAX deed ik, inclusief deuren en plankjes etc., meerdere dagen :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb er een, best een grote en tot het plafond. Het duurde best lang om in elkaar te zetten en zeker voor het rechtop zetten was het handig om samen te zijn. Sommige plankjes konden we wel zo in elkaar ‘schuiven’ als in de advertenties te zien is, maar bij het merendeel hadden we echt een hamer nodig en heel veel kracht. Tussendoor bleken ook twee plankjes niet te kloppen, en dat duurde even voordat doe opnieuw werden gelezen.
Lang verhaal kort: begin vooral, maar houd er rekening mee dat je later hulp nodig hebt.

Edit: zie net de reactie hierboven, ik denk dat het dus per kast verschilt hoe moeilijk het is!

1 like

Hier ook een hele grote waar we de hele dag mee zoet waren. Buren moesten ook helpen met rechtop zetten.

1 like

Mijn vriend het heeft hem grotendeels alleen in elkaar gezet (nadat we eerst een deel fout gedaan hadden haha). Is 160 x 180. Geloof dat hij er wel 3 uur mee bezig is geweest. Maar idd handig om zo’n rubber hamer te hebben en goed opletten op voor-achter en links-rechts. Want uit elkaar halen is even onhandig, maar moesten hier ook even wennen aan hoe de instructies gegeven worden (of lazen gewoon niet goed haha)

1 like

Wij hadden ook tegels en deze Renovatievensterbank MDF 6 mm 30 x 240 cm kopen! | HORNBACH (of soortgelijke, maar in ieder geval wit en van de Hornbach) eroverheen gekit + afgelakt. Zag er heel netjes uit en echt een upgrade. Ook geen moeilijke klus en volgens mij ben jij best handig haha

2 likes

Het is gelukt hoor jongens! Had het wel echt niet in m’n eentje kunnen doen 2.13x200 haha. Zijn inderdaad wel iets van ruim 2 uur bezig geweest en toen heb ik de deurtjes en laatjes zelf nog gedaan, maar hij staat :smiling_face_with_three_hearts:
Edit: vandaag ook lekker in het zonnetje

93 likes

Wat een mooie!

2 likes

Wat een supermooie kast!

3 likes

Thanks! Heb er echt zooo lang over nagedacht en gepuzzeld :sweat_smile: blij dat het goed heeft uitgepakt, blijft toch altijd een beetje een gokje

Allermooiste kast blijf ik deze vinden, ter inspiratie

Maar kost een kleine 10k :frowning::frowning::frowning:

8 likes

10k? Ik vind de kast die je nu hebt veel mooier.

59 likes

Jaaa vind ik ook, is hij dan zoveel duurder door die ene deur?

1 like

10k?! Ik vind die je nu hebt zoveel mooier haha!

3 likes

Ja vind ik ook :sweat_smile: die van 10k ziet er op de een of andere manier een beetje onaf uit? Alsof de deuren missen ofzo. Wat is dat voor kast @the.rebel.club, waarom is 'ie zo duur.

7 likes

Waarom is dat linkergedeelte zwart gemaakt, ziet er zo gek en cheap uit

11 likes

Haha oké misschien komt de foto niet helemaal over. In het echt vind ik m wel echt heel mooi. Het is sowieso een heel ander merk, dus vandaar het prijsverschil. Het linkergedeelte is een schuifwand, donkerblauw. Dus die kun je links rechts of in het midden schuiven.

Merk is InterLubke @boonie ze verkopen m in een meubelzaak in Leiden dus sta er vaak naar te kijken haha

Maargoed kan dit niet betalen en heb nu een andere hele mooie kast :laughing:

2 likes

Ik ben blij dat je het niet kan betalen, want dit is echt oplichterij

44 likes

Heb je hem zelf ontworpen of is dit gewoon een model die ze sowieso verkopen? Ik ben zelf beetje aan het rommelen in designer maar dan is er minder kleuroptie :sob:

1 like

Als je zoveel geld geeft aan een kast kan je volgens mij veel beter naar een mooie italiaanse fabrikant gaan kijken zoals poliform, porro, molteni, … die veel beter zijn in techniek en detaillering dan de meeste duitse fabrikanten. EN het kost je ongeveer evenveel.

5 likes

Ik heb zelf ontworpen! Je moet ff goed kijken want verschillende lijnen hebben andere kleuropties idd. Dit is een Classic geloof ik, die heeft van deze muted kleuren

1 like

oo heb jij al eens foto’s van je uitbouw gepost?